Gå til innhold

98 celsius I5 750....


birdy113

Anbefalte innlegg

Hei

I det siste har pcen min slått seg av pga overoppheting

ligger på ca 98 celsius når jeg foreksempel spiller wow på max settings

icpt7p.jpg

Jeg har putta støvsugeren og rensa i cpuen hjalp lite

noen kompiser sa det kan vere virus eller limet som er slitt på cpuen...

jeg har altså I5 750 quad core.

så nå driver jeg og scanner pcen for virus

Garanti eller?

Endret av birdy113
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke overklokket alt er stock

 

Skal sjekke cpu viften er sikklig på jeg mener jeg stressa sikklig med og få den sikklig på siden jeg er klar over at viften på stock er altfor dårlig.

 

Idle ligger jo den på 48 som er ganske normalt. men kjører jeg wow på max anti alaising osv. så hopper den fort opp til 98

Endret av birdy113
Lenke til kommentar

hmm. jeg har vel 16-22 grader på rommet tenker jeg. :D

Det har vert lenge at pcen pluteselig slår seg av men har ikke merke det før nå at cpu e varm.

Feks når jeg streamer serie til ps3 så begynte pcene slå seg av og på hele tiden. så da måtte jeg kutte strømmen litt for og få start på pcen igjen..

Lenke til kommentar

hmm. jeg har vel 16-22 grader på rommet tenker jeg. :D

Det har vert lenge at pcen pluteselig slår seg av men har ikke merke det før nå at cpu e varm.

Feks når jeg streamer serie til ps3 så begynte pcene slå seg av og på hele tiden. så da måtte jeg kutte strømmen litt for og få start på pcen igjen..

 

Sjekket CPU-vifta? Sjekk at alle de pluggene er godt festet. Har skjedd med meg flere ganger at de har bøyd seg. Kan ha skjedd med deg også.

 

Evt. åpne deksel på kabinett om dårlig lufting (men det kan IKKE være hele problemet).

Lenke til kommentar

Da har jeg vert inni pcen og psuhet litt på "knottene" hadde en inntrykk at dem satt sikklig på også så jeg at en "knott" var ikke den pilen som indikerer hvordan den skal skrues var ikke riktig satt dem på plass så wipps er den nede i 39-36 idle høres vel litt mer normalt.

Da skal jeg teste wow og se hva som skjer. :)

Vis problemet fortsetter er det vel garanti siden jeg kjøpte pcen på datakjeden i bergen så er det vel bare og stikke innom der. istednfor og og kjøpe ny lim og stresse enda mer :)

Endret av birdy113
Lenke til kommentar

Gjør deg selv en tjeneste og slipp bekymringene.

Ta av stock kjøleren og kast den i søppla og kjøp og sett på en ny en med fjærbelastede skruer og bakplate.

Pushpin har en tendens til å svekkes med tiden, og da kan den plutselig si POPP og samme problemet kommer tilbake.

Med skruer og bakplate slipper du dette og du har ALLTID korrekt trykk, og du sparer deg en masse monteringshodepiner.

Merksnodig at ikke Intel har gjort om dette enda, de var på god vei med 980x på LGA 1366, skulle tro Sandy Bridge i allefall var oppdatert, nå har du riktignok 1156 men uansett, problemet vedvarer med den nye socketen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...