Gå til innhold

Brukeranmeldelse av iPhone 4G


Anbefalte innlegg

... ikke kunne bruke fjertelyd for å varsle om inkommende meldinger/mail betyr at den faller fra 6 til 3 hos deg...

 

Å kom igjen. Mener du virkelig at du tar det så personlig at noen kritiserer Iphone at du ikke klarte å holde deg seriøs?

 

Du viser virkelig bare for en Apple disippel du virkelig er når du ikke klarer å se at 30 stykker i et åpent kontorlandskap med samme varslingstone for email, ikke utgjør en ulempe.

 

Jeg reagerte egentlig på samme måte som deg.

 

Man forstår at de har solgt sjel og fornuft til Apple når de klarer å vri og vrenge på hver eneste mangel og feil med Apple i Apple's favør.

 

Flaut, faktisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå overdriver dere alle som en her. Den ene i den ene retningen, den andre i den andre. iPhone er en meget god telefon, det er det ikke tvil om i det hele tatt. Men ja, den mangler nok noe funksjonalitet. Det tar endel til å venne seg til, men nå skal man huske på at det er også dette som gjør at den oppleves som mere stabil enn feks android. Forenkling har sine fordeler og ulemper.

 

Er heller ikke sikker på om det egentlig er en smart-telefon. Kanskje man heller burde kalle den en media-telefon? Kanskje det hadde dekket bruksområdet bedre. Musikk, spill, kamera og video er den tross alt svært god på, og bedre enn feks HTC sine..

 

Men nå må man også huske på at definisjonen på en smart-telefon er at man kan installere egne programmer på den til ethvert formål. Og den kan man i aller høyeste grad på iphone.

 

Man kan således bruke den som USB-disk så vel som så mye annet. Så det er muligheter. Det gjelder bare for den som står på andre siden av gjerdet å strekke nesetippen sin litt lengre frem så han faktisk kan se hvor bra denne telefonen faktisk er. For det er en svært bra telefon det er det ingen tvil om..

Lenke til kommentar

Når jeg begynner å bruke telefonen, og se media, skrive meldinger etc, må jeg si meg veldig imponert over skjermen, da pikslene er usynlig for det blotte øye. Men så legger jeg merke til en annen ting; hvor er caps lock? Det er jo latterlig å prøve å skrive store bokstaver i mailer! Og som ansatt i en IT bedrift får jeg 50-100 mails hver dag, inkludert natten. Hvordan kan jeg skru av push om natten? Nei det går ikke. Latterlig!

Så over til varslings-toner, vi er 50 ansatte, alle med iPhone, og alle med samme tone for Mail i et åpent kontorlandskap! Denne kan ikke endres! Videre er det ca 3 meldingstoner som er under 10 sekunder lange, som heller ikke kan oppdateres av bruker. Dette kunne min Nokia for 15 år siden.

Hva er dette for noe da? Helt latterlig!

 

Og en annen ting: telefonen er ubrukelig som telefon! Jeg må bruke skype om de i den andre enden skal høre meg. Det er så latterlg mye ekko! Jeg hører det ikke, men de hører seg selv 5-6 ganger, og det høyere enn de hører meg. Aktiv støyfjerning burde kanskje vært testet bedre??? Jeg har ringt opp andre med samme telefon for å høre det selv, det er jo helt latterlig. Lydkvalitet ellers er også heller dårlig.

 

Andre ting; nedlastningsmappe eksisterer ikke! Hvor kan jeg laste ned et par wordfiler, eller et par mp3-filer etc.? Alt må synkroniseres til merkelige steder. Man kan ikke lagre vedlegg!

 

Andre har svart på den biten med capslock.

 

Når det kommer til varslingstone for e-post, så er denne universell for alle Apple-produkter, og så vidt meg bekjent ikke mulig å endre på noen av deres plattformer. Litt småirriterende i store, åpne kontorlandskap som du beskriver, men ikke noe stort problem? Man må se ting i perspektiv her, og hvis muligheten til å endre meldingstone på e-post var den største feilen på en telefon så måtte det bety at det var en veldig bra telefon...

 

Med mindre du er avhengig av å bli oppringt på natt så kan du sette telefonen på stille? Alarmen ringer uansett og du blir ikke forstyrret av evt. e-poster som kommer. Det er litt merkelig av Apple at de ikke har implementert et regime med arbeidstid på telefonen, men å kalle det en katastrofal svakhet synes jeg blir å slå det litt stort opp.

 

Ekkoproblematikken skal ikke være der. Jeg bruker selv iPhone 4 på jobben og får ikke klager med mindre jeg bruker et Jabra bluetoothheadset som har en tendens til å kødde det til. Men vet at en kollega fikk en defekt telefon som hadde den type problem du beskriver. Har du sjekket med leverandøren om det ikke dreier seg om en defekt telefon?

