Gå til innhold

Brukeranmeldelse av iPhone 4G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trådstarter treffer blink med sin beskrivelse av iPhone 4. Jeg kjøpte en iPhone 4 32gB, og etter 3 dager gav jeg den til svigermor.

 

iPhone 4 manglet det som jeg forventer av en "smarttelefon", mulighet til basic dokumentbehandling, åpning, visning, redigering og synkronisering av Office-dokumenter.

Muligheten til å overføre Office filer og mapper enten ved hjelp av USB, Blåtann eller å sette minnekort direkte i PC bør være et minstekravet som skal oppfylles av en "smarttelefon".

 

Selv etter kjøp av apps som FileApp Pro, DiskAid og xml-viewer er det umulig å organisere, overføre og synkronisere Office dokumenter på en fornuftig måte mellom iPhone 4 og flere forskjellige PCer. Bruker 4 forskjellige PC på jobb, og 3 forskjellige hjemme.

 

Det å kunne spille musikk og video , vise bilder, surfe på nett, laste E-Post, installere apps og ha "Touch Screen" er ikke det som beskriver en "Smarttelefon" i mine øyne. En "Smarttelefon" skal være et hjelpemiddel og bindeledd til PC/MAC, og ikke bare som hjelpemiddel til tidsfordriv.

 

At Apple i tillegg har valgt en løsning som gjør at man er avhengig av datatraffikk for å høre på radio, kan fort bli dyrt når man roamer i utlandet.

 

Det at svigermor kan bruke sin nye iPhone 4 beviser hvor lett det er å bruke iPhone 4 som "Standard" telefon. Når behovet er "smarttelefon" blir iPhone 4 et feil valg.

Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg ikke tid til å svare på alt du skriver, men en ting kan jeg hjelpe deg med:

" Men så legger jeg merke til en annen ting; hvor er caps lock? Det er jo latterlig å prøve å skrive store bokstaver i mailer!"

 

Hvis det ikke er aktivert fra før, kan du gå inn på: innstillinger - generelt - tastatur - aktiver caps lock.

Når du trykker raskt 2 ganger på tasten for stor bokstav mens du skriver, er caps lock på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er også mulig å endre ringetonen din ved å laste ned en app :) Finnes utrolige mange av de der ute.

Jeg har iPhone 4 og jeg er fornøyd med den jeg :D

 

Du trenger ikke app for å endre ringetone, går ann fint å endre det via itunes, men det er ikke mulig å endre sms/mail tone til de få som er i teleofnen.

Lenke til kommentar

Akkurat nå har jeg ikke tid til å svare på alt du skriver, men en ting kan jeg hjelpe deg med:

" Men så legger jeg merke til en annen ting; hvor er caps lock? Det er jo latterlig å prøve å skrive store bokstaver i mailer!"

 

Hvis det ikke er aktivert fra før, kan du gå inn på: innstillinger - generelt - tastatur - aktiver caps lock.

Når du trykker raskt 2 ganger på tasten for stor bokstav mens du skriver, er caps lock på.

Ok, akkurat den var min feil - et irritasjonsmoment mindre.

Lenke til kommentar

Jamm - Fint det ikke er meg det er noe galt med. Men jeg begynner å lure på hvorfor dette ikke ses i en eneste anmeldelse på nettet! Det du sier ang. datatrafikk er også sant. Som sagt damas billig-android (lg p500) har ekte radio.

Jeg betaler ikke for bruk av telefonen, det er jobbtelefon. Men om jeg hadde måtte betale selv, så hadde telefonen brukt alt for mye.

Lenke til kommentar

Når man leser på iPhone 4 cafè skjønner man fort hva som er "smartphone" behovet, det er stort sett spill og "bling" faktor som "bumpers" og "screen protectors" det handler om.

Det som gjelder bruk av iPhone 4 som "smartphone" er der ikke mye skriving om.

