Gå til innhold

Hustelefonen blir oppringt av nr som ikke finnes, vært sånn i 2-3 måneder


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt om jeg skriver dette på riktig emne, men ja.

Har ihvertfall i 2-3 måneder nå blitt ringt opp av et nr på hustelefonen daglig. Går i perioder, noen ganger ringer den i 19.00 tiden, andre i 03.00 tiden osv. I det siste har den som regel ringt om natta, noe som jeg synes er sykt skremmende.

På displayet står det " 'asterisk' ", og andre ganger kan det være nr som 102 og alle mulige tall mellom 100-200.

Det som er, er at vi aldri har lagret noen som heter asterisk på hustelefonen vår. Søkte det opp på nettet, men skjønte veldig lite av det.

 

Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt denne "asterisk" å kunne få sove i ro igjen? Er veldig sliten av dette..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok bare tlf. selgere. Noen av dem har ett automatisk kø system som ringer rundt, selv om selgeren ikke er der. Litt rart det at det ringer om natta da. Men du kan jo prøve å melde i fra til brønnøysund registeret at du ikke vill bli ringt opp av selgere. Mulig det hjelper =)

Lenke til kommentar

Noe lignende skjedde hos noen jeg kjenner, tilsynelatende etter at en av husets mindre nettvante skrev inn eget telefonnummer på en av disse "Du har vunnet i det store spanske lotteriet!"-reklamene, i den tro at det ikke kunne gjøre noe særlig. Det ringte i hvertfall som bare det, uten at man kunne vite hvem det var (ingen ISDN). For det meste var det noen som snakket på et eller annet kaudervelsk.

 

Det sluttet etter hvert, løsningen var visst å bare la det ringe, eventuelt koble fra telefonen over lengre tid.

 

(Kontakte teleoperatør er vel kanskje mer effektivt, såfremt de kan gjøre noe med det.)

Endret av Aiki
Lenke til kommentar

Har vært borti dette sjøl to ganger tidligere. Første gang var det ei faksmaskin fra en eller annen bedrift som regelmessig sendte oppdateringer til vårt fasttelefonnummer hjemme. Den andre gangen var det en heisalarm som gjorde det samme.

 

Regner med det var noe feilkonfigurasjon ute og går.

Lenke til kommentar

Har vært borti dette sjøl to ganger tidligere. Første gang var det ei faksmaskin fra en eller annen bedrift som regelmessig sendte oppdateringer til vårt fasttelefonnummer hjemme. Den andre gangen var det en heisalarm som gjorde det samme.

 

Regner med det var noe feilkonfigurasjon ute og går.

Høres riktig ut. Det er nok ikke norske telefonselgere ihvertfall, da oppringning etter 21:00 er straffbart.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når jeg søker på "Asterisk" så fant jeg til slutt en side som forklarer noe angående automatiserte IP telefon servere etc.

 

Er nok bare en "maskin" som har fått tak i nummeret ditt samt andres og ringer opp igjen. Maskinen tar jo ikke hensyn til tider.

 

Tror vertfall ikek du bør ta telefonen, men heller la den ringe eller evt. dra ut kontakten, da det KAN påbeløpe seg store kostnader ved å løfte røret.

 

Personlig hadde jeg kastet hele hustelefonen i søpla. Tar KUN de nummerene jeg kjenner og som jeg har lagret på mobilen. Ringer det ett ukjent nummer så lar jeg de nbare ringe, før jeg søker opp nummeret og evt. ringer tilbake hvis det var noe interresant. Finner jeg ikke nummeret noe sted, så ringer jeg heller ikke opp.

 

http://www.asterisk.org/

 

Så sant det ikke er han som har ringt deg da:

asterix.jpg

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...