 

Hvis du vil lagre vedlegg trenger du applikasjoner som kan "ta i mot" filene. GoodReader håndterer filer av veldig mange formater og lar deg manipulere og sortere etter hjertens lyst. Den har i tillegg en WiFi-disk funksjon som lar deg åpne telefonen som en webside på lokalnettet og lagre / hente filer fra den.

 

Det høres ut som om du i utgangspunktet er litt negativt innstilt til telefonen og leter etter svakheter. Problemet med dette er at uansett hvilken plattform du velger så vil det finnes svakheter. Det handler om å finne den plattformen med de svakhetene du synes er minst viktige, for så å prøve å finne veier rundt dem.

 

For min del synes jeg problemene du beskriver med iPhone her er bagatellmessige og lette å løse, mens jeg skjønner at de kan være showstoppere for andre. Men da er ikke iPhone plattformen for dem det gjelder. Da får man se på Android eller Windows Phone.

 

-KJ

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Annen ting: Ved opprettelse av kontakter kan man ikke velge gruppe.

 

Dvs. om man har exchange synkronisering til en eller flere servere, og oppretter kontakten på telefon, så må man først opprette kontakten i riktig gruppe, deretter velge nummeret og trykke "legg til i eksisterende kontakt."

 

Hvorfor er det ikke mulig å bare velge "Opprett kontakt i..." når man lager en kontakt?...

 

På min gamle HTC så hadde den ikke en egen lokal gruppe etter telefonen var synkronisert mot exchange.

Lenke til kommentar

Men så legger jeg merke til en annen ting; hvor er caps lock? Det er jo latterlig å prøve å skrive store bokstaver i mailer! Og som ansatt i en IT bedrift får jeg 50-100 mails hver dag, inkludert natten. Hvordan kan jeg skru av push om natten? Nei det går ikke. Latterlig!

Så over til varslings-toner, vi er 50 ansatte, alle med iPhone, og alle med samme tone for Mail i et åpent kontorlandskap! Denne kan ikke endres! Videre er det ca 3 meldingstoner som er under 10 sekunder lange, som heller ikke kan oppdateres av bruker. Dette kunne min Nokia for 15 år siden.

Hva er dette for noe da? Helt latterlig!

 

Og en annen ting: telefonen er ubrukelig som telefon! Jeg må bruke skype om de i den andre enden skal høre meg. Det er så latterlg mye ekko! Jeg hører det ikke, men de hører seg selv 5-6 ganger, og det høyere enn de hører meg. Aktiv støyfjerning burde kanskje vært testet bedre??? Jeg har ringt opp andre med samme telefon for å høre det selv, det er jo helt latterlig. Lydkvalitet ellers er også heller dårlig.

 

Andre ting; nedlastningsmappe eksisterer ikke! Hvor kan jeg laste ned et par wordfiler, eller et par mp3-filer etc.? Alt må synkroniseres til merkelige steder. Man kan ikke lagre vedlegg!

 

For den leseren som tror jeg finner på ting - du har ikke prøvd denne telefonen! Jeg snakker nå også om en telefon som ikke er jailbreaket, og ikke si til meg at dette er nødvendig for å ...bla bla. En telefon skal ha god funksjonalitet fra butikk.

 

Og en siste ting; Disse telefonene reklameres som bra til surfing. Jeg er enig - helt til du kommer til en av de mange sidene med flash. Da henger telefonen seg! Og de gangene den ikke gjør det, får man melding fra Adobe om at apple ikke støtter flash på sine enheter. Hva i svarte er det for noe barneleker? Fjerne støtte for flash!

 

Jeg vil totalt gi denne telefonen en treer. Riktig et terningkast 3! Den er for begrenset og mangelfull til å få lov til å bli kalt en smarttelefon, og den fortjener så langt i fra en sekser. Jeg er enig i at det er en ok telefon, men vi snakker om en verdi på maks 2000,-. Damas billig-Android til 1500,- er faen meg bedre i bruk!

 

Jeg er svært interessert i se andre brukeres meninger om denne telefonen. Se telefonen fra en ny vinkel, den ER ikke så bra!

 

Amobil ga den terningkast 4 og det synes jeg er riktig. Jeg hadde min en måned så jeg har ikke det samme erfaringsgrunnlaget som du. Caps lock er vel likt på android og iPhone? To raske trykk på stor bokstavtasten.

 

Det med varslingstonen på sms er jeg helt enig i. Det er helt utrolig at det ikke lar seg endre på. Som du sier, i et rom der flere har samme mobil så skaper det en masse unødig støy. En sms og hele kontoret ligger flat for å sjekke sin mobil. Hos oss der vi får relativt mange sms'er i løpet av dagen ville det ha vært en helt umulig situasjon.

