Gå til innhold

[Løst] BenQ 2420HD Til Gaming?


Haygon

Anbefalte innlegg

Heisann! Skal gå til innkjøp av ny skjerm til januar og skal kjøpe meg en heftig gaming rig til 10k. Lurte på da å få meg en fin 24" fra BenQ. Har hørt alt styre om 120hz er et MUST innen gaming, men det koster jo tre til firedobbelt så mye penger å det har jeg rett å slett ikke råd til. Er det noen her som har en BenQ 2420hd å gamer mye? Funker den bra? Føles litt dumt å kjøpe et så heftig rig å ha en skjerm som er av lavere klasse.. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1080p-skjermer er veldig smale i høyden. Mulig det ikke gjør noe i alle typer spill, men det er iallfall forferdelig å bruke i mange spill, samt for vanlig surfing, tekstbehandling, osv.

 

Den er faktisk litt høyere en skjermen jeg har nå og definitivt breiere og nyere. Skjermen skal brukes nesten utelukket til gaming. Selvfølgelig surfing og, men... Kan du forklare litt mer i detalj hva som er dårlig ved surfing, tekst og noen spill? Hvis det er at nettsidene blir litt smal og har mye plass på sidene, gjør ikke dette meg noe da jeg bare kan zoome in eller noe.

 

Jeg finner ikke noen skjerm med skikkelig oppløsning til under 5000 kroner... Og det har jeg langt ifra råd til.

Endret av Haygon
Lenke til kommentar

Har forgjengeren som jeg snappet opp til litt over 1200 spenn fra BenQ.

Makan til skjerm for pengene har jeg ikke hatt, er skeptisk til levetiden på den, og tviler på at den lever like lenge som min 15 tommers CRT skjerm som for den saks skyld fungerer den dag idag.

 

Tok en online skjermtest og resultatet var overraskende bra, svært nært ideal resultatet som var forventet fra langt dyrere skjermer.

Vurderer nå 2x BenQ'er til Eyefinity selv, men vi får se, pengene drar jo andre steder også.

Lenke til kommentar
1080p-skjermer er veldig smale i høyden. Mulig det ikke gjør noe i alle typer spill, men det er iallfall forferdelig å bruke i mange spill, samt for vanlig surfing, tekstbehandling, osv.

Den er faktisk litt høyere en skjermen jeg har nå og definitivt breiere og nyere. Skjermen skal brukes nesten utelukket til gaming. Selvfølgelig surfing og, men... Kan du forklare litt mer i detalj hva som er dårlig ved surfing, tekst og noen spill? Hvis det er at nettsidene blir litt smal og har mye plass på sidene, gjør ikke dette meg noe da jeg bare kan zoome in eller noe.

 

Jeg finner ikke noen skjerm med skikkelig oppløsning til under 5000 kroner... Og det har jeg langt ifra råd til.

1080p gir altså lite