Gå til innhold

17" Eizo LCD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Skal kjøpe ny LCD skjerm, og har tatt Eizo 565 under lupen.

Så på hjemmesiden dems at den hadde Response Time- Rise Time: 15 ms, Fall Time: 20 ms

Hva betyr dette? 35ms eller rundt ~20ms?

 

Takker for svar!

 

Eizo er meget konservative når det gjelder å oppgi antall ms på LCD skjermene sine. Da L565 først kom på markedet sto den oppført som 30ms (15+15), etter noen måneder skiftet det til 40 og nå er den altså spesifisert til 35ms (15+20).

 

I virkeligheten har Eizo L565 25.3ms responstid. Dette er målt med avansert utstyr av en tysk nettside. I den samme testen var også endel monitor oppført responstid på 25ms. Mange av de hadde i virkeligheten nærmere 40ms i faktisk responstid. Tabellen er ikke lenger tilgjengelig, men har er posten der jeg først leste om det

 

http://www.community.tomshardware.com/foru...sts&Main=396203

 

Det kom også nylig ut en test som viste at 20ms LCD skjermer har mindre ghosting enn 16ms LCD skjermer. Så du må ikke stole blindt på antall ms som blir oppgitt. Faktisk responstid er noe ganske annet

Lenke til kommentar
Sjekk heller 16" den har 10ms.... like stor som en vanlig crt 17"...

 

Det er digg eizo sjerm det tenker jeg....

 

www.komplett.no

 

16" LCD skjermen til Eizo har ikke 10ms reponstid. Den er oppført med 45ms (35+10) Kan hende den er raskere enn dette, men den er langt fra 10ms ihvertfall :wink:

Lenke til kommentar
Hei!

 

Skal kjøpe ny LCD skjerm, og har tatt Eizo 565 under lupen.

Så på hjemmesiden dems at den hadde Response Time- Rise Time: 15 ms, Fall Time: 20 ms

Hva betyr dette? 35ms eller rundt ~20ms?

 

Takker for svar!

 

Jeg ville nok heller ha kjøpt den nye Eizo L557 17" LCD skjermen. Den skal være enda raskere enn L565 (ett år og en generasjon nyere). L557 kom ut i april/mai 2003. Den har også TCO03 sertifisering!

 

http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...o&p=37468&s=mx2

Lenke til kommentar
Sjekk heller 16" den har 10ms.... like stor som en vanlig crt 17"...

 

Det er digg eizo sjerm det tenker jeg....

 

www.komplett.no

 

16" LCD skjermen til Eizo har ikke 10ms reponstid. Den er oppført med 45ms (35+10) Kan hende den er raskere enn dette, men den er langt fra 10ms ihvertfall :wink:

 

16' tommeren til Eizo er lik en 17' crt i ytelse også (virker det som). En kamerat har den, og jeg må bare si den er så suveren til spilling og alt annet multimediedritt.. TI ganger bedre enn samsung t92 elns.. (19', men uansett :wink:

Lenke til kommentar

Hvis du hadde satt en L465 ved siden av en vanlig 17" CRT skjerm, så hadde du nok sett ganske klar forskjell. :wink: Det er f.eks lett å se det når du "scroller" nedover websider. Teksten blir da litt uklar, mens på CRT holder den seg mye skarpere. Jeg kan ihvertfall se forskjell på L565 og en CRT skjerm (selv om dette ikke er så mye at det er plagsomt)

 

Uansett blir du fort vant til å bruke LCD skjerm. Jeg var bare litt plaget med det den første dagen. Deretter tenkte jeg ikke mer over det. De nye modellene (f.eks L557) er sikkert endel bedre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...