Gå til innhold

pc til rep, fikk den tilbake med nytt og annerledes kabinett


Anbefalte innlegg

en kamerat av meg dette gjelder, bestilte pc fra komplett for litt under et år siden.

 

Når pc'en (bygd hos komplett) ankom, var det en god bulk i kabinettet (rask rettet ut), litt pynt oppå gpu-vifta hadde falt av, heatsinken hang løst og slang i kabinettet og socketfestet var skjevt (JA, tro det eller ei). Dette ble rask rettet opp, og vi ga komplett beskjed, men siden pc'en fortsatt var stabil så vi ingen poeng i å sende den inn..

 

Pc'en var aldri helt ved sine fulle 5, det hendte en gang i blant at den spontant rebootet, og frøs en gang og annen. De to-tre siste månedene ble pc'en etterhvert hissigere, cpu-temp som vanlig.. Pc'en ble til slutt så forferdelig ustabil og vrang, at den ble sendt inn.

 

Det tok over tre uker fra pc'en ble sendt, til den kom tilbake, og i returmeldingen skrev vi tydelig at vi var villige til å betale et evt. mellomlegg hvis noen komponenter måtte byttes.

 

Til alles ekstreme overaskelse hadde aluminiumskabinettet (chieftec) blitt til et stålkabinett.. Må si at posten er flinke med tryllestaven, ja. Det kan UMULIG ha vært noe galt med dette elskede kabinettet, så hvorfor bytte det ut med et av stål? Kabinettet var også modifisert med litt viftegriller og forholdsvis dyre kabinettvifter.

 

Spørsmålet her er hva tror dere kan tynes ut av komplett etter dette? Kabinettet skal sendes inn og byttes, iom. aluminium definitivt er å foretrekke. Jeg minner om at de byttet ut hovedkort og harddisk også. Viftegrillene og viftene i døra er borte, mens de andre kabinettviftene sitter foran og bak slik de skal. Mener dere komplett burde ha byttet ut komponenter uten å sjekke med oss som vi spurte om? Så for tort og svie, vifter og griller, og alt det andre tullet..

 

mvh

 

--alexio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må innrømme at jeg synes dette høres litt rart ut..ser ingen grunn til at komplett skulle bytte ut kabinettet uten å spørre om det først...Og hvorfor skriver du at "pc'en forsatt var stabil, men aldri ved sine fulle 5". En pc som ikke er ved sine fulle 5 er ikke stabil..

 

Hva har det med saken å gjøre?

 

Altså; den var 100% i lengden.. Hver 3. gang man skrudde på pc'en var den stabil.. Altså da skjedde ingen ting merkverdig å klage på.. De andre gangene kunen den spontant reboote, så kunne det plutselig bli bra et par ganger..

 

--alexio

Lenke til kommentar
*bounce*

beklager dette, men hadde vært fint med et svar.. Ser at det nå var 77 stk som hadde lest den, så fint om noen kunne bidratt med noe..

 

--alexio

 

Og-hva-så-da? Er det slik at de 77 folka skyldte deg et svar? Har du betalt dem for et svar? Jobber folka her? Er bumbing av poster lov?

 

Nei, tenkte meg det.

 

Hvis noen svarer; så fint for deg. Hvis noen svarer korrekt med riktig og nyttig informasjon; enda bedre. Hvis ingen svarer; vel, synd, men du har ihvertfall ikke tapt noe siden du heller ikke har betalt ut noe til noen. Deal with it.

Lenke til kommentar
Komplett har da ikke på noen måte rett til å bytte ut ting på den måten. Send krav om å få tilbake det du sendte inn, skal da ikke være nødvendig å bytte kabinettet pga ustabil pc.

 

Komplett.no har rett til å bytte ut med bedre eller likeverdig vare. Spørsmålet er da om hvordan man definerer likeverdig vare. Hvis f.eks de nyere kabinetet har flere disk-brønner vil jeg si at det er en bedre vare. (selvfølgelig, om det var et eksklusivt alu-kabinett som fokuserte veldig på det estetiske, så ville jeg sagtg at et kjedelig stålkabinett IKKE var en likeverdig vare.)

 

Videre må jeg bare nevne at kabinettet hadde en bulk i seg, ergo var ikke det slik det skulle være. Det er av den grunn at Komplett.no har rett til å bytte det. Hvorfor de gadd, det forstår jeg ikke, siden som du sa; kabinettet påvirker ikke stabiliteten... men dem om det.

Lenke til kommentar

Feilmeldingen sa at jeg ønsket å bli INFORMERT om noe skulle byttes ut, dette er IKKE det samme som "Bytt alt til det dere synes er fett"...

 

Dessuten er stålkabinettet likt som alukabinettet, det bare er av stål...(Tydelig nedgradering)

 

I tillegg mangler det en LED vifte og en laserskåret viftegrill...(Forøvrig er grillen merket "Radioaktiv Stråling")

 

 

 

 

Så for å summere opp:

-Komplett spurte IKKE om jeg ville skifte til et annet hovedkort, HD PSU eller nettverkskort. (Originalt HK er nå oppført som demovare)

 

-Komplett skiftet mitt kabinett til et av billigere type...

 

-Komplett bøffa en vifte og en grill...

 

Det jeg lurer på er: Hva bør komplett gjøre som plaster på såret? (Hvis de bør gjøre noe, selve PC rep tok dessute 3 uker...)

Lenke til kommentar

prøv itbutikken neste gang....... eller databutikken.. jeg synes klaginga di er dustete. Her får du ny maskin, allikevel syter du, hallo!! tre uker er ikke dårlig det. Det er andre butikker som gir totalt faaen i alle reklamasjoner, derfor blir jeg provosert når du klager på småting. :evil:

Lenke til kommentar

Herregud, det er ferie->lenger behandlingstid, og hvorfor whine om dette i forum.hardware.no i første omgang, når saken kunne vært løst uendelig mye enklere ved bare å ringe til komplett og lagt rolig frem saken sin i stedet ? Det er nok ikke slik at de VIL deg vondt, skjønner du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...