Gå til innhold

PC-start på under ti sekunder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har deaktivert hibernate/S4 og deaktivert hybrid sleep?

 

jeg har kun deaktivert hybrid sleep.

 

Når du skriver hibernate/S4 er det fordi hibernate og S4 er det samme ?

 

I oppskriften sto det ikke noen ting om hibernatte måtte være på eller av .

Eksemplet viste hvordan man aktiverte hibernate , som jeg brukte som utgangspunkt

 

 

Da er det ikke så rart at det ikke fungerte

 

eter å ha brukt kommandoen powercnfg /h(ibernate) off forsvant valget hybrid slepp

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Når du skriver hibernate/S4 er det fordi hibernate og S4 er det samme ?

S3 og S4 er ACPI states og de "korrekte" navnene. "Hibernate" og "Sleep" er folkelige navn presentert for brukeren, men de kan være tvetydige og derfor legger jeg til ACPI state navnet slik at det ikke skal være spørsmål om hva jeg mener.

http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Configuration_and_Power_Interface#Global_states

 

Er det slik at når du velger "Sleep" i avsluttningsdialogen etter å ha deaktivert hybrid sleep tar det over ti sekunder før maskinen er av og mer enn ti sekunder etter å ha aktivert den igjen før den er klar til bruk?

Lenke til kommentar

Jeg har en norsk utgave.

Til den historien hører det til at jeg ikke fik installert den på normal måte. Det er dog en lovlig versjon.

Bare for å få det avklart

 

jeg har tilegnet hvileknappen på tastaturet til dvalemodusen .

Når avslutter så hender at jeg bruker den for å slå av maskinen.

Da er dvalemodus valget ikke et av valgene blant avslutnings valget.

 

Etter en stund når minnet i maskinen er lagret på disken slåes maskinen av.

Her er jeg ikke sikker på hvor lang tid det tar , men det føles mye lengre en 10 sekunder.

 

Nå har jeg ikke fått testet de siste innstillingene.

 

er det meningen at valget "tillate hybrid sleep" skal forsvinne når hibernatte er slått av ?

 

edit :

konsekvensen at forsøket mit ble at dvale modus forsvant og knappen ble satt til hvilemodus.

som som før når jeg velger hvilemodus så går den til hvilemodus i løpet av omtrent 10 sekunder ( tror egentlig deter under 10 sekunder) , slik var det før endringen også.

 

så muligheten til at pcen skal kunne avslutte rasker og lagre innholdet i minnet til harddisken på under 10 sekunder ( så kalt dvalemodus ) ser ikke ut til å være mulig

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...