Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC fryser, får blåskjerm


Anbefalte innlegg

Heisann. installerte nylig ny ssd i maskinen da den forrige tok kvelden (vet ikke om dette er grunnen, men info er det da uansett). Etter en drøy ukes tid med tilnærmet feilfri kjøring har jeg nå fått problem med bsod.

 

Maskinen fryser, tilsynelatende kun når jeg spiller eller ser videoer, uten at jeg er 100% på dette, av og til etter et kvarter, og av og til etter timer eller dager, uten noe fast mønster jeg har kunnet se. resultatet er en BSOD med følgende melding:

 

"a clock interrupt was not rececieved on a secondary processor within the allocated time-interval.

*** stop:0x00000101,0x0000000000000019,0x0000000000000000,0xFFFFF880030F9180,0x0000000000000006."

 

sånn omtrentlig hvertfall.

 

har jeg klart å ødelegge noe under montering av ssd eller er der noe annet på færde?

 

hardware er (etter beste minne) som følger:

 

Intel i7 920 2.66

Intel x-25 80gb SSD

Ocz dd3 minne

Nvidia gt275

CORSAIR HX620 strømforsyning

asus p6t hovedkort

 

all maskinvaren, foruten flashdisken, er omtrentligen 1 år gammelt, hvis det er av interesse..

 

kjører windows 7 64-bit ultimate

 

p.s alt kjøres stock, uten noget overclock... hvertfall ikke med vilja :p

 

takker for svar på forhånd.

Endret av shivaskunk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det hørtes hverken særlig oppløftende eller spesifikt ut. kan du utdype, eventuelt hva jeg kan gjøre for å sjekke hvilken komponent som er f'ed?

 

 

Last ned og kjør denne testen. Test som stress-tester de komponentene du har for errors.

Endret av Slush1
Lenke til kommentar
det hørtes hverken særlig oppløftende eller spesifikt ut. kan du utdype, eventuelt hva jeg kan gjøre for å sjekke hvilken komponent som er f'ed?

 

 

Last ned og kjør denne testen. Test som stress-tester de komponentene du har for errors.

eeeh.. mulig jeg er idiot her, men hvilken test?

 

 

Sjekk temperatur på CPU og GPU og still BIOS til fabrikkoppsett og se om det hjelper.

hvilke temperaturer vil du anse som mystiske i idle/load? Endret av shivaskunk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...