madsc90 Skrevet 9. juli 2011 Skrevet 9. juli 2011 Det improviserer du. Jeg synes det er fint å holde CPU for seg selv. Så har jeg de to (like) frontviftene koblet til en chassis-utgang via en splitter, og bakvifta koblet til en annen chassis-utgang. En periode brukte jeg power-utgangen til den hjemmemekkede GPU-løsningen, men så fikk jeg koblet den direkte på GPUen.. Bruk skjønn, med andre ord.
fredpheonix Skrevet 10. juli 2011 Skrevet 10. juli 2011 Men er chassis og power-fan (altså kontaktene) det samme? Siden jeg har en av hver vil det jo (tror jeg) være smart å koble innviftene på for eksempel CHA og utvifta på PWR? Det jeg lurer på er om de er identiske i praksis, bare med forskjellige navn?
Misantropen Skrevet 24. juli 2011 Skrevet 24. juli 2011 Men er chassis og power-fan (altså kontaktene) det samme? Siden jeg har en av hver vil det jo (tror jeg) være smart å koble innviftene på for eksempel CHA og utvifta på PWR? Det jeg lurer på er om de er identiske i praksis, bare med forskjellige navn? Du kan vel vanligvis stille disse viftekontaktene individuelt i BIOS. Hvert fall her jeg pleid å stille dem %-vis eller mellom normal og silent alt etter viftetype og plassering. Medfølgende kontroller er aldri brukt. Ellers vil jeg anbefale sånn integrert vannkjøler for CPU. Blir mye mer luftig i kabinettet og cpu varmen blåses rett ut. Typ Corsair H60/70/80 eller CoolIT ECO/Vantage o.l. Radiator skrur du fast i bakkant av kabinettet og viften på innsiden slik at luft blåses ut bak.
madsc90 Skrevet 24. juli 2011 Skrevet 24. juli 2011 Jeg vil anbefale Noctua NH-U12P SE2 Det følger med to vifter, og dersom du ikke har enorm last på prosessoren, kan du sette den ene i kabinettet. Den har fått meget gode omtaler, og er ikke all verdens dyr. Viftene er også ganske stillegående.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå