Gå til innhold

P4 2.667 MHz uten vifte. Blir den ødelagt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den vil nok ikke brenne opp. P4 prosessorene har en funksjon som senker hastigheten dramatisk hvis den blir altfor varm. Det eneste som skjer er at PC'n vil bli mye tregere inntil temperaturen synker

 

den vil jo brenne opp. hastigheten må jo trappes svært langt ned viss den ikke skal ende sine dager der og da!

Lenke til kommentar

Det er vist forskjellig hva som skjer. I denne Tom's Hardware videoen senker CPU hastigheten når kjøleribben blir fjernet. Den fortsetter å kjøre uten å låse seg

 

http://www12.tomshardware.com/images/THG_C...CPU_Cooling.zip

 

Dette var med en 2Ghz CPU. De nye, raskere modellene blir sikkert endel varmere, så da stemmer det nok at de låser seg i stedet for å senke hastigheten. Uansett så tror jeg det er veldig vanskelig å svi/brenne en P4 CPU.

Lenke til kommentar

P4 NW 1.6 GHz: Viften stoppet i 10 sekunder (ledning som kom inn i viften) resultat: svidd P4... P4 brenner nesten like lett som en XP!

 

SPAZ:

Videoen fra THG er bare tull og det er lett å se. Husk at P4 sin thermal throtteling først slår til ved noe over 70 C (ref. Intel Whitepapers på P4). Så skur den seg av når CPU-en kommer under 70 C. Altså om den virker som den "skal" så "skal" CPU-en ha en temperatur uten vifte på ca 70 C. THG målte den til en "romtemperatur" på 29 C. Det strider mot all logikk... Det er flere som har nevnt at samtidig som THG lanserte videoen hvor XP-ene ble svidd så var det enorme reklamekampanjer for Intel P4 2 GHz der... Ikke vet jeg om det bare var en tilfeldighet...

Lenke til kommentar
P4 NW 1.6 GHz: Viften stoppet i 10 sekunder (ledning som kom inn i viften) resultat: svidd P4... P4 brenner nesten like lett som en XP!

 

SPAZ:

Videoen fra THG er bare tull og det er lett å se. Husk at P4 sin thermal throtteling først slår til ved noe over 70 C (ref. Intel Whitepapers på P4). Så skur den seg av når CPU-en kommer under 70 C. Altså om den virker som den "skal" så "skal" CPU-en ha en temperatur uten vifte på ca 70 C. THG målte den til en "romtemperatur" på 29 C. Det strider mot all logikk... Det er flere som har nevnt at samtidig som THG lanserte videoen hvor XP-ene ble svidd så var det enorme reklamekampanjer for Intel P4 2 GHz der... Ikke vet jeg om det bare var en tilfeldighet...

Jeg burde visst bedre enn å stole på Tom's Hoaxware :grumpy:

"Disregard my two previous posts" :yes:

Lenke til kommentar
Stemmer det D-Expert. Kjørte noen sekunder uten vifte for og sjekke om PCen funka da.

 

Den skrur seg rett av.

 

så det går ikke an å svi en P4? i så fall er du veldig god?

 

Hva mener du? :roll: Den slår seg av og ingen er god, utenom p4 prosessor og HK da. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...