 

Jeg, en gubbe på over 50 år, uten databakgrunn og utdannelse innen data, greier ved hjelp av ADB, basic Linux kommandoer og Google søk å få en Android telefon til å dekke mitt behove for dokument og filbehandling. At jeg måtte gi opp iPhone 4 sier vel det meste om iPhone 4 egenskaper som "smartphone".

Det er også veldig avslørende for iPhone 4 "smartphone" nivået at når man spør både på Epplehus, Apple kundeservice og større Telebutikker er der ingen som kan svare på smørsmål angående det jeg anser som "smartphone" bruk.

Endret av Jamm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Etter selv å ha prøvd iphone, så må jeg komme med dette.

Det er helt utolig at man i tilleg til en dyr telefon også må ha en datamaskin for å bruke telefonen. Stikker du inn på en telebutikk og kjøper en iphone og kommer hjem, så får du ikke brukt telefonen om du ikke har en datamaskin som er koblet til internett.

 

Pluss med iphone er at den er veldig lett å sette opp mail og sånt. Selv synkronisering imot en exchange server kan mor sette opp. Den er behagelig å skrive sms'er med. Av en eller annen grunn er iphone den telefonen jeg lettest skrev sms'er med. Mindre retting og sånt.

 

iphone er en bra telefon, men den er ikke 6000 kroner bra... Selv gull kan kjøpes for dyrt.

Lenke til kommentar

Jeg er svært interessert i se andre brukeres meninger om denne telefonen. Se telefonen fra en ny vinkel, den ER ikke så bra!

 

Satt opp mot alle andre telefoner på markedet i dag er den virkelig det. Kommer ikke på så mye annet å veie den opp mot. Beklager at du ikke finner caps-lock og ikke kunne bruke fjertelyd for å varsle om inkommende meldinger/mail betyr at den faller fra 6 til 3 hos deg, men det sier strengt tatt mer om dine spesielle behov enn iphonens mangler.

 

Jeg f'eks behøver en telefon uten A i logoen.

 

Festlig dog at du tar deg tid til å nevne flashimplementeringen (mangelen på), da alle telefoner jeg har prøvd inkludert tab får alvorlige pusteproblemer når de møter så mye som en blinkende banner. Jeg vet ikke helt om ubrukelig flash trumfer manglende flash.

Endret av Lilac1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

... ikke kunne bruke fjertelyd for å varsle om inkommende meldinger/mail betyr at den faller fra 6 til 3 hos deg...

 

Å kom igjen. Mener du virkelig at du tar det så personlig at noen kritiserer Iphone at du ikke klarte å holde deg seriøs?

 

Du viser virkelig bare for en Apple disippel du virkelig er når du ikke klarer å se at 30 stykker i et åpent kontorlandskap med samme varslingstone for email, ikke utgjør en ulempe.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

..................

Beklager at du ikke finner caps-lock og ikke kunne bruke fjertelyd for å varsle om inkommende meldinger/mail betyr at den faller fra 6 til 3 hos deg, men det sier strengt tatt mer om dine spesielle behov enn iphonens mangler.

................

iPhone 4 markedsføres som "Smartphone" derfor er terningkast 3 korrekt. Derimot som "Standardtelefon" fortjener iPhone 4 terningkast 5, fratrekk for dårlig samtalekvalitet.

 

Dersom iPhone 4 markedsføres som "iPod med mobiltelefon muligheter" kunne terningkast 6 være fortjent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

..................

Beklager at du ikke finner caps-lock og ikke kunne bruke fjertelyd for å varsle om inkommende meldinger/mail betyr at den faller fra 6 til 3 hos deg, men det sier strengt tatt mer om dine spesielle behov enn iphonens mangler.

................

 

Dersom iPhone 4 markedsføres som "iPod med mobiltelefon muligheter" kunne terningkast 6 være fortjent.

 

Jeg synes dette er den perfekte definisjonen. De eneste store forskjellene er jo 3g, sms og ringing. Bruker selv en iPod touch ved siden av min desire til lek og morro og den er god på det.

Endret av b3ndik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...