Gå til innhold

Bulgaria!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke vært i Albena, men jeg har vært i både Nessebar(x1) og Obzor(x2).

Bulgaria er et fantastisk fint land, og siden det er lite påvirket av EU: BILLIG.

Det eneste som er negativt er at de fleste snakker svært dårlig engelsk og at områdene ofte har mafiaaktivitet. (hvordan det er i Albena aner jeg ikke).

 

De jeg har snakket med som har vært i Albena sier det var en flott opplevelse, spesielt for ungdom, så det er nok en tur jeg selv ville sett frem til, uavhengig av om jeg valgte ''Hotell 1'' eller ''Hotell 2'', dog om jeg skulle velge ville jeg nok gått for hotell 1. :)

Lenke til kommentar

Det skal også sies at mafiaen er avhengig av turister som meg og deg, og det er de som eier hotellene(som ofte har mange vakter, og de har ofte skytevåpen), men mafiaaktivitet har naturligvis påvirket innbyggerne på forskjellige måter, slik som at det for eksempel ikke er uvanlig å værre fattig og å ha skytevåpen.

 

Jeg og en venn ble siktet på med pistol av en hissig bareier da vi gikk på stranden(på kveldstid), og vi ble ført i forskjellige bakgater. Lenge var jeg ''klar'' for en kule i ryggen, men det var heldigvis vakter i nærheten uansett hvor man gikk, så å fyre av et skudd hadde vært katastrofalt for mannen med pistolen. (riktignok en pistol fra sovjettiden).

Prøver på ingen måte å skremme deg, men det anbefales å ikke gå ved strandkanten eller i bakgater på kveldstid.

Fattigdom blant innbyggere gjør de mer beskyttende over eidendelene sine, og jeg tror nok den bar-eieren følte seg truet av vi var der ettersom utlandske turister ofte har en tendens til å rasere barer i fylla og stikke hjem neste dag.

 

Kos deg med kjæresten, og tenker du får en fantastisk tur med mange digge opplevelser! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...