Gå til innhold

Planlegger InterRail tur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er mulig å planelegge en interrail tur til våren og i Mai nå?

Har også "problemet" med og lurer på om det er mulig å reise med diabetes og om noen andre som har erfaringer med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er spørsmålet? Selvsagt kan du planlegge; noen kroner på konto, en interrailbillett, pass og en omtrentlig reiserute, så er mye gjort. Sokkeskift og tannbørste, så er det bare å legge i vei.

Diabetes finnes i mange alvorlighetsgrader og noen har bedre kontroll på det enn andre, her er nok du og legen din best egnet til å ta en beslutning. Å alltid få tak i rett mat på kort varsel kan være en utfordring enkelte steder, så det kan kanskje være lurt å ha litt med seg som sikkerhetsrasjon, om du har spesifikke krav den veien.

Skrevet

Takk for et fort svar euklid!

Hvor mye koster det og vil det koste mer penger å bestille nå enn om et par måneder for eksempel? Hvor mye klær trenger man og er en stor sekk nok? Har ikke reist før alene og vil i så fall bli min første tur hvor jeg driver på selv. Har allerede jobbet litt og fått inn rundt og litt over 1000 kr i lommeboken. Hva med bosted, blir veldig dyrt hvis man skal på hotell, har hørt om hostel og om couchsurfing, men er vanskelig å si når man kommer hvis man skal bo hos noen andre. Hvis man skal bestille hotell blir også vanskelig i forveien hvis man møter på noe og vil være en plass litt lenger så er det vanskelig å planelegge slikt.

Skrevet (endret)

Selve togbilletten blir ikke dyrere. Du kan evt vurdere å kjøpe flybilletter til f.eks. Berin (Norwegian flyr billig fra Gardermoen) for å spare et relativt kjedelig reisestrekk. Jeg pleier å reise med en knapp ukes klesforsyning. Vasking får man stort sett gjort på hosteler, ellers er det bare å ha dertil egnet såpe og tørkesnor i bakhånd.

Couchsurfing kan anbefales for opplevelsens skyld, ikke tenk på det primært som en måte å spare penger, det er også alt annet enn en garanti for at du klarer å finne en vert overalt. Meld deg gjerne inn på nettsamfunnet og gå på et par møter først (om det finnes i nærheten), så får du et visst inntrykk og noen kontakter. Uansett hvordan du bor er det ofte morsomt og lærerikt å gå på møtene som arrangeres rundt omkring.

Jeg regner €20 per natt for hostelovernatting i Europa, er du en del i øst blir det nok billigere. Går stort sett greit å ta alt sparket, men å bestille noen få dager på forhånd kan være greit, da har du både fleksibilitet og en viss trygghet.

[Edit: iPad autocorrection was here.]

Endret av Euklid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...