Gå til innhold

Snekker'n (alle sammen) er det stor forskjell..


Anbefalte innlegg

Snekker'n (alle sammen) er det stor forskjell mellom IC7 og IC7-G?(jeg spør deg pga. har sett at du har det i sigg'n) Hoved froskjellene er vel at det er Gblan på IC7-G og Raid og at den godtar ECC funskjon?

Jeg veit ikke om jeg vil betale 1700kr for et IC7-G HK men under 1500 er vel mer ok. Eller er det bedre og ta et i865 hk da isteden for i875?

Jeg kjøper meg PC i slutten av August det blir vel vannkjøling osv.

 

her er oppsettet jeg har tenkt på.

HK: IC7 eller IS7-G

Gfx: Hercules eller Sapphire 9800pro

Ram: Geil Golden dragon PC3500 2x256mb eller Twinmos PC3700 2x256mb

CPU: 2,6Ghz PC800

kjøling: Swiftech H2O-8500-P eller WahterChill (det virker som at Swiftech har litt høyere kvalitet.?)

Kabiss: Lian Li PC605

 

+ noen blå katoder osv.

 

er det noe jeg bør endre på? Jeg vil gjerne bli kritisert for oppsettet så det kan bli bedre.. Men jeg har merket at det veldig lett blir artifacts på GFX, Med vannkjøling har jeg potensialet til å klokke det lengre da?

 

Takk for svar:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har selv ic7-g, er kjempe fornøyd med det. Har lest mange tester av hk'et, og en trend er at ic7(ikke g) kan klokkes noe høyere. Fikk Geil ram fra psdata(snekker'n) i går(golden ultra pc3200)disse brikkene fungerer utmerket. Og hvis jeg husker riktig så er det vel ikke mer feil på sapphire sine kort en det er på alle andre skjermkort.

Lenke til kommentar

Hei Troy Henrik. Selv har jeg Abit IC7-G og er veldig fornøyd med det. Det er riktig som Cornel skriver, gb-lan og s-ata er forskjellen. IC7 er sikkert mest for pengene. Med nyeste bios tror jeg de yter omtrent likt. Begge kortene er toppers. :)

 

Off Topic! Jeg har beveget meg fra AMD til INTEL, og er superfornøyd. :p

Lenke til kommentar

Ytelsemessig bør forskjellen være mikroskopisk, de bruker samme BIOS-kode.

Teknisk er det 2 (3) forskjeller, IC7 har 2 S-ATA porter fra Intel.

IC7-G har 2+2 S-ATA - fra Intel og silicon image og selfølgelig CSA gigalan fra Intel, dette er det mest hensiktsmessige dersom du skal bruke gigalan og har 2 eller flere kjappe disker.

IC7-G har også en ATA100-til-SATA adapter (abit serielle) inkludert i pakken.

 

Btw, IC7 har ikke noe nettverkkort innebygget.

Lenke til kommentar

jeg vet det IC7 har ikke LAn kort men det har jeg iværtfall 4 av hjemme, så det er ikke no problem, har hørt at Silicon image sine RAID funksjoner er MEGET sucky iforhold til Intel? er det sant? Intel sine skal yte omtrent det dobbelte..

men jeg kommer nok ikke til å kjøpe mer enn en eller kanskje 2 kjappe harddisker. Så Jeg trur jeg går for IC7 :yes: og GEIL PC3500 Golden Dragon 2x256mb:D jobber snekker'n på PSdata?

 

 

takk for alle svar :woot:

Lenke til kommentar
jeg vet det IC7 har ikke LAn kort men det har jeg iværtfall 4 av hjemme, så det er ikke no problem, har hørt at Silicon image sine RAID funksjoner er MEGET sucky iforhold til Intel? er det sant? Intel sine skal yte omtrent det dobbelte..  

men jeg kommer nok ikke til å kjøpe mer enn en eller kanskje 2 kjappe harddisker. Så Jeg trur jeg går for IC7 :yes:  og GEIL PC3500 Golden Dragon 2x256mb:D  jobber snekker'n på PSdata?

 

 

takk for alle svar :woot:

 

NEI. Jeg jobber i eget snekkerfirma i nordland og har ingen annen forbindelse med psdata enn at jeg har handlet mye datautstyr der pga den gode servicen de har gitt.

Lenke til kommentar
ok, da veit jeg det :smile:  

Snekkere er kn-all bare så du veit det :D + at en av dem har en knall deilig pc! :woot:  

 

Men Syns du jeg skal Kjøpe geil 2x256mb PC3500 Golden Dragon eller 2x256 Twinmos PC3700 ????

eventuelt senere kjøpe geil...  

hva syns du?

 

For å vere helt ærlig så er det et vanskelig spørsmål å svare på ikke minst utifra det faktum at jeg ikke har fått prøvd TwinMos brikkene selv,den erfaring jeg har med dem er kun fra tester.

Men vil vel heller si det sånn at skal du ikke klokke minnet over 450 mhz så kan det vel lønne seg med TvinMos skall du derimot opp i 460-470 mhz er Geil en klar vinner,ver også obs på at geilbrikkene krever høy volt.

