Gå til innhold

Dårlig signal, trådløst internett, stasjonær pc..


dal3bo

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat flyttet i ny leilighet og på grunn av mangel på linjer i sentralen til telenor spleiser jeg nå med nabon på det nettet han har hatt fra før. Funker helt greit, men har utrolig dårlig signal.

 

Nå har jeg pc'n på soverommet for go i det hele tatt få signal, men igrunn skal den stå på stua tilkoblet tv'n..

 

Noen som har ett godt råd?

 

Finnes det en form for trådløse nettverkskort med mulighet for tilkobling av antenne med ledning? kunne da trekt ledning fra stua til soverommet og greid meg fint. :)

 

 

Har flaut lite snøring på det meste som har med pc relaterte ting og gjør, så fint og ha en plass og spørr :)

 

Legg gjerne med linker til alt som kan hjelpe meg :D

Endret av dal3bo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sette opp en "repeater" inne på soverommet som gjør at signalet i stua blir forsterket.

 

Det finnes ferdige "bokser" å få kjøpt, eller du kan putte DD-WRT firmware på en gammel Linksys WRT54G trådløs router, e.l.

 

hva er en "repeater" og hvor får man kjøpt slike?

 

Har fra 1-2 streker med signal på soverommet, og stua er 8-9 meter og 2 vegger lenger unna naboen.

Lenke til kommentar

En "repeater" er noe som ... repeterer noe ..

Her er ett eksempel, her er ett til.

 

De fanger opp de svake signalene på soverommet og sender dem ut igjen med fullstyrke slik at du kan ha PC'en i stua. Men netthastigheten fra naboen til "repeateren" blir ikke nødvendigvis høyere enn det du har til PC'en i dag.

 

Det går ikke an å få trukket en nettverkskabel mellom leilighetene, da?

Via loft/kjeller, utvendig på vegg, osv.

Lenke til kommentar

En "repeater" er noe som ... repeterer noe ..

Her er ett eksempel, her er ett til.

 

De fanger opp de svake signalene på soverommet og sender dem ut igjen med fullstyrke slik at du kan ha PC'en i stua. Men netthastigheten fra naboen til "repeateren" blir ikke nødvendigvis høyere enn det du har til PC'en i dag.

 

Det går ikke an å få trukket en nettverkskabel mellom leilighetene, da?

Via loft/kjeller, utvendig på vegg, osv.

 

Hvordan funker disse da? Mye styr for en amatør som meg og sette opp dette? Må det noe konfigurering og styr til ?

Lenke til kommentar

Hvordan funker disse da? Mye styr for en amatør som meg og sette opp dette? Må det noe konfigurering og styr til ?

Med en ferdigkjøpt boks skal det vel ikke være altfor komplisert. Jeg kjenner ikke konkret til noen av de to jeg linket til, så jeg foreslår at du laster ned bruksanvisningen og ser selv.

 

Produsentens webside.

Link til manual på denne siden.

 

 

Takker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...