Gå til innhold

surrond på asus Formula 890FX hovedkort?


Anbefalte innlegg

Bruker lydkortet som er i hovedkortet og har koblet til et samsung surrondanlegg med optisk kabel, men får ikke surrondlyd i spill.

Får lyd i alle høytalerne når eg kjøre test i windows 7.

Har og prøvd og kjøre HDMI kabelen gjennom forsterkeren, men får kun stereo.

 

Har og installert programmet som følger med hovedkortet for og styre lyden, men der får eg ingen lyd i d heila, finne ingen plass der d går ann og velge ka utgang eg vil bruke.

 

Takker for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sender du surround fra spill digitalt ut fra pc'en vil en reciever se det som multichannel pcm(iallefall på starcraft 2, company of heroes), og gi surroundlyd. Men da må du ha en reciever som støtter det.

 

For å sende multichannel pcm, må du høyre klikke på volume controller på taskbar > playback devices > høyreklikk digital audio spdif, og sett det til 5.1.

 

Så starter du spiller og setter lyden i spillet til 5.1.

 

Støtter recieveren multichannel pcm, får du det :).

Ingen spill bruker dolby digital/dts så du må sette det opp manuelt.

 

Problemet ditt er muligens at "recieveren" som følger med samsung surround anlegget ditt ikke støtter multichannel pcm..

Endret av Lafs
Lenke til kommentar

For å få surround i spill via optisk kabel må lydkortet ditt enkode signalet til Dolby Digital Live eller DTS Connect. Det innebygde lydkortet i Crosshair IV Formula støtter ingen av dem; du må enten bruke analoge kabler eller kjøpe et lydkort som kan enkode.

 

Det er alltids mulig at noen spill sender ferdig DDL/ DTS spor som jeg ikke vet om, men det har jeg aldri hørt om.

Endret av kevral
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...