Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Festmiljøet på VGS


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal starte på VGS i år. Jeg tenkte meg å begynne på elvebakken. Jeg har funnet ut mye om skolen, men jeg kan ikke noe om festmiljøet der. Jeg lurer også på hvordan festmiljøet er på VGS generelt :D

 

Hvordan er det med fester på skolen? Hva med de som bor langt vekk fra skolen, hvordan er det med dem? Hvor lenge varer festene?

 

 

 

Jeg tenker mest på VG1 nå :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fester selve skolen eller utenom skolen og hjemme-alene fester blant folk?

 

Fester på en videregående skole har jeg aldri vært borti, hvis man ser vekk ifra diverse russearrangement.

 

Jeg tenker på begge deler? Er det fester på skolen?

 

Tenker du på festmiljøet på Elvebakken VGS eller på VGS generelt?

 

begge deler :D

Lenke til kommentar

På Elverum? Har ikke peiling, jeg bor på andre siden av landet :p

Men på denne delen av landet pleide/pleier det å være bra liv.

 

Jeg mener på Elvebakken

 

Tenker du på festmiljøet på Elvebakken VGS eller på VGS generelt?

 

Er det ikke fester på skolen i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Eh jeg tror ikke du vil oppleve så uutrolig stor forskjell fra ungdomskolen akkurat på det punktet skal jeg være ærlig. Det er ikke som på Amerikanske College filmer hvor alle er hyggelig mot hverandre og fester og drikker 24/7 og skolen bare er helt awesome.

 

Det gjelder som alltid å kjenne de riktige folkene, du blir ikke invitert på fester bare fordi du går på en viss videregående skole. Du blir jo så klart kjent med nye folk, som kanskje du kan feste med, men det er ikke noe fest garanti som følger med VGS. Beklager vis jeg skuffet deg :p

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Er det ikke fester på skolen i det hele tatt?

 

Nei hva faen? Tror du at bare fordi du har blitt "litt større" så fester du mer? Og det skjer åpenlyst ikke på skolen! Hvor har du det fra? På skolen leser man bøker og lærer. Fester skjer hjemme hos folk eller på festlokaler (som kan være lokalisert på skolen din, men det har forsåvidt ingenting å gjøre med skolen eller VGS).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke fester på skolen i det hele tatt?

 

Nei hva faen? Tror du at bare fordi du har blitt "litt større" så fester du mer? Og det skjer åpenlyst ikke på skolen! Hvor har du det fra? På skolen leser man bøker og lærer. Fester skjer hjemme hos folk eller på festlokaler (som kan være lokalisert på skolen din, men det har forsåvidt ingenting å gjøre med skolen eller VGS).

 

Ok :D Jeg er vant med å ha juleball på skolen :p Men er det ikke sånn juleball på videregående og er det mange fester under VG1? (Da mener jeg sånne festlokal greier, ikke hjemmefest)

Lenke til kommentar

Er det ikke fester på skolen i det hele tatt?

 

Det er ikke sånn som du ser på film med houseparties hver helg som alle på skolen er invitert til, men ja man fester på videregående. Den vgsen jeg gikk på (langt unna den du mener) arrangerte fester der hele skolen var invitert, men dette hadde ingenting med selve skolestyret å gjøre. Det var utenom studietiden.

Endret av Tears.of.the.sun
Lenke til kommentar

Eh jeg tror ikke du vil oppleve så uutrolig stor forskjell fra ungdomskolen akkurat på det punktet skal jeg være ærlig. Det er ikke som på Amerikanske College filmer hvor alle er hyggelig mot hverandre og fester og drikker 24/7 og skolen bare er helt awesome.

 

Det gjelder som alltid å kjenne de riktige folkene, du blir ikke invitert på fester bare fordi du går på en viss videregående skole. Du blir jo så klart kjent med nye folk, som kanskje du kan feste med, men det er ikke noe fest garanti som følger med VGS. Beklager vis jeg skuffet deg :p

 

Haha tror jeg har sett litt for mye på American Pie her as, men er det ikke sånne fester skolen arrangerer på VG1? (Jeg tenker på sånne skoleball opplegg).

Lenke til kommentar

Er det ikke fester på skolen i det hele tatt?

 

Det er ikke sånn som du ser på film med houseparties hver helg som alle på skolen er invitert til, men ja man fester på videregående. Den vgsen jeg gikk på (langt unna den du mener) arrangerte fester der hele skolen var invitert, men dette hadde ingenting med selve skolestyret å gjøre. Det var utenom studietiden.

 

Ok, men hvor lenge varer festene skolen arrangerer? Hvordan i huleste kommer du deg hjem?

Lenke til kommentar

Eh jeg tror ikke du vil oppleve så uutrolig stor forskjell fra ungdomskolen akkurat på det punktet skal jeg være ærlig. Det er ikke som på Amerikanske College filmer hvor alle er hyggelig mot hverandre og fester og drikker 24/7 og skolen bare er helt awesome.

 

Det gjelder som alltid å kjenne de riktige folkene, du blir ikke invitert på fester bare fordi du går på en viss videregående skole. Du blir jo så klart kjent med nye folk, som kanskje du kan feste med, men det er ikke noe fest garanti som følger med VGS. Beklager vis jeg skuffet deg :p

 

Haha tror jeg har sett litt for mye på American Pie her as, men er det ikke sånne fester skolen arrangerer på VG1? (Jeg tenker på sånne skoleball opplegg).

 

Ikke hørt en dritt om det i alle fall...må i så fall være i forbindelse med russen som noen nevnte tidligere. Og den varer bare i noen dager! Siste året! :O

 

Men festene på American Pie er jo på College da? Hvertfall den naked mile. High School er videregående på norsk og i USA er man fortsatt en pingle da.

Lenke til kommentar

Er det ikke fester på skolen i det hele tatt?

 

Det er ikke sånn som du ser på film med houseparties hver helg som alle på skolen er invitert til, men ja man fester på videregående. Den vgsen jeg gikk på (langt unna den du mener) arrangerte fester der hele skolen var invitert, men dette hadde ingenting med selve skolestyret å gjøre. Det var utenom studietiden.

 

Ok, men hvor lenge varer festene skolen arrangerer? Hvordan i huleste kommer du deg hjem?

 

Man har da venner som kjører eller man tar taxi. Det er ikke noe som skolen er ansvarlig for. Det kommer jo helt an på hvor man fester også.

Lenke til kommentar

Vel, har du noen gang vært ute? De fleste har jo "festet" litt på ungdomsskolen. Det er ikke noe drastiske forandringer. Ser noen har skrevet om noen få arrangementer som skolen har lagd. Det var noe lignende på min skole, men det var da gjerne typisk boller og brus og kan bare huske en gang det var noe sånt.

 

For å komme deg på fester må du ta egen insjativ og bli kjent med folk. Det er også flere praktiske ting å tenke på. Det er ingen som tenker på hvordan DU kommer deg hjem. Du må planlegge sånn ting selv, finne ut når nattbussen går eller få noen til å kjøre deg. Også må du jo skaffe deg drikke varer og sånt selv vis du vil ha det, som kan være litt vanskelig når du er under 18.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...