Gå til innhold

ATK i 60-sone - skilt tildekket med snø.


Huni

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Blei i kveld tatt i en ATK i en 60-sone. Dette er i å for seg greit, men alle skilt, dvs. fartsgrenseskilt (soneskilt + 2 påminnelseskilt) og varselet om fotoboks, var fulle av snø og umulige å tyde. Sonen jeg kom fra var en 70 sone, jeg syns jeg kjørte etter forholdene og låg et par tre kilometer under 70 km/t.

 

Er et noen som vet hvilke rettigheter jeg har? Har søkt litt rundt på nettet, men ikke lett å bli klok på dette... Jeg kjørte tilbake ca en time senere å tok bilder av skilene (som er tydelig tildekket av snø).

 

Håper noen kan hjelpe meg. Ikke den største boten jeg eventuelt får, men syns dette er ekstra sure penger siden skiltingen ikke var synlig og det nærmest var umulig for meg å gjette hvilken fartsgrense det var, siden jeg heller ikke har kjørt denne strekningen før.

 

Mvh.

 

Huni

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kameraet de har kan trenge gjennom litt snø har jeg hørt. Men igjen, det er rykter og det kommer helt ann på hvor mye osv..

 

Jeg fikk 1600 for 85/80 sonen, trekt fra sikkert 3-5 km/t i margin, de trekker nok det samme fra din men du må nok belage deg på noe rundt der, evt mer (pga lavere grense hos deg) om de tar deg...

Lenke til kommentar

Hei!

 

Blei i kveld tatt i en ATK i en 60-sone. Dette er i å for seg greit, men alle skilt, dvs. fartsgrenseskilt (soneskilt + 2 påminnelseskilt) og varselet om fotoboks, var fulle av snø og umulige å tyde. Sonen jeg kom fra var en 70 sone, jeg syns jeg kjørte etter forholdene og låg et par tre kilometer under 70 km/t.

 

Er et noen som vet hvilke rettigheter jeg har? Har søkt litt rundt på nettet, men ikke lett å bli klok på dette... Jeg kjørte tilbake ca en time senere å tok bilder av skilene (som er tydelig tildekket av snø).

 

Håper noen kan hjelpe meg. Ikke den største boten jeg eventuelt får, men syns dette er ekstra sure penger siden skiltingen ikke var synlig og det nærmest var umulig for meg å gjette hvilken fartsgrense det var, siden jeg heller ikke har kjørt denne strekningen før.

 

Mvh.

 

Huni

Tror dessverre ikke du kommer noen vei med att skiltene var tildekket.

 

Svaret du får i retten vil nok være: " Du kunne jo bare stoppet og pusset av skiltene".

 

Som bilførere har vi ikke rettigheter, kun plikter. Det er bilførerens plikt å vite fartsgrensen på veien man kjører.

Lenke til kommentar

Svaret du får i retten vil nok være: " Du kunne jo bare stoppet og pusset av skiltene".

 

Som bilførere har vi ikke rettigheter, kun plikter. Det er bilførerens plikt å vite fartsgrensen på veien man kjører.

Det er ingen plikt at man skal stoppe for å børste snø av skiltet.

 

En tilsvarende sak var tatt opp på forumet her for en liten stund siden, men det var her snakk om mye større endring av fartsgrensen. Mener at det tilfellet gjaldt nedsatt fart fra 90 til 60 km/t, men kan i farten ikke huske dette nøyaktig. Uansett kunne man her sette spørsmålstegn om man faktisk kjørte etter forholdene.

 

Her er det snakk om en relativt liten endring av farten, så jeg ser ikke bort fra at Politiet kan være noe imøtekommende. Jeg ville sendt en forespørsel sammen med en kopi av bildet for å forhøre meg om hvordan praksisen er i saker som dette. Ekstra sure kroner er det i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...