Gå til innhold

2500k, av en nybegynner:)


Anbefalte innlegg

Min første overklokk... Kan jeg kjøre dette til hverdags? Vcore=1.34 i bios.

Hvor høy vcore er "trygt" å kjøre? Eventuelt noen anbefalinger. Opp\ned?

 

MB= p8p67 evo

cpu= 2500k

minne= Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9

kjøler= corsair a70 tårnkjøler.

post-226510-0-67477900-1295734174_thumb.jpg

Endret av oddz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må sjekke om pcen din er stabil, hvis du skal kjøre 24/7.

 

Dette kan du gjøre ved å bruke Prime95, et program som stresser maskinen din 100%.

 

joda har stresstestet systemet. Kjører stabilt med dette. Men jeg klarer ikke å gå høyere og samtidig kjøre stabilt uten å høyere vcore... Så lurer derfor på om jeg kan kjøre dette oppsettet over tid. Eller bør jeg gå lavere på vcore?

Lenke til kommentar

De prossesorene tåler vel mer vcore enn det der, jeg ville gått ned litt på vcore bare for å "optimalisere" klokken, men ser ingen grunn til å faktisk gjøre det (borsett fra temp). Tror det går fint å holde seg der. Vil si at opptil 1.35v er ganske trygt men ville holde meg >1.3v for varmens skyld.

 

 

Jeg sitter på en 1055T og har kjørt vcore opptil 1.55v og på min gamle E4300 tålte fint 1.45v.

 

 

Jeg ville prøvd å øke vcore litt og prøvd meg på litt mer hz :!:

 

Edit: Snuste litt rundt og har funnet info at 1.52 er anbefalt max, og at flere har kjørt 1.4+ 24/7 stabilt.

Endret av Pius
Lenke til kommentar

De prossesorene tåler vel mer vcore enn det der, jeg ville gått ned litt på vcore bare for å "optimalisere" klokken, men ser ingen grunn til å faktisk gjøre det (borsett fra temp). Tror det går fint å holde seg der. Vil si at opptil 1.35v er ganske trygt men ville holde meg >1.3v for varmens skyld.

 

 

Jeg sitter på en 1055T og har kjørt vcore opptil 1.55v og på min gamle E4300 tålte fint 1.45v.

 

 

Jeg ville prøvd å øke vcore litt og prøvd meg på litt mer hz :!:

 

Edit: Snuste litt rundt og har funnet info at 1.52 er anbefalt max, og at flere har kjørt 1.4+ 24/7 stabilt.

 

Takker for svar :). Cpu ligger på 46grader eller mindre under full load over LANG tid... Når den ikke er på full load er den 16-18 grader. Er dett så høy temp. at det er mer optimalt å kjøre lavere?

Lenke til kommentar

Wow, sier du at du, selv etter den klokken, kun får 46 grader kun ved hjelp av Corsair A70? :D

 

Har bestilt 2500k, A70 og P8P67 selv, gleder meg til og klokke vilt:)

 

Med prime95 får jeg max 46. Under normale forhold som spilling\annen load er det vesentlig lavere. btw: den vifta er MYE større enn jeg hadde forventet meg :)

 

Kan være lurt å montere selve ribbaetter MB er festet i kabinettet.

Jeg festa den til MB før, og det var bra bøy i det da jeg skulle sette det ned i kabinettet!. Pluss det gjorde det mye vanskeligere å montere diverse ledninger.

Endret av oddz
Lenke til kommentar

Wow, sier du at du, selv etter den klokken, kun får 46 grader kun ved hjelp av Corsair A70? :D

 

Har bestilt 2500k, A70 og P8P67 selv, gleder meg til og klokke vilt:)

 

Med prime95 får jeg max 46. Under normale forhold som spilling\annen load er det vesentlig lavere. btw: den vifta er MYE større enn jeg hadde forventet meg :)

 

Kan være lurt å montere selve ribbaetter MB er festet i kabinettet.

Jeg festa den til MB før, og det var bra bøy i det da jeg skulle sette det ned i kabinettet!. Pluss det gjorde det mye vanskeligere å montere diverse ledninger.

 

Ok, takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Det er vel ikke 46 grader core ved 100% load? Det nekter jeg å tro på A70. 16-18 grader er nok feil, med mindre du har det så kaldt på rommet. Vanlig romtemp er vel på 20-22 grader.

 

Har egentlig ikkje tatt stilling til det.. Dersom MB programvaren tar feil av temperaturene så kan det nok stemma. Har bare tatt utgangpunkt i at den vise rett..

post-226510-0-11352200-1296079514_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har egentlig ikkje tatt stilling til det.. Dersom MB programvaren tar feil av temperaturene så kan det nok stemma. Har bare tatt utgangpunkt i at den vise rett..

 

Er jo core temp som er viktig å se på, da spesielt load temps. Selv om cpu står på 40-50, er vel core oppe i 60-70. Da burde du begynne å passe deg litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...