Gå til innhold

Oversikt over norske bruktpriser på fotoutstyr


Anbefalte innlegg

Her er en oversikt over priser på bruktmarkedet i Norge for tiden, som jeg snublet tilfeldig over mens snokte rundt etter svar på spørsmålet i bunnen av denne posten. Men først ville jeg bare dele denne, da den virker greit oppdatert og ikke minst nyttig.

 

http://178.63.88.67/...odule=price&b=1

 

 

 

Min sak:

 

Snuser litt på en 85mm f/1,2L (Versjon II) for tiden, og det ligger en ute på foto.no hvor selger oppgir at den selges til høystbydende, men det er ikke helt lett å finne et fornuftig sted å starte, det florerer ikke akkurat av disse på markedet.

 

Noen som kan bedrive opplysningsvirksomhet på dette feltet? Er det realistisk å kapre en for 13-14 lapper?

 

Hva med 24mm f/1,4 Versjon II ? Folk er ikke flinke til å spesifisere versjonen, men Stavanger Foto har en brukt versjon I ute til 7500 på Foto.no. Den er ikke interessant, men hvor mye mer må en gi for en versjon II ?

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanligvis er det et sted rundt 60% av nypris som er vanlig for brukt optikk, men L-serien er jo litt spesialtilfelle. Mange som sikler etter dem, så da blir jo prosenten en del høyere. Med de to L-objektivene jeg har kjøpt (70-200F4 og 70-200F2.8IS), betalte jeg sånn ca. 70% av nyprisen.

 

Den høye prisen gjør objektivet også forholdsvis uoppnåelig for mange, og jeg har sett at et par 85F1.2 har kommet opp flere ganger før de ble solgt. Jeg ville for all del bydd 13 store, og tatt det derfra. Får du mail om at noen andre har bydd mer enn det, så ville jeg tatt det med en liten klype salt. Ofte er dette noe folk også bare sier for å hanke inn en liten tusenlapp eller to ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...