Lenke til kommentar

Jeg veit ikke selv hvor høyt jeg må få minnet til å gå på for at en 2,6PC800 skal opp til 3,3++Ghz med vann kjøling, veit ikke hva slags vann kjøling som du kan anbefale jeg tar å Poster en om det nå i vannkjølings avdeligen :wink:

 

Men har du Hercules eller Sapphire 9800pro håper og få ca 18k 01 med ny pc så jeg kan få en GOD spille maskin:D

Lenke til kommentar
ok, da veit jeg det :smile:

Snekkere er kn-all bare så du veit det :D + at en av dem har en knall deilig pc! :woot:

 

Men Syns du jeg skal Kjøpe geil 2x256mb PC3500 Golden Dragon eller 2x256 Twinmos PC3700 ????

eventuelt senere kjøpe geil...

hva syns du?

 

For å vere helt ærlig så er det et vanskelig spørsmål å svare på ikke minst utifra det faktum at jeg ikke har fått prøvd TwinMos brikkene selv,den erfaring jeg har med dem er kun fra tester.

Men vil vel heller si det sånn at skal du ikke klokke minnet over 450 mhz så kan det vel lønne seg med TvinMos skall du derimot opp i 460-470 mhz er Geil en klar vinner,ver også obs på at geilbrikkene krever høy volt.

Jeg tror faktisk at TwinMos yter bedre ved 2.8V enn Geil. Har ikke testet mine brikker (TwinMos) over 466mhz enda, venter på ny bios til IS7. Når cpu temperaturen går under 0c yter min [email protected] omtrent som en P3 1Ghz! Dette problemet er fikset på IC7 men ikke på IS7 enda. Mine TwinMos PC3700 klarte 480mhz (2/2/3/5) på Abif NF7-S, men da klarte ikke hk mer.

Lenke til kommentar

Vel klarer du å få dine minnebrikker til å kjøre på 480mhz med timingen på 2-2-3-5 er du vel den eneste i verden som har klart det,da jeg ser i alle tester at når de skal over 430mhz på de brikkene må de kjøre 2,5-3-4-8. Du er ikke sikker på at kortet skifter til by spd eller til 5/4 på minnet det gjør iallefall mitt vist innstillingene blir for heftige.

Lenke til kommentar

Vis du vil spare penger så kan du jo kjøpe abit bh7 da. Kjøpte dette og en p4 2.4 (400mhz) for en måneds tid siden, Dette kortet har optisk inn og ut på lydkortet, det har serial ata og koster 800kr.

 

Klokka min p4 2.4 til 3.2 med boxed vifta og standard volt, men da ble den VELDI varm (70c+) men nå med waterchill med blackice2 radiator ligger cpu temp ca 7c over romtemp.

 

Men chipsetet har ikke vifte det fører til høye temper, jeg har til tider 60c på chipsetribba og biosen viser 90 :o synker til ca 7c over romtemp med vifte på.

Lenke til kommentar
Vel klarer du å få dine minnebrikker til å kjøre på 480mhz med timingen på 2-2-3-5 er du vel den eneste i verden som har klart det,da jeg ser i alle tester at når de skal over 430mhz på de brikkene må de kjøre 2,5-3-4-8. Du er ikke sikker på at kortet skifter til by spd eller til 5/4 på minnet det gjør iallefall mitt vist innstillingene blir for heftige.

480mhz med 2-2-3-5 timinger ble gjort på et Abit NF7-S V2.0 med 3.0V på minnet. På IS7 kortet vet jeg ikke hvor mye de klarer. Må vente på ny bios før jeg vil overklokke mer. Men jeg klarer ikke å kjøre 2-2-3-5 på IS7 kortet, ikke ved 400mhz engang.

Lenke til kommentar
Vel klarer du å få dine minnebrikker til å kjøre på 480mhz med timingen på 2-2-3-5 er du vel den eneste i verden som har klart det,da jeg ser i alle tester at når de skal over 430mhz på de brikkene må de kjøre 2,5-3-4-8. Du er ikke sikker på at kortet skifter til by spd eller til 5/4 på minnet det gjør iallefall mitt vist innstillingene blir for heftige.

herregud dette buz og minne hastighetene går meg på nervene.

Hodet mitt går jo rundt og rundt her.

OCAddiction klarte og få sin ocz 3700 EZ 512 brikke til og kjøre 2-2-2-5 ved 460 mhz og 2.7v.

testen kan du lese her

 

Jeg tror nok du snekkern må lese litt mer tester.

Lenke til kommentar
Vel klarer du å få dine minnebrikker til å kjøre på 480mhz med timingen på 2-2-3-5 er du vel den eneste i verden som har klart det,da jeg ser i alle tester at når de skal over 430mhz på de brikkene må de kjøre 2,5-3-4-8. Du er ikke sikker på at kortet skifter til by spd eller til 5/4 på minnet det gjør iallefall mitt vist innstillingene blir for heftige.

herregud dette buz og minne hastighetene går meg på nervene.

Hodet mitt går jo rundt og rundt her.

OCAddiction klarte og få sin ocz 3700 EZ 512 brikke til og kjøre 2-2-2-5 ved 460 mhz og 2.7v.

testen kan du lese her

 

Jeg tror nok du snekkern må lese litt mer tester.

 

Hallo vi snakket om en TwinMos brikke :o + at det er enorm forskjell på 460 og 480mhz på de timingene,tror ikke jeg trnger og lese flere tester men at du leser hva vi skriver i innleggene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...