Gå til innhold

Hvor vil du etter Madla?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefaler sanitetskurset på Sessvollmoen. Det er et kurs man får veldig mye igjen for i det sivile liv.

OBS: Kurset krever at du bruker mye av fritiden på lesing og øving, skal du stå på de 6 eksamenene..

Beste 8 ukene i forsvaret så langt!

 

Er du seriøs nå? "Mye lesing og øving" ? Er offisielt lei slikt det året jeg skal avtjene fgtj.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I luft burde man velge basesett 2 som består av

Nasjonal Innsatstyrke (det blir brukt rundt 20 mill på denne troppen bestående av 33 soldater hva er ikke å elske )

Sambandstroppen (Masse felt og samband som må bæres til øde plasser :p og litt skyting da http://www.youtube.com/watch?v=6R1Lr09JMpw)

Hundefører (finnes både på ørlandet, bodø og rygge, men bare Rygge troppen som virkelig er med på masse morro, de andre troppene er nesten rene vakt tropper, mens Rygge trener man mer "felt" og mer øvelser på løpende bånd.)

Ingeniør (masse motor, traktor og dvs. annleggs arbeid for dem som liker det er også med på masse øvelser)

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

I luft burde man velge

Nasjonal Innsatstyrke

Sambandstroppen

Hundefører (finnes både på ørlandet, bodø og rygge, men bare Rygge troppen som virkelig er med på masse morro, de andre troppene er nesten rene vakt tropper, mens Rygge trener man mer "felt" og mer øvelser på løpende bånd.)

Å søke Nis og samband er som å kaste bort to ønsker, og dermed risikere å komme på en tjeneste vil. Det er så få plasser og mange søkende. Samme med hundefører. Første skal du gjennom et intervju deretter 7 km med 22 kg sekk. De beste får bli hundefører.

 

om du ikke liker felt hadde jeg søkt term ass eller velf ass. Ikke V & S i hvert fall. Selv om mange "faller" og velger det

Lenke til kommentar

I luft burde man velge

Nasjonal Innsatstyrke

Sambandstroppen

Hundefører (finnes både på ørlandet, bodø og rygge, men bare Rygge troppen som virkelig er med på masse morro, de andre troppene er nesten rene vakt tropper, mens Rygge trener man mer "felt" og mer øvelser på løpende bånd.)

Å søke Nis og samband er som å kaste bort to ønsker, og dermed risikere å komme på en tjeneste vil. Det er så få plasser og mange søkende. Samme med hundefører. Første skal du gjennom et intervju deretter 7 km med 22 kg sekk. De beste får bli hundefører.

 

om du ikke liker felt hadde jeg søkt term ass eller velf ass. Ikke V & S i hvert fall. Selv om mange "faller" og velger det

 

Pish i NIs var det 42 søkere og de skulle ha 33 på samband var det masse folk som jeg tror kom inn på samband som andre valg ettersom de hadde hund som førstevalg. Dette vil selvsagt svinge men den NIS troppen som akkurat dimmet hadde ikke mange flere søkere etter hva jeg hørte ifra dem.

HUnd tror jeg var det vanskeligste da var det 40 som løpte og de skulle ha 2 til Ørlandet og 12 til Rygge.

Hilsen hundefører på rygge :thumbup:

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...