Gå til innhold

Ny pc til spilling og musikk laging. 10k


Anbefalte innlegg

Hei har vært ute av gamet når det gjelder komponenter så ville veldig gjerne hatt litt anbefalinger om hva jeg bør velge ut i fra det budsjettet jeg har satt. (kan oppjusteres med 5k hvis det gir en dramatisk forbedring av ytelse)

 

Dette har jeg fra før:

skjerm

Strømforsyning (silverpower 750w)

mus og tastatur og sånt kjøper jeg på elkjøp

dvd brenner

høytalere(mulig disse kan byttes ut) har ett elendig logitech 4.1 lydsystem

 

 

Det som er viktig for meg er en relativt støysvak maskin, stabile komponenter, gjerne rask oppstart(ssd kanskje?), god kjøling da pcen er i nærheten av vannbåren varme rør og selvfølgelig at den kan holde i hvertfall 3år fram i tid til de nyeste spillene med det meste på high grafikk setting i 1680x1080.

(er ikke så nøye om jeg ikke får alt i ultra high og aa og alt det andre på maks om ett par år)

 

I tilegg så kunne det vært veldig greit med ett lydkort med lavere latency enn det innebygde lydkortet og med midi utgang.

 

Når alt dette er satt sammen og hvis det fortsatt er penger til overs kunne jeg også tenkt meg ett par nye høytalere.

5.1 og sånt er helt uvesentlig for meg. Hovedkriteriet for høytalerene er at de leverer god lyd som er så nøytral som mulig.

 

Ellers er utsende og fancy ekstrafunksjoner uvesentlig.

 

Par andre spesifiseringer: viktig at kabinett har headset utgang i front eller på siden av fronten da maskinen skal stå inne i en hylle. viktig at kabinettet er svartish.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp et 1366 system med en i7 prosessor. En i7 950 koster bare litt over 2000kr nå.

Når det gjelder skjermkort er det muligens lurere å kjøpe et skjermkort som klarer fint de spillene du spiller nå og heller oppgradere om 2 år. Det er billigere enn å kjøpe f.eks 2x gtx 570 nå for at det fortsatt skal duge på spill i fremtiden.

 

Hvis du driver med musikk laging ville jeg heller lagt penger i et skikkelig lydkort og gode høytalere. Hvis latencys er viktig er RME lydkort av det beste.

Lenke til kommentar

RME hva er det?

 

hadde en pro audio før, men denne måtte jeg selge da den ikke hadde noe støtte for windows 7, fantes ikke drivere. så viktig at det er kompitabelt med windows og fra en av de store som lager nye updates når nye os kommer.

 

Skal jo si at det kun er hobbybruk musikk lagingen er. så hadde ikke tenkt til å bruke mer enn maks 1500kr på lydkort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...