Gå til innhold

Innsamling til Vannkjøling av CPU innen TG11


Anbefalte innlegg

Innsamling til Vannkjøling av CPU innen TG11

 

Hei felles forumfolk, etter en del spekulering og samtaler. har jeg bestemt meg for at det er på tide med vannkjøling. Men når man er 15år å ikke jobber er penger ikke alltid like lett å skaffe.

Flere av de jeg kjenner som har vannkjøling har fått en slags type "sykdom" som sprer seg fra den ene vannkjølings entusiasten til den

andre.

Nemlig trangen og og kjøpe mer, å noe bedre! Derfor har jeg fått for meg den ideen om og skaffe vannkjøling så billig som mulig, ved og samle inn gamle vannblokker og radiatorer fra dere som allerde har hatt denne sykdommen en stund.

Hele prosjektet går ut på at jeg skal lage en loop, som skal kjøle CPU Innen TG11. Alt skal monteres og dras med oppover om prosjektet er ferdig innen den tid om folk er inntresert til og se deres gamle deler i gang igjen :)

Grunnen til at jeg ikke skal ha vannkjøling på GPU med det samme er at jeg må da skaffe mer deler og eventuelle kostnader kan fårekomme, noe som jeg ikke liker. det skal jo nevnes at det ikke finnes en blokk til GPUen min også da (a).

Derfor vil jeg spørre alle dere der ute som har noen deler til overs, samme hva det er bare det har noe men vannkjøling og gjøre. Om dere ikke vil betale portoen så er det greit, da må jeg nesten be dere om og ikke sende :) ellers så kan det bli litt dyrt i lengen for meg. Jeg kan hente, eventuelt møte i omerådet "innenfor" drammen i buskerud og "rundt" sande i Vestfold :)

 

Jeg kommer til og lage en liste over deler jeg har/mangler/kommer så snart jeg faktisk får en komplett liste over hva jeg trenger^^

Her er hva pcen inneholder den dag i dag, og hva som skal byttes:

 

Cm Storm scout Byttes så fort jeg får sjansen til et mer egent vannk kab

Amd Athlon II x4 3,2 ghz

6 Gb ram Crusial 1333Mhz

MSI 770-C45, Socket-AM3 Byttes også så fort jeg får sjansen

Western digital Green power 500 Gb x 2

Western digital 1TB + WD 250Gb

Win 7 Hm 64 bit

XFX 5750 1 Gb ddr5 Oc

Silent power 500w

dvd brenner

 

Picture:

 

Om det blir en worklog til når delene er på plass så kommer alle som har sendt noe, eventuelt hjulpet meg med i tråden med linker og bilder :)

 

Om dere, har noe å og komme med så ta gjerne kontakt i tråden eller via en PM

Alle bidrag tas i mot med stor takk! :D

 

Mvh Kaketorsdag<3!

Skriv i tråden

Endret av Kaketorsdag!<3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg fortsatt har endel gammelt utstyr som jeg neppe kommer til å bruke igjen, bla en eheim pumpe og en 3x120mm radiator, en vanntank(tror til og med jeg hadde et feste for å montere den+ pumpe i 2 eller 3 5 1/4" spor) samt noen gamle vannblokker, den til cpu mener jeg var ganske grei, og antagelig mulig å skaffe ny evt lage nytt feste for moderne cpu sokkler, tror det ble kjøpt inn til et P4 system, men oppgradert til s939 i sin tid.

 

har også et helt nyttI Gigabyte radeon 5770 som desverre var DOA, men det er vifteløst, så det har en kjempekjøler, som kansje kan brukes til noe morro?

 

gitt at jeg finner igjen alt vannkjølingsutstyret kan det hentes i drammen, evt sendes i posten hvis du betaler porto.

Endret av SirAmp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heihei :)

 

Om du er villig til og gi bort alt det du nevner der å tas det i mot med et kjeeeeempe takk :D! Alt hjelper, spesielt radiatoren,pumpen(e) og vanntanken :)!

 

Et 5770 kort med kjempe kjøler sier jeg virkelig ikke nei takk til, jeg kan alltids finne på noe morro og gjøre med det og :)

 

Jeg har mulighet til og hente det i drammen en hver tid, så om du har tid denne uken muligens så er det supert :)!

bare og sende meg en PM så ordner vi det.

 

Tusen takk skal du ha SirAmp! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vannkjølings deler fra Sir amp!

 

I dag har jeg vært og hentet delene hos Sir amp fra drammen, tusen takk skal du ha. jeg setter stor pris på det :)!

Her er delene:

 

Vanntank av ukjent merke:

 

 

 

 

 

 

Pumpe med navn, EHEIM 1048A:

 

 

 

Gpu blokk, Maze4 GPU:

 

 

 

 

 

Radiator, Ukjent merke (360):

 

 

 

I tilegg til alt det der, fikk jeg et DOA 5770 kort fra gigabyte, med en som han sa en svæææær passiv kjøler!

 

 

 

Om jeg ikke får kortet til og fungere, så skal kjøleren under dremelen og kuttes slik at den passer til mitt 5750 kort :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...