Gå til innhold

ny pc. 1 skjerm kort til 3000.- eller sli?


rbuljo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gå for et rask GPU...

 

multi gpu-løsning kommer til å slite med mikrostuttering ved lave FPS. Multi-gpu løsning er bra hvis du går for en løsning der du vet kommer til å få høyere FPS enn det monitoren din klare å vise.

Ikke alle spill (les: sære spill) støtter multi-GPUløsning.

Lenke til kommentar

Gå for et rask GPU...

 

multi gpu-løsning kommer til å slite med mikrostuttering ved lave FPS. Multi-gpu løsning er bra hvis du går for en løsning der du vet kommer til å få høyere FPS enn det monitoren din klare å vise.

Ikke alle spill (les: sære spill) støtter multi-GPUløsning.

 

har aldri hatt problemer med mikrosturrering på mine gtx 470 kort ved noen som helst fps. så føler at det problemet er overdrevet.

Lenke til kommentar

Det vil gi deg mye ytelse for pengene, det er sikkert.

Men det er jo ett "gammelt" kort, søk opp litt tester du :)

Og hvordan er synet ditt på fremtidige oppgraderinger?

 

trodde ikke kortet var så "gammelt".

men ser mange problemer med sli. varme og støy, evt mikrostuttering.

 

bare vært morro og prøve noe nytt.. eller kanskje man klasker til med ett kort som er kraftig nå, og så kanskje oppgradere med ett til når prisene detter?

 

evt kort som er verdt og vente på? mye som skjer i forbindelse med CES nå.

Lenke til kommentar

Gå for et rask GPU...

 

multi gpu-løsning kommer til å slite med mikrostuttering ved lave FPS. Multi-gpu løsning er bra hvis du går for en løsning der du vet kommer til å få høyere FPS enn det monitoren din klare å vise.

Ikke alle spill (les: sære spill) støtter multi-GPUløsning.

 

har aldri hatt problemer med mikrosturrering på mine gtx 470 kort ved noen som helst fps. så føler at det problemet er overdrevet.

 

Da er du ikke så fps-følsom som meg. Ved 30-40 FPS merke jeg godt mikrostuttering på multi-gpu. På single gpu med 10FPS lavere går det smooth. Det merkes mao.

Lenke til kommentar

Gå for et rask GPU...

 

multi gpu-løsning kommer til å slite med mikrostuttering ved lave FPS. Multi-gpu løsning er bra hvis du går for en løsning der du vet kommer til å få høyere FPS enn det monitoren din klare å vise.

Ikke alle spill (les: sære spill) støtter multi-GPUløsning.

 

har aldri hatt problemer med mikrosturrering på mine gtx 470 kort ved noen som helst fps. så føler at det problemet er overdrevet.

 

Da er du ikke så fps-følsom som meg. Ved 30-40 FPS merke jeg godt mikrostuttering på multi-gpu. På single gpu med 10FPS lavere går det smooth. Det merkes mao.

 

fps følsom ? lol. har perfekt syn, så tror jeg ser det samme som deg hehe

Lenke til kommentar

Blazer, vil en erfaren og dn uerfaren sjåfør se det samme på veiene? Ja det vil de, men de vil ikke oppfatte situasjonene likedan, akkurat som at noen er mer følsomme når det gjelder detaljer og "smoothness" enn andre, selv om de ser akkurat det samme.

 

@Op har du planer om å ha flærne skjermer? Og hvordan ser du på støy og varme?

Lenke til kommentar

Ett Radeon 6950 til litt over 2000kr, kan enkelt åpnes til ett 6970 gjennom firmwareupgrade. Dog er stock cooleren plagsom om du er allergisk mot comp støy.

Der sparte du en tusing :new_woot:

Du bør være forsiktig med å anbefale å flashe kort... det er endel som har fått svidd 6950´et sitt ved bruk av 6970 bios. Det du kan gjøre er å bruke en moddet 6950 bios slik at shaders osv blir åpnet men fortsette å kjøre på stock 6950 volt. 6950 er et glimmrende kort som bare koster rundt 2000kr, kjører du 2stk i crossfire får man enormt bra ytelse til en rimelig penge :)

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

testet selv i 6970 mode, med støyen er ikke til å leve med, så har også skalert ned til kun shader unlock.

Bytter man kjøler på den går det nok greit å kjøre med 6970 bios..

 

Det er det de fleste har gjort nå, bruk shader unlock så slipper man svidd kort :!: Mitt hd6970 kan knapt høres når jeg spiller :D

 

Ulemper med sli/crossfire på nye kort er minimal i forhold til eldre generasjoner.

Du gjør smart av å starte med 1 Bra kort, og heller kjøpe ett til om du har behov for mer ytelse.

:thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...