Gå til innhold

Trenger ny bærbar for grafisk jobbing, 13-15.000,-


ven

Anbefalte innlegg

Har ikke fulgt med på markedet på et halvannet år og det er en skog av pc'er der ute, så hvis noen har noen tips så er jeg takknemlig.

 

Kravspekk

 

- Må ha rå CPU

- Kan ikke henge alt for langt bakpå på grafikken

- Minne 6/8 GB

- Trenger ikke massevis med plass på disk, men disken må være rask og god å jobbe på.

- 13" eller 15"

- Må kunne koble på to eksterne skjermer

- Helst USB 3.0

- Ikke ha problem med varme og viftebråking

 

Sikkert andre ting jeg har glemt, får se om jeg kommer på ettervhert.

 

Arbeider hovedsaklig med programmer i Adobe CS5 serien og endel programmering.

 

Aner ikke om det er kommet noe bra på markedet med kapasitiv touchskjerm? Hadde vært en fin bonus.

Endret av ven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, ikke ett eneste svar?

 

Hva med maskiner som har minst disse spesifikasjonene (samme hva prisen er)?

 

- i7 720QM (eller bedre Intel/AMD)

- GeForce GTX 460M (eller bedre Nvidia/AMD)

- Skjerm fra 13" til 15.x"

Endret av ven
Lenke til kommentar

Har tittet litt på Alienware. Hvis du tar en titt på dell.no, så kan du konfigurere en 15" alienware med rimelig heftige specs. Du kan for eksempel få den med i7 840QM. Beste skjermkort er det du lister opp, men det skulle vel duge for det meste? Ikke så altfor gammelt heller slik at det vil nok yte mer etterhvert ettersom det lages bedre drivere.

 

8 gb ram, ssd hvis det behager etc. Antagelig grei kjøleløsning også. De på alienware er ingen dumbommer.

 

Det eneste du må leve med er en litt "glorete" maskin etter min mening, men det er jo subjektivt.

Lenke til kommentar

Det ser litt latterlig ut i kundemøter med disse gaming-pc'ene... så det er no-go.

 

Optimalt sett så ville jeg kjørt Win-7 på en MacBook Pro, pga. design samt å ha mulighet for å boote i OSX for diverse software-testing. Men der får jeg ikke noen god grafikk (GeForce 330M på en maskin til 23K? ... wtf).

 

Vi beveger oss mer og mer inn på realtime 3D-visualisering på jobben, så jeg har mer eller mindre bestemt meg for at GPU må minimum være GF 460M, Quadro FX 3800M ellerer Radeon HD 4870. Det må jo være noenlunde fremover-kompatibelt det her...

 

Skulle virkelig ønsket at disse gaming-pc'ene ble levert med en alternativ "konservativ" innpakning - det tror jeg de hadde solgt mye på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...