Gå til innhold

Hvordan stille ISO 12800?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper du må inn i en av Custom funksjonene for å slå på en "Allow High ISO" funksjon. Og du må nok ut av grønn firkant-modus for å kunne velge den høye ISO'en.

Skrevet

Tipper du må inn i en av Custom funksjonene for å slå på en "Allow High ISO" funksjon. Og du må nok ut av grønn firkant-modus for å kunne velge den høye ISO'en.

Jeg har selvfølgelig prøvd med på både manuell og alt annet men ikke funnet noe ;).

Aktiver ISO extension i custom-menyen - så kan du velge H1 som ISO.

Jeg har ikke funnet noe som heter ISO extension men da skal jeg kikke etter dette. Thx.

Skrevet

På 550D er det C.Fn 2: "ISO Expansion".

Merk - det kan godt hende du skal over i en av de mer avanserte modiene for å få tilgang til dette i menyen - på grønn firkant og de andre program-modiene er menyen sterkt amputert. Gå over i P, Av, Tv eller M - så skulle du finne det i menyen under C.Fn - nummer 2.

Merk: Det er ingen grunn til å bruke grønn firkant. Bruk heller P - eneste "ulempen" er at det er deg som styrer om blitsen skal opp eller ikke - foretrekker selv å velge.. ;)

Skrevet

Jeg fikk det til nå. Takk skal dere ha.

Jeg bruker så og si ikke autopilot nei, og eksperimenterer litt med ulike manueller instillinger for å til slutt kunne gjøre alt manuelt ut i fra tidligere erfaringer og en kjapp lyssjekk.

Skrevet
Merk: Det er ingen grunn til å bruke grønn firkant. Bruk heller P - eneste "ulempen" er at det er deg som styrer om blitsen skal opp eller ikke - foretrekker selv å velge

Har aldrig skjønt vitsen med å kjøpe speilrefleks for å fotografere på grønn firkant, kjenner flere som kunn bruker den og tar bilder i jpg.

Da kan en få bedre bilder med et kompaktkamera :hmm:

• Liker 1
Skrevet
Merk: Det er ingen grunn til å bruke grønn firkant. Bruk heller P - eneste "ulempen" er at det er deg som styrer om blitsen skal opp eller ikke - foretrekker selv å velge

Har aldrig skjønt vitsen med å kjøpe speilrefleks for å fotografere på grønn firkant, kjenner flere som kunn bruker den og tar bilder i jpg.

Tja, eneste er bedre egenskaper i lite lys (gitt at popupblitsen ikke går opp da)

P mode, AF-s, miderste af-punkt, kjapp forklaring på iso (og valg om auto eller manuelt) og kunder/bekjente osv. har fått et "bedre kamera" med seg hjem. ;)

Skrevet

Takk.

Lurt på samme greia selv som trådstarter, men aldri tatt meg bryet til og spørre dere :whistle:.

Er det noen grunn for at den står 'av' fra før av?

Hørte man kunne ha 25000~ ISO med en annen firmware (uorginal), stemmer dette? Blir vel ganske grautete da men :p

Skrevet

Har du noen gang prøvd JPG-innstillingene i kameraet ditt? Svært mange dSLR gir meget pene JPG-filer, og du har et hav av innstillingsmuligheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...