Gå til innhold

Lavere ping takk


Anbefalte innlegg

Heihei!

Installerte nettopp CSS og blir kicket nesten rett etter jeg joiner et hvilket som helst game. Pingen min ligger på skyhøye 180++

Er det noen måte å få denne ned? PC-en har laangt over kravene til spillet og har en netthastighet på ca 16 MB. Har også prøvd å spille med kun CSS og Steam åpent, men akkurat det samme skjer.

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

stop downloading pr0n?

 

edit: men alvorlig, driver du eller noen andre på nettverket med noe som opptar båndbredde? har du sjekket andre servere? tror det skal være mulig å liste servere etter ping.

 

Det kan hende du får flere svar på spørsmålet ditt hvis du har en litt mer saklig og informativ emnetittel

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

Viss du er innpå sånne jalla servere, så er det ikke rart du har ping, men viss du f. eks joiner 1337 gamer, eller andre kjente norske servere så skal du ikke ha noe ping, når du har 16 mbit.

 

Jeg har selv 0,97 mbit download og 0,5 i upload. Men likevell har jeg helt fin ping, med mindre folk laster ned her i huset...

 

Her er en nettside der du kan søke etter server(Jeg har søkt etter 1337 server i norge): http://www.game-monitor.com/search.php?=undefined&search=1337&vars=secure=1,sv_password=0&game=cstrike2&location=NO

 

EDIT: beklager mine skrivefeil..

Endret av Umuligt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hastigheten på nettet har ikke så altfor mye med ping å gjøre. Ping får du om linja er ibruk, eller det er langt til ISP.

 

Folk med 100 kB/s, kan ha samme ping som de med 1 MB/s..

 

Kan også bli påvirket av om du er på WLAN, eller LAN, og hvor lang kabel du har (over 100m kan bli dårlig).

 

Om jeg har alt rett, har jeg ikke feil.

Lenke til kommentar

Hastigheten på nettet har ikke så altfor mye med ping å gjøre. Ping får du om linja er ibruk, eller det er langt til ISP.

 

Folk med 100 kB/s, kan ha samme ping som de med 1 MB/s..

 

Kan også bli påvirket av om du er på WLAN, eller LAN, og hvor lang kabel du har (over 100m kan bli dårlig).

 

Om jeg har alt rett, har jeg ikke feil.

 

Kanskje i CMD, men spill krever mer enn bare oppkobling. Det blir konstant streamet data for å posisjonere spillere osv.

 

Men Jevrio har et poeng, nettlinjen og datamaskinen din har lite å gjøre med den pingen du oppnår. Jeg ville prøvd noen norske servere for å sammenligne.

Lenke til kommentar

http://www.wowinterface.com/downloads/info13581-LeatrixLatencyFix.html

 

Og nei, dette er ikke noe bare for WoW. :)

 

Ellers er det greit med oppdaterte nettverksdrivere, ordentlig kabel, ikke last ned samtidig, osv.

 

Ping går på antall hops. :)

 

Ping går på hvor lang tid det tar å nå målet (og tilbake).

Ping går på hvor lang tid det tar å si "hei" til en maskin, og få svar.

 

Jevrico har riktig etter det jeg har forstått.

Endret av Lednar
Lenke til kommentar

http://www.wowinterface.com/downloads/info13581-LeatrixLatencyFix.html

 

Og nei, dette er ikke noe bare for WoW. :)

 

Ellers er det greit med oppdaterte nettverksdrivere, ordentlig kabel, ikke last ned samtidig, osv.

 

Er det noen ulemper med den? Virker for godt til å være sant. Enda jeg har hørt om flere som bruker.

 

("When it's to good to be true, it usually is")

Lenke til kommentar

Nei? Brukes ping til å måle hvor lang tid det tar å for å sende en TCP/IP-pakke til man får svar...?

[/i]

 

Med hops mente jeg at det er det som spiller en størst rolle for hvor høy/lav pingen er.

 

EDIT:

kjør en tracert mot host eller IP for å finne ut hvor du mister mest latency.

Endret av RePaC
Lenke til kommentar

Nei? Brukes ping til å måle hvor lang tid det tar å for å sende en TCP/IP-pakke til man får svar...?

[/i]

 

Med hops mente jeg at det er det som spiller en størst rolle for hvor høy/lav pingen er.

 

Dette er riktig, om det tar like tang tid mellom hvert punkt.

Eter et punkt up 10 ganger så mye tid som de andres gjennomsnit så vil det påvirke pingen kraftig.

 

http://www.wowinterface.com/downloads/info13581-LeatrixLatencyFix.html

 

Og nei, dette er ikke noe bare for WoW. :)

 

Ellers er det greit med oppdaterte nettverksdrivere, ordentlig kabel, ikke last ned samtidig, osv.

 

Er det noen ulemper med den? Virker for godt til å være sant. Enda jeg har hørt om flere som bruker.

 

("When it's to good to be true, it usually is")

 

Det er ingen ulemper mer den, den overkommer kun en defekt med måten windos sin TCP/IP stack fungerer default.

Lenke til kommentar

Det er ingen ulemper mer den, den overkommer kun en defekt med måten windos sin TCP/IP stack fungerer default.

 

Skjønner ikke hvordan denne kan virke rent praktisk. Den vil bytte om slik at windows svarer på hver ping-forespørsel, fra default som er annenhver.

 

Men dette vil da bare gi en "teoretisk" lavere ping. Alt som foregår i spillet er da ikke avhengige av ping-forespørselen? Lukter placebo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...