Gå til innhold

Håndball-VM for menn 2011!


  

29 stemmer

  1. 1. Hvor langt kommer Norge?



Anbefalte innlegg

Det er tragisk å se herrelandslaget. De har så skyhøye forventninger. Men det er vanskelig å gjøre noe med når man har så store egoer i laget som Mamelund og Kjelling.

 

Hele laget er kjepphøye, og ser ned på evt dårligere motstandere og forventer en enkel match. Koselig å se at de får den midt i fleisen igjen nå mot Brasil.

 

At de har skyhøye forventninger til seg selv er noe jeg forventer. Tvedten og Kjelling har blitt kåret til Verdens beste i sin posisjon hver sin gang. I tillegg så har Ege over en lengre periode vært blant de beste målvaktene. I tillegg har vi flere spillere som spiller i store ligaer. Problemet er ikke at Mamelund er ego, problemet er hvordan han utfører det han gjør. Slappe skudd, spiller ballen før han orienterer seg, slappe pasninger og innspill.

 

Selv om Bredeli har fått for seg at de tar lett på det, så er ikke det nødvendigvis fasiten. Og det vet jeg at de ikke gjør siden vi ikke har meritter fra mesterskap. Vi har alt å spille for, derfor vet jeg at de er fullt ut motivert. selvfølgelig vil de vinne. At de ikke ser ut som at de vil være der er verre...Koselig? det var da lojalt...

Kjelling og Tvedten verdens beste hver gang? Nå må du forklare deg. Begge har vært på verdenslaget 1 gang, men det betyr ikke de er verdens beste hver gang.

 

Det er noe annet å være god på klubblag og landslag. Det sistnevnte sliter tydeligvis flere med. Damenes håndballag kan ha skyhøye forventninger, for de er uten sidestykke verdens beste lag. Men herrelandslaget, som egentlig er en lilleputnasjon innen håndball internasjonalt resultatmessig bør være litt ydmyke, og ikke så kjepphøye med forventninger og semifinale. En kamp om gangen heter det innen idretten.

 

Ege har vært syk, og har ikke kommet seg helt. Dessuten så hjelper ikke en god keeper så mye når forsvaret og resten av laget suger.

 

Kanskje Hedin sier at dette ikke er en lett match, men for slike alfahanner som Kjelling, Mamelund og Tvedten så sier de inni hodet sitt at dette er lett, nå skal de vise seg frem...

 

De spiller altfor mye individuelt, skal man vinne en lagidrett, må man spille som et lag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Latias:hæ? det har han vel aldri sagt?

 

pirja:jeg har faktisk skrevet hver sin gang. det ser du hvis du leser det du svarer på...

 

ja klubb og landslag er forskjellig, men mange på laget har ferdighetene til det. Det er poenget.

 

Bytter hedin litt, så ordner nok det seg. <ege er vel friskmeldt nå...

 

Som jeg skrev så har ikke norge resultater å vise til. Av den grunn så er det motivert for dette.

 

Det siste er neppe noen uenig i.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Latias:hæ? det har han vel aldri sagt?

 

pirja:jeg har faktisk skrevet hver sin gang. det ser du hvis du leser det du svarer på...

Beklager, lett å lese feil der mens man ser kamp.

 

Men Kjelling ble kåret i 2005, og det er en stund siden. Synes han har sunket litt de i siste årene. Tvedten er jo god, og en trikser. Men han bommer alt, altfor mye!

Lenke til kommentar

Da vinner vi nok denne. Så må vi bare slå Island, + 2 Spania og Tyskland i mellomspillet, så er vi historiske...

På hvilken måte er vi det?

 

Semi...Siden jeg antar at Frankrike gjør rent bord i gruppespillet, så får de andre lagene maks 2 poeng med seg til mellomspillet. Slår vi island+disse to så går vi videre på innbyrdes ved poenglikhet...Det er vel innbyrdes hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...