Gå til innhold

Ny skjerm, investere i Dell UltraSharp U2711 eller vente på noe nytt?


Samegerilja

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier er jeg ute etter en ny skjerm, har nå en gammel Viewsonic som har sett sine beste dager og har ikke HDMI utgang som er ett savn, ettersom jeg har skjermkort med tilgang til HDMI. Skal jeg kjøpe nå så kjøper jeg altså Dell UltraSharp U2711.

 

Har mulighet for Eye-finity men er ikke interresert i dette og har heller ikke plass.

 

Men det jeg lurer på om det er verdt å vente på noe nytt? Har prøvd å søke etter nyheter som på CES 2011, men har vanskeligheter for å finne frem.

 

Pris er max 10 000 kr, og jeg skal bruke den til spilling, film og redigering av foto.

 

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker ikke som om det er tilfeldig, 3 av 4 defekte? Har du noe uoppgjort med Dell :!: ? Hehe

 

Denne skjermen har jo fått masse toppscore overalt. Og Dell skal jo være kjent som ett godt selskap. Og det var også derfor jeg tenkte meg Dell siden de er ett stort selskap som skal i teorien kunne gi god service.

 

Snuste litt på denne: Testfreak: Dell Alienware Optx

 

 

Testfreak hadde på sin topp 5 liste bare to som hadde HDMI tilgang, og jeg mener det må til dersom man skal investere skjerm for fremtiden.

Lenke til kommentar

Okey, for meg nå står det veldig mellom Dell: Alienware og Dell Ultrasharp U2711.

 

Min vurdering: Alienware: 24", fordi jeg har liten plass og liker den størrelsen jeg har på skjermen min nå som også er 24".

 

Responstid: U2711 har en responstid på 6ms, mens Alienware har 3ms.

 

Pris: Dell: Alienware: 4600 kr

Dell: U2711: 7000 kr

 

3D, selv om 3D er i en tidlig fase, er Alienware sin skjerm 3D klar. Reviews jeg har lest sier at de virker fornøyd med hvordan 3D opplevelsen er på skjermen.

 

 

Spørsmål: Vil man tape mye på at Alienware bare har oppløsning på 1920 x 1080 enn U2711 som har 2560 x 1440

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom 1920x1080 og 2560x1440 er enorm!

Den største forskjellen, er paneltypen, U2711 har ett H-IPS panel, mot Opt har ett TN panel som ShadowMaster sier.

Det gir deg mye bedre farger, bedre kontrast, bedre innsynsvinkler. For min del er det uaktuelt å gå tilbake til en skjerm med TN panel igjen, fordi forskjellen er såpass stor.

 

~ Mortis

Lenke til kommentar

Men er det noe nytt som er på vei, som kan matche eller i såfall være bedre enn U2711? Tenker i samme prisklassen.

 

FUJITSU P27T-6 ser ut til å koste 6500,- 10bit IPS panel, et hav med innganger. Synes den virker billig, hvis kvaliteten er bra er jo dette er kjempe kjøp.

 

Edit: Muligens ikke 10 bit panel allikevel, isåfall er det ikke noe serlig spesielt ved denne.

Endret av Stefanus
Lenke til kommentar

Takker for alle forslag =) og tilbakemeldinger på erfaringer. Blir satt inn en ordre om ikke så lenge.

 

Har etter en del betenkningstid, prioritert bilderedigering foran spill. Og dermed heller jeg mer mot U2711 med litt større skjerm og større oppløsning. Men hva er deres erfaring med spill i U2711?

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar

lurer selv på dell sin u2711,lurer bare på den har jo høyere oppløsning får man dårligere fps den siden den har 2560x1440 å ikke 1920x1080 ,har en ny pc med asus GTX 570 grafikk kort+ intel i5 pross.man får vell et bedre bilde med 2560x1440 .takker for svar

 

 

har sett på denne BenQ 27" LCD M2700HD(pris3000) å mye billigere men er vell dårligere til gaming ????

Endret av jan vidar
Lenke til kommentar

For meg virker dell u2711 som en god allround skjerm. Alienware sin skjerm er laget for å behage spill-entusiastene, mens U2711 har lagd den for den som spiller litt, den som bruker pcn til redigering og ellers som vanlig surfing osv. U2711 har 6ms (response time) mens Alienware har 3ms.

 

Om man skal gå for en spill-skjerm så er Alienware Opx ett bedre valg enn U2711, mens U2711 er bedre over det hele.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...