Gå til innhold

CPU mellom 40-50 grader u/last. For tynt lag med AS3?


Anbefalte innlegg

Jeg ser i BIOS at prosessoren holder mellom 40-50 grader uten last. (48 grader etter ca. 1 time) mens nordsiden av hovedkortet kun ligger på 30 grader. Jeg har vannkjølt prosessoren med WaterChill. På nordsiden er det kun en vanlig vifte som fulgte med hovedkortet. Hovedkortet er MSI 875 NEO og CPU er Intel P4 2.6MHz med 800MHz FSB.

 

Da jeg monterterte vannkjølingsblokken over prosessor, var jeg veldig forsiktig med å ikke ha for tykt lag med Artic Silver 3. Jeg har hørt mange skrekkhistorier om prosessorer som brenner opp ved for tykt lag med AS3.

Jeg har et så tynt lag at jeg kan lese hva som står på prosessoren.

Er det alt for tynt lag slik at det kommer mange små hulrom og dermed blir det ikke transportert nok varme fra CPU?

Kjøleblokken fra WaterChill er kun lunken. Jeg vil ikke si at den er varm. Iallefall ikke over 40 grader.

 

Noen idèer?

 

 

edit: viften på radiatoren til WaterChill kjører med 7V.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva har du vcore på?

 

Jeg har ikke endret noen innstillinger enda.

Alt kjøres som standard slik jeg mottok det.

 

Jeg regner med å smøre litt mer AS3.

Uansett, så har jeg hørt at man skal vente 200 timer til at sølvpartiklene får lagt seg før man begynner å belaste prosessoren slik man må transportere mye varme til kjøleblokk.

 

 

Edit: Jeg oppgraderte endelig BIOS (Den jeg hadde var veldig gammel. Fra februar eller noe slikt. Versjon 1.2)

Det ser ut som temperaturen ikke er mellom 40-50 grader men mellom 35-40 grader. Enda syntes jeg det er for varmt. Jeg ser at noen har påpekt at jeg kanskje skal ha et tykkere lag med AS3.

Nå har jeg et supertynt lag men jeg har sett noen steder der de anbefaler et lag som har tykkelse som et 60g papir-ark. (Et papir som veier 60 gram pr. kvadratmeter, A0)

Lenke til kommentar
Hmm det var rart med standar kjøling den som følte med min cpu (boxed) er min cpu på 32 grader idle den er klokket til 3 ghz, jeg har samme hovedkort som deg så det var en litt høy temp du hadde på cpu.

 

har du nyeste bios ? den føste viste feil

 

 

Hvilke bios-settinger har du endret?

Hvilken versjon av bios kjører du med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...