Gå til innhold

Selv - laget sløyfe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du i det hele tatt har sett en sløyfe du kan knyte selv, bør det ikke være så vanskelig å tenke seg til. Du kan bruke en butikkjøpt som mal og tegne med kritt. Kjøp et tykt stoff, finn riktig lengde om du ikke orker å lage en justerbar størrelse. Så syr du sammen to stykker fra innsiden slik at du gjemmer sømmene. Det å få til at du kan justere lengden er kanskje litt vanskeligere, men stoff er ikke dyrere enn at du kan lage tre i forskjellige lengder til samme pris.

 

Edit: Kanskje en idé å bruke lim på innsiden slik at den ikke blir en pløse.

Endret av Kavinsky
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lagt flere PS og skal lage noen sløyfer snart. Prøv deg frem er alt jeg kan si. Sam Hober har også litt info om emnet.

Edit: Jeg kjøpte en billig polyestersløyfe på eBay (5kr) og sprettet den opp for å lage mal. Har tegnet på malen med kritt på stoffet jeg skal bruke, men har ikke kommet så langt at jeg har fått sydd det.

Endret av lokeland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gikk ut ifra at Sam Hober var ganske kjent, men shit happens. Alle får seg en omgang her, en eller annen gang.

Angående det å sy sløyfe: Er ikke værre enn at man syr den (doble sting, helst) og vrenger den. PS er litt verre ettersom du må sy noe som ofte omtales som "skjulte sting", noe som er teknikk jeg ikke er helt glad i. Men resultatet blir mye bedre når man gjør det for hånd, fremfor å gjøre det med symaskinen.

Lenke til kommentar

Hvordan kunne jeg vite at han var en mann enn kan finne på google? Det kunne vært en bruker. Kjenner at jeg begynner å bli ganske lei av sånne shit spørsmål. Brukere som stiller sånne spørsmål framstår bare som arrogante jævler. Vær så snill!

Det er vel verdt et forsøk på Google? Eller er du for lat til det? Om han ikke finnes på Google, så er det vel greit å spørre her, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Hvordan kunne jeg vite at han var en mann enn kan finne på google? Det kunne vært en bruker. Kjenner at jeg begynner å bli ganske lei av sånne shit spørsmål. Brukere som stiller sånne spørsmål framstår bare som arrogante jævler. Vær så snill!

 

Det er få ting som irriterer meg mer enn folk som ikke gidder å bruke 4 sekunder på å trykke ctrl + t, skrive inn google.com og søke på det de lurer på. Hva faen er problemet med å gjøre det? Det går raskere enn å skrive en ny post. Greit nok om man stiller et dumt spørsmål en gang eller to, men det er alltid de samme brukerne som ikke gidder å google noe. Gjør noe selv for en gang skyld.

Lenke til kommentar

Hvordan kunne jeg vite at han var en mann enn kan finne på google? Det kunne vært en bruker. Kjenner at jeg begynner å bli ganske lei av sånne shit spørsmål. Brukere som stiller sånne spørsmål framstår bare som arrogante jævler. Vær så snill!

 

hhahahaha har du ikke hørt om Sam Hober??!! Alle har jo hørt om han!!!!

 

 

HAHhahahahahah

Lenke til kommentar

Det der "ekte menn" greiene begynner å bli litt lame. Ekte menn spiser rått kjøtt.

 

:ermm:

Eh, hæ?

 

Sir.Jacobs: Har faktisk en symaskin (som jeg uansett aldri har brukt), men hvis jeg først skal lage noe, spesielt noe så enkelt som sløyfe eller PS, synes jeg det er like greit å sy for hånd. Litt av romantikken det. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...