 

Jeg opplevde ikke ekko på min den tiden jeg hadde den. Men jeg ser det er mange som klager på dette problemet. Designfeil? Apple bommet jo både med antenne og nærsensor så det er kanskje ikke helt umulig?

 

Jeg opplevde også håndtering av dokumenter som veldig tungvint. Vi har behov for å transportere dokumenter (pdf, excel, word mm) og det var ikke kurant på iPhone. Manglende mulighet for minnekort er jo helt idiotisk spør du meg. Det finnes sikkert løsninger for dette med dokumenthåndtering men slik iPhone markedsføres så forventer man at det finnes. Jailbreaking er ikke aktuelt for en bedrift.

 

Det er jo også helt sykt at en bedrift må søke om å få kjøpe iPhone. Vi forfattet aldri den søknaden for å si det slik.

 

Mangelen på flash er også plagsom. Flash funker som en klokke på DHD. Det blir for dumt når iPhone mangler flash på grunn av at Jobs ble sur.

 

Jeg er enig med deg. iPhone er kraftig hypet. Jeg gledet meg veldig til å få iPhone. Skuffelsen ble derfor desto større når jeg oppdaget at den ikke leverte i forhold til mine forventninger.

Lenke til kommentar

Jeg er svært interessert i se andre brukeres meninger om denne telefonen. Se telefonen fra en ny vinkel, den ER ikke så bra!

 

Satt opp mot alle andre telefoner på markedet i dag er den virkelig det. Kommer ikke på så mye annet å veie den opp mot. Beklager at du ikke finner caps-lock og ikke kunne bruke fjertelyd for å varsle om inkommende meldinger/mail betyr at den faller fra 6 til 3 hos deg, men det sier strengt tatt mer om dine spesielle behov enn iphonens mangler.

 

Jeg f'eks behøver en telefon uten A i logoen.

 

Festlig dog at du tar deg tid til å nevne flashimplementeringen (mangelen på), da alle telefoner jeg har prøvd inkludert tab får alvorlige pusteproblemer når de møter så mye som en blinkende banner. Jeg vet ikke helt om ubrukelig flash trumfer manglende flash.

 

 

Hva mener du har forandret denne telefonen så radikalt siden 2008? Her er hva du skrev om iPhone da:

 

Her er en nøtt til dere veteraner, bestilte en iphone med italk medium abonnement forleden dag, og jeg innser etter å ha lest artikler og pratet med brukere at 699 i måneden er for drøyt for privilegiet av å eie en middelmådig telefon med store mangler i 2008, så jeg ønsker å benytte angreretten.

 

Det er selvsagt helt normalt å forandre mening men her snakker vi jo fullstendig helomvending. Hva har skjedd?

Lenke til kommentar

Jeg er svært interessert i se andre brukeres meninger om denne telefonen. Se telefonen fra en ny vinkel, den ER ikke så bra!

 

Satt opp mot alle andre telefoner på markedet i dag er den virkelig det. Kommer ikke på så mye annet å veie den opp mot. Beklager at du ikke finner caps-lock og ikke kunne bruke fjertelyd for å varsle om inkommende meldinger/mail betyr at den faller fra 6 til 3 hos deg, men det sier strengt tatt mer om dine spesielle behov enn iphonens mangler.

 

Jeg f'eks behøver en telefon uten A i logoen.

 

Festlig dog at du tar deg tid til å nevne flashimplementeringen (mangelen på), da alle telefoner jeg har prøvd inkludert tab får alvorlige pusteproblemer når de møter så mye som en blinkende banner. Jeg vet ikke helt om ubrukelig flash trumfer manglende flash.

 

Da har du tydeligvis ikke prøvd Desire HD, er ikke noe problem å laste inn flash.

Lenke til kommentar

Alle telefoner jeg har prøvd inkludert tab får alvorlige pusteproblemer når de møter så mye som en blinkende banner.

Min "gamle" Desire takler flash utmerket

 

Der samme gjorde min desire og gjør min desire HD. Jeg har også drevet testing av galaxy tab i kveld uten å oppleve noe problemer i det hele tatt.

 

"Pusteproblemene" er nok betydelig overdrevet.

Lenke til kommentar

Som en mobiltelefon er ikke iPhone 4 en bra telefon, men som multimedia dings er den det. Hørt om antenne- og nærsenorproblemet? I Norge merker man så vidt antenne problemet pga god dekning rundt på landet, men må være en grunn til at amerikanerne klager over dette? Har sett min mobil fått bedre dekning enn min sjefs iPhone på jobb da vi skulle bestille pizza. Amobil synes jeg er for snill da de ga iPhone 4 terningkast 6 i første omgang da den aller viktigste funskjonen i en mobiltelefon svikter. Ikke nok med det, de var klar over problemet, men hadde tro på at Apple skulle fikse det, noe de ikke har gjort ennå. Ekko problemet har jeg ikke hørt om så jeg utelukker det.

 

Jeg vil ikke si at dette er viktig, men Facetime er egentlig bare en apps for Apple brukere. Så videosamtale med andre mobilenheter kan man utelukke. "Ikke mange som bruker 3G videosamtale allikevel, right?" :p

 

Det trådstarter skriver om er sin brukeopplevelse der de alle viktigste funksjonene sine ikke går med viljen sin, men dette trenger ikke være andres problem heller. Er en mange ting jeg er enig med trådstarter og ikke.

Lenke til kommentar

Som en mobiltelefon er ikke iPhone 4 en bra telefon, men som multimedia dings er den det.

 

Jeg mener jo at den mangler noe vesentlig for å være en god multimediadings: minnekortmulighet. Men det er meg. Det finnes sikkert veier rundt det også.

 

At facetime er kun for iPhone er jo helt latterlig. Rett og slett.

 

Q:Kan vi ha en videosamtale?

A: Nei. Jeg har iPhone og det har ikke du.

Endret av Hayward
Lenke til kommentar

Ekko problemet har jeg ikke hørt om så jeg utelukker det.

 

 

 

Et raskt søk på apple.com viser at det faktisk er et stort problem med ekko på iPhone4 men ikke på 3g(s) Her er en link av mange jeg fant:

 

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2516767&start=0&tstart=0

 

Googla litt og fant masse mer: http://www.google.no/search?rlz=1C1RNCN_enNO337NO355&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=iPhone+4+Echo

Endret av kaospiloten
Lenke til kommentar

Som en mobiltelefon er ikke iPhone 4 en bra telefon, men som multimedia dings er den det.

 

Jeg mener jo at den mangler noe vesentlig for å være en god multimediadings: minnekortmulighet. Men det er meg. Det finnes sikkert veier rundt det også.

 

At facetime er kun for iPhone er jo helt latterlig. Rett og slett.

 

Q:Kan vi ha en videosamtale?

A: Nei. Jeg har iPhone og det har ikke du.

Huh? Man kan fortsatt ha videosamtale dersom man bruker fring (eller andre apps som jeg ikke vet om), enten det er Android, iOS, WM eller Symbian.

 

Facetime kan også brukes på Mac og ikke bare for iPhone.

 

Ekko problemet har jeg ikke hørt om så jeg utelukker det.

 

Et raskt søk på apple.com viser at det faktisk er et stort problem med ekko på iPhone4 men ikke på 3g(s) Her er en link av mange jeg fant:

 

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2516767&start=0&tstart=0

Ah, såpass ja. Det sier meg at Amobil ga den 6'er pga merkevare? Er faktisk litt skuffet.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

 

Huh? Man kan fortsatt ha videosamtale dersom man bruker fring (eller andre apps som jeg ikke vet om), enten det er Android, iOS, WM eller Symbian.

 

Facetime kan også brukes på Mac og ikke bare for iPhone.

 

 

Det forandrer ingen ting mener jeg. Det er helt teit å levere med facetime som kun kan brukes mellom iPhones. Hvorfor ikke levere den med videosamtaler til hvem som helst rett ut av boksen?

 

Nå spiller det vel egentlig ingen stor rolle da videosamtaler over mobil er et dødt prosjekt. Jeg kjenner ingen som har prøvd facetime mer enn en gang.

 

ja, vet... de skulle ha gitt den 4 fra første stund av spør du meg :)

 

Enig. De som kjøpte den med bakgrunn i sekseren fra amobil må jo føle seg lurt.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ikke bytter SD-kort i telefonen min? Har hatt det samme kortet stående i telefonen helt siden jeg fikk den. Kobler telefonen til PCen av og til for å kopiere ting til og fra kortet, men jeg tar aldri kortet ut av telefonen.

 

Kunne ha klart meg helt fint bare med telefonminne dersom det var stort nok, med andre ord, men det er jo bare meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Huh? Man kan fortsatt ha videosamtale dersom man bruker fring (eller andre apps som jeg ikke vet om), enten det er Android, iOS, WM eller Symbian.

 

Facetime kan også brukes på Mac og ikke bare for iPhone.

 

 

Det forandrer ingen ting mener jeg. Det er helt teit å levere med facetime som kun kan brukes mellom iPhones. Hvorfor ikke levere den med videosamtaler til hvem som helst rett ut av boksen?

 

Nå spiller det vel egentlig ingen stor rolle da videosamtaler over mobil er et dødt prosjekt. Jeg kjenner ingen som har prøvd facetime mer enn en gang.

For the første, facetime kan brukes mellom Mac og iPhones brukere. Er en del brukere som bruker det istedenfor skype. Selv om du ikke kjenner noen som bruker det betyr det ikke at det er døende. Jeg skulle gjerne at videosamtale over skype fra mobilen min, men det har ikke kommet enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...