Gå til innhold

NF7-M nforce problemere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har problemer med NF7-M motherboard !

Installert WinXP ( uten SP1 ) og installasjonen gikk fint uten problemer.

XP fant driver til NIC som er ombord og jeg kan koble meg til internett uten problemer. Systemet er veldig stabil med WinXP default drivere til VGA ... Etter installasjon av drivere til IGP-u og nforce chipset systemet klarer ikke å jobbe. Dvs at ved vanlig surfing PC reboota uten ett eneste feil melding. Ved forsøk å spille spill for jeg "generall protection error" . Har ikke fått ett eneste blå skjerm men PC er i denne tilstanden ikke brukbar. Flyttet på minne ( 512 DDRAM ) , kontrollert at vifta til CPU er skikelig på plass ( OK ) kabler er kobla riktig også :) . PC er bygget med omhu ( dvs hardware er ikke skadet av statisk elektrisitet ) !

Er litt bekymert at hovedkort er "gone like the wind" !

Kan dette skje med helt nytt hovedkort ?

Om noen av dere hadde liknende problemer ??

Trenger litt hjelp og tips !

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det samme problemet her ja. Etter at jeg installerte abit-driverne, er det lite som fungerer på maskinen min.

Kommer ikke inni på kontrollpanel, explorer, får ikke aktivert windows etc.

Internett er vel det eneste som fungerer....

Skrevet

Først må du laste ned nForce chipsett driver pakke 2.03 fra nVidia.com.

Deretter kjøre "System Restore" og skrur tilbake til fersk WinXp instalasjon(hvis mulig), eller reinstaller WinXP.

Installer drivere til netverkskort hvis du ikke bruker integrert netwekskort. Dersom du gjør det, pakker du ut nForce driver på HD og instalerer Ethernett driver manuelt.

Når du er på nettet, oppdaterer du Windows. Når oppdateringen er ferdig, installerer du chipset drivere, og resten av drivere du har bruk for.

FERDIG.

Staljin

Skrevet

Så uten WinXP oppdatering eller installering av SP1 motherboard funker ikke skikelig?

For et dritt motherboard. J..... Abit !

Jeg har brukt nyeste drivere men uten XP oppdateringen !

Hva er det som XP for med oppdateringen som ikke finnes med

default installasjon ? Kan jeg lasta ned Sp1 ikke Sp1a ?

Kan ikke installere Sp1 for feil melding at den finner ikke en bestemt fil og der etter stopper SP1 instalasjonen !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...