Grreven Skrevet 30. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2010 Heihei! Installerte nettopp CSS og blir kicket nesten rett etter jeg joiner et hvilket som helst game. Pingen min ligger på skyhøye 180++ Er det noen måte å få denne ned? PC-en har laangt over kravene til spillet og har en netthastighet på ca 16 MB. Har også prøvd å spille med kun CSS og Steam åpent, men akkurat det samme skjer. Noen ideer? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2010 (endret) stop downloading pr0n? edit: men alvorlig, driver du eller noen andre på nettverket med noe som opptar båndbredde? har du sjekket andre servere? tror det skal være mulig å liste servere etter ping. Det kan hende du får flere svar på spørsmålet ditt hvis du har en litt mer saklig og informativ emnetittel Endret 30. desember 2010 av SirAmp Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 30. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. desember 2010 Er KUN jeg som bruker bredbånnet. Får ikke særlig mer ut av det enn nå. Hvilken tittel synes du jeg kan prøve? Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 31. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2010 For eksempel "Unormal høy ping når jeg spiller CSS" Lenke til kommentar
Grreven Skrevet 31. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. desember 2010 Thanks. Prøver det Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 31. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2010 Kan teste hvordan den er her: http://pingtest.net =) her er f.eks. resultatet mitt: Lenke til kommentar
Skyb3rt Skrevet 31. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 31. desember 2010 (endret) Viss du er innpå sånne jalla servere, så er det ikke rart du har ping, men viss du f. eks joiner 1337 gamer, eller andre kjente norske servere så skal du ikke ha noe ping, når du har 16 mbit. Jeg har selv 0,97 mbit download og 0,5 i upload. Men likevell har jeg helt fin ping, med mindre folk laster ned her i huset... Her er en nettside der du kan søke etter server(Jeg har søkt etter 1337 server i norge): http://www.game-monitor.com/search.php?=undefined&search=1337&vars=secure=1,sv_password=0&game=cstrike2&location=NO EDIT: beklager mine skrivefeil.. Endret 31. desember 2010 av Umuligt Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Hastigheten på nettet har ikke så altfor mye med ping å gjøre. Ping får du om linja er ibruk, eller det er langt til ISP. Folk med 100 kB/s, kan ha samme ping som de med 1 MB/s.. Kan også bli påvirket av om du er på WLAN, eller LAN, og hvor lang kabel du har (over 100m kan bli dårlig). Om jeg har alt rett, har jeg ikke feil. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Hastigheten på nettet har ikke så altfor mye med ping å gjøre. Ping får du om linja er ibruk, eller det er langt til ISP. Folk med 100 kB/s, kan ha samme ping som de med 1 MB/s.. Kan også bli påvirket av om du er på WLAN, eller LAN, og hvor lang kabel du har (over 100m kan bli dårlig). Om jeg har alt rett, har jeg ikke feil. Kanskje i CMD, men spill krever mer enn bare oppkobling. Det blir konstant streamet data for å posisjonere spillere osv. Men Jevrio har et poeng, nettlinjen og datamaskinen din har lite å gjøre med den pingen du oppnår. Jeg ville prøvd noen norske servere for å sammenligne. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Ping går først og fremst på antall hops. Endret 12. januar 2011 av RePaC Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Ping går på antall hops. Ping går på hvor lang tid det tar å nå målet (og tilbake). Ping går på hvor lang tid det tar å si "hei" til en maskin, og få svar. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Ping går først og fremst på antall hops. Kan du utdype dette litt? Såvidt meg bekjent er ping en måleenhet hvor lang tid det tar å nå en server/klient. Hvor mange "hops" den tar for å nå målet er likegyldig. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Ping går først og fremst på antall hops. Kan du utdype dette litt? Såvidt meg bekjent er ping en måleenhet hvor lang tid det tar å nå en server/klient. Hvor mange "hops" den tar for å nå målet er likegyldig. Han har nok bare brukt ping i CMD og sett det er "hops" der. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Han har nok bare brukt ping i CMD og sett det er "hops" der. "hops" minner meg om tracert, men det blir noe helt annet. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Han har nok bare brukt ping i CMD og sett det er "hops" der. "hops" minner meg om tracert, men det blir noe helt annet. Hm, ja stemmer. Eller, du ser ping til hvert punkt du kommer til, men ellers forskjellig, ja. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) http://www.wowinterface.com/downloads/info13581-LeatrixLatencyFix.html Og nei, dette er ikke noe bare for WoW. Ellers er det greit med oppdaterte nettverksdrivere, ordentlig kabel, ikke last ned samtidig, osv. Ping går på antall hops. Ping går på hvor lang tid det tar å nå målet (og tilbake). Ping går på hvor lang tid det tar å si "hei" til en maskin, og få svar. Jevrico har riktig etter det jeg har forstått. Endret 12. januar 2011 av Lednar Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 http://www.wowinterface.com/downloads/info13581-LeatrixLatencyFix.html Og nei, dette er ikke noe bare for WoW. Ellers er det greit med oppdaterte nettverksdrivere, ordentlig kabel, ikke last ned samtidig, osv. Er det noen ulemper med den? Virker for godt til å være sant. Enda jeg har hørt om flere som bruker. ("When it's to good to be true, it usually is") Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Nei? Brukes ping til å måle hvor lang tid det tar å for å sende en TCP/IP-pakke til man får svar...? [/i] Med hops mente jeg at det er det som spiller en størst rolle for hvor høy/lav pingen er. EDIT: kjør en tracert mot host eller IP for å finne ut hvor du mister mest latency. Endret 12. januar 2011 av RePaC Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Nei? Brukes ping til å måle hvor lang tid det tar å for å sende en TCP/IP-pakke til man får svar...? [/i] Med hops mente jeg at det er det som spiller en størst rolle for hvor høy/lav pingen er. Dette er riktig, om det tar like tang tid mellom hvert punkt. Eter et punkt up 10 ganger så mye tid som de andres gjennomsnit så vil det påvirke pingen kraftig. http://www.wowinterface.com/downloads/info13581-LeatrixLatencyFix.html Og nei, dette er ikke noe bare for WoW. Ellers er det greit med oppdaterte nettverksdrivere, ordentlig kabel, ikke last ned samtidig, osv. Er det noen ulemper med den? Virker for godt til å være sant. Enda jeg har hørt om flere som bruker. ("When it's to good to be true, it usually is") Det er ingen ulemper mer den, den overkommer kun en defekt med måten windos sin TCP/IP stack fungerer default. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 12. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2011 Det er ingen ulemper mer den, den overkommer kun en defekt med måten windos sin TCP/IP stack fungerer default. Skjønner ikke hvordan denne kan virke rent praktisk. Den vil bytte om slik at windows svarer på hver ping-forespørsel, fra default som er annenhver. Men dette vil da bare gi en "teoretisk" lavere ping. Alt som foregår i spillet er da ikke avhengige av ping-forespørselen? Lukter placebo. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå