Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"switch" med bærbar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, dette kan du sette opp inne på nettverkskortet, at du skal dele internett-forbindelsen - så kan de andre bruke deg som ruter/aksesspunkt.

 

Derimot tror jeg at du da kanskje må være koblet til med kabel, uten at jeg har testet dette selv.

 

Tror du missforstår litt.

For å dele en internetttilkobling må du være del av et nettverk.

D.v.s. at hvis en PC på et nettverk har f.eks. en mobiltelefon koblet opp mot internett så kan denne tilkoblingen deles ut på nettverket til de andre i samme nettverksgruppe.

Du kan ikke bruke nettverkskortet som switch/router i et netterk.

Lenke til kommentar

Når du er koblet til internett så er du selvsagt en del av et nettverk. - Da kan du sette opp ditt trådløse kort som et "ad-hoc" aksesspunkt og dele ut internett-tilkoblingen din slik at andre kan bruke den. - På samme måte som du kan sette opp nye smartphones som en wlan-ruter. - Det er ikke nettverkskortet ditt som er ruteren, men windows.

 

PS. Skal du kun spille mellom PC'ene så må spillet støtte spilling over LAN (hvis et var det du mente), men det er ikke noe i veien for å koble alle pc'ene sammen i et ad-hoc nettverk uten at de er koblet til noe aksesspunkt/internett.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Vet ikke om T.S leser dette en gang, sikkert bare vi som snakker forbi hverandre.

 

Slik jeg forstår det så har T.S. en bærbar PC. Han lurer på om han da uten en switch kan koble flere andre PCer til sin PC via sitt WLAN kort.

 

Jeg mener at det ikke går ann å bruke et wlankort i en bærbar PC som switch for andre PCer.

Du må jo sette opp ett nettverk og ha en SSID o.l. De WLAN kortene jeg har sett har ingen slik funksjon.

Lenke til kommentar

Vet ikke om T.S leser dette en gang, sikkert bare vi som snakker forbi hverandre.

 

Slik jeg forstår det så har T.S. en bærbar PC. Han lurer på om han da uten en switch kan koble flere andre PCer til sin PC via sitt WLAN kort.

 

Jeg mener at det ikke går ann å bruke et wlankort i en bærbar PC som switch for andre PCer.

Du må jo sette opp ett nettverk og ha en SSID o.l. De WLAN kortene jeg har sett har ingen slik funksjon.

Som nevnt både før og etter dette innlegget, AD-HOC er et trådløst pc-til-pc nettverk.

 

Bare gå inn i nettverks-senteret i windows, trykke på opprett nytt nettverk og så ad-hoc nettverk (lengst ned i listen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...