Gå til innhold

Vil min data kunne kjøre W7?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

W7 er mindre systemkrevende enn Vista, så det skulle være null problem.

 

Her er systemkravene fra boksen min:

 

1GHz eller raskere CPU

1GB RAM (32-bit)/2GB RAM (64-bit)

16GB ledig diskplass

Directx 9 grafikkprosessor med driver WDDM 1.0 eller høyere. Finnes vel knapt et grafikkort som ikke støtter DX9

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kjører du Vista vil du glatt kjøre Windows 7.

Er bare usikker ettersom jeg ikke finner Windows 7 i lista til Dell på den modellen..

 

http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs&ServiceTag=&SystemID=DIMENSION%205150/E510&os=WW1&osl=no&catid=&impid=

 

Er bare surt om det ikke går ettersom jeg ikke har plata til hverken XP eller Vista lenger :(

Lenke til kommentar

Ville ikke sagt W7 er så mye lettere enn vista, nå har det seg sånn at det er anbefalt minst 2 GB ram på både vista og W7, og tror det er 1 GB på XP.

går sikkert greit, lov å teste :)

 

men noen som vet hvilke drivere jeg kan/burde bruke?

 

Vista drivere skal fungere til Windows 7, det fikk jeg iallefall til svar her for ca ett år siden.

 

Edit: ca 1,5 år siden

Endret av Umuligt
Lenke til kommentar

Ville ikke sagt W7 er så mye lettere enn vista, nå har det seg sånn at det er anbefalt minst 2 GB ram på både vista og W7, og tror det er 1 GB på XP.

går sikkert greit, lov å teste :)

 

men noen som vet hvilke drivere jeg kan/burde bruke?

Det aller meste av drivere finner Windows 7 automatisk når du starter opp. Skjermdrivere kan være lurt og laste ned manuelt om du spiller en del spill som krever sitt av ytelse, men ellers så gjør Windows 7 en god jobb når det kommer til drivere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...