Gå til innhold

Billigste bredbåndstelefoni når man ringer MYE? oppdatert 24.01


Anbefalte innlegg

Hvilken operatør og hvilket abonnement er billigst (hvilken pris?) når man regner med å ringe veldig mye til både fasttelefon og mobiltelefon? Tenkte å kanskje jobbe hjemmefra, og det her er ikke noe arbeidsgiver dekker. Det er evt mitt valg å jobbe hjemmefra og da må jeg ta den kostnaden selv.

 

Har bredbånd fra Telenor hvis det har noen betydning. Ikke veldig interessert i bindingstid og kostnader ved å bryte bindingstid, men regner med at de fleste har en form for binding.

Endret av Lekr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke er intresert i å bruke den billigste løsningen så får du bare belage deg på å betale mye, som jeg sa, billigste å ringe til mobil er med en annen mobil, med store marginer.

 

Herregud da, du aner ikke hva slags jobb jeg har, hvor det passer særdeles dårlig å ringe fra en mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Herregud da, du aner ikke hva slags jobb jeg har, hvor det passer særdeles dårlig å ringe fra en mobiltelefon.

Men da hjelper det heller ikke å klage på prisen.

 

Skal du ha billigste løsning må du ringe fra en mobiltelefon. Er ikke det en mulighet må du innfinne deg i å betale det det koster(dyrt).

 

Om dere har en telefoniløsning på jobb som er av nyere dato er det muligheter for at du kan få ei linje hjem til deg via den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, du har jo et valg, som du selv sier i første innlegg.

 

Kostnaden må du ta selv, men du kan velge hjemmekontor om du vil. Om det blir for dyrt eller ikke lønner seg så kan du velge å la være. :)

 

Poenget er ganske enkelt. Skal du ringe mye til mange mobiltelefoner så er det mobil som er billigst. At mobiltelefon ikke var et alternativ, selv om fokuset var bredbåndstelefoni. Men, dessverre er det kostbart igjen i forhold.

 

Så valget er ditt.

Lenke til kommentar

Med fare for å bli tatt for å være hissig: herregud, hva er greia med deg? I mange jobber er det veldig ugreit å ringe fra mobiltelefon fordi det virker veldig uprofesjonelt. I mitt tilfelle tror jeg ikke det er praktisk gjennomførbart å ringe fra mobiltelefon heller, utover det at det ville vært tungvint.

Lenke til kommentar

Strengt tatt er eg enig med Flimzes her. Om du ikke kan koble deg til via jobben sin telefonsentral så vil du uansett ikke få et telefonnummer som tilhører jobben din og den vil heller ikke være i samme nummerserie. Folk kan derfor ikke gjenkjenne deg ut i fra nummeret du ringer i fra. I tillegg er det heller ikke sikkert at du får det prefikset som tilhører området du bor i eller et vanlig telefonnummer i det hele tatt. Kanskje du får et 825-nummer? Og da vil det etterhvert være ganske likegyldig hvilket nummer som vises.

 

Et siste alternativ kan jo være å skjule nummeret du ringer i fra.

 

Og du må gjerne opplyse om hva du jobber med, siden det har såpass stor innvirkning på valget.

Lenke til kommentar

Med fare for å bli tatt for å være hissig: herregud, hva er greia med deg? I mange jobber er det veldig ugreit å ringe fra mobiltelefon fordi det virker veldig uprofesjonelt. I mitt tilfelle tror jeg ikke det er praktisk gjennomførbart å ringe fra mobiltelefon heller, utover det at det ville vært tungvint.

Det er vel strengt tatt du som er barnslig her, det er vel min greie. Tror du det er mange businessfolk ute på reise som kvier seg for å ringe fra mobilen fordi det ser uprofesjonellt ut?

 

Er vel bare å vokse opp og velge det billigste, eller suck-it-up og velge et dyrt alternativ.

 

Om det får deg til å føle deg bedre finnes det et utvalg av mobiltelefoner som ser ut som fast-telefoner du kan bruke, så får du et rør og holde i, og en stasjonært enhet å trykke inn knappene på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har åpenbart svært liten forståelse for hvordan telefon-kommunikasjon kan foregå i 2011, hva slags systemer man bruker osv. Jeg sa noe om å ringe non stop, til opplysning betyr det å ringe hele tida.

 

Jeg skrev i forrige innlegg at det mest sannsynlig ikke er praktisk gjennomførbart. Det betyr at det mest sannsynlig er umulig å få til, ok? Det handler ikke bare om at det kan virke uprofesjonelt eller hva slags telefon jeg foretrekker å holde i.

 

Ser egentlig ikke noen grunn til å svare deg mer i denne tråden, men du må gjerne fortsette med å svare selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...