Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen lager en kraftig hylelyd på high load.


Anbefalte innlegg

Når jeg bruker maskinen på high load (pakker ut ting, ser film etc) så begynner et eller annet i pcen å hyle ganske så høyt. Jeg tror det er cpu-speakeren. Først tenkte jeg det kunne være at den reagerer på varme, men pcen er ikke spesielt varm. Når jeg kjører disse highload programmene, kan det være nok å skru av et for å få lyden til å slutte. Det særeste er at lyden forsvinner nøyaktig rett etter jeg avslutter et program (kan feks være convertering\unzipping).

 

Noen som har vært borti lignende før? Kan det være strømforsyningen som sliter? Jeg prøver å legge ved en fil med lydopptak her.

 

http://tordenfryd.com/Opptak.m4a

I opptaket fikk jeg selvfølgelig for første gang ikke er sammenhengende lyd, men vanligvis går lyden i ett om jeg har hatt et par programmer kjørende som krever litt.

 

Takk på forhånd

Endret av linthoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du..sjekk om skjermkortet har flere enn ett strøminntak. På mitt gamle skjermkort var det det, men jeg visste ikke at pluggen var helt løs. Den begynte bare å hyle som en røykvarsler når som helst, og stoppa hvis jeg sparket hardt i PC'n. Problemet var jo hvis jeg glemte å slå av PC før jeg dro på jobb, og den satte igang å hyle så naboene ble gale.

 

Det ble fikset ved å dytte inn strømplugg nr. 2 i skjermkortet skikkelig.

Lenke til kommentar

Jeg fant ut at jeg tabbet meg ut før jeg postet her. Pc speakeren som jeg mente å hadde koblet ut, viste seg å være helt feil. Ganske lenge siden jeg sist orket å sjekke hva som var galt med pcen, og gikk bare ut i fra at jeg hadde vært smart nok til å koble ut speakeren.

 

Men så kommer spørsmålet nå, hva er normal temperatur for en amd phenom ii 720? Jeg brukte prime95 og no random cpu temperatur målet og fant ut at cpuen går helt opp mot 80 grader. Alarmen sto på 70 gitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...