Gå til innhold

Modement slår seg av


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

I det siste har modemet mitt slått seg av mens jeg spiller, modemet jeg har er Speedtouch 546T2. Dette skjer KUN mens jeg spiller, ikke mens jeg surfer på nettet, streamer eller laster ned.

 

Sitter på en bærbar PC så er koblet til et trådløst nettverk (D-Link DI- 524). Etter nettet går ned ser jeg at det lyser rødt på "power" på modemet og den restarter, dette tar ca 6-7 minutter.

 

Har tilbakestilt passordet på det trådløse nettverket, har latt modemet stå uten strøm i 24 timer men problemet fortsatte.

 

Har en relativt rask linje:

 

Nedlasting: 11.48 Mbit/sec

Opplasting: 594.0 Kbit/sec

 

 

Noen som har peiling på hva som skjer ? Takker for all hjelp :) Bare spør hvis dere trenger og vite mer :)

Endret av clickz101
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, standard brukernavn og passord er admin/admin ? Hvis jeg skriver dette inn får jeg at det er feil pw/brukernavn. Har trykt på den lille reset knappen bakpå modemet men får fremdeles samme beskjed. Dette gjelder både 10.0.0.138 og 192.168.0.1.

 

 

Edit.

 

 

Ooops, ser ut som at nettverket mitt har gått fra Sikkerhetsaktivert trådløst nettverk til usikret trådløst nettverk :p? Hvordan får jeg på passordet igjen på nettverket :p

Endret av clickz101
Lenke til kommentar

Okey, fant loggen og denne meldingen dominerer nesten hele loggen :

 

 

Warning 00:00:02 (since last boot) KERNEL Warm restart

 

Hvordan fikser jeg dette da ?

 

Edit:

 

Står at jeg har Software Release:7.4.4.7 utefra hva jeg har funnet er dette den nyeste versjonen ?

Endret av clickz101
Lenke til kommentar

Enten gå tilbake til 6.2.29.2 (6.2T)firmware (som er det mest stabile for ST 546/585),

eller bytt det ut(det kan hende momdemet er i ferd med å dø(det ligger flere hedelser på nett der visse ST modemer har dårlige kondensatorer))

 

Men personlig ville jeg nok bytta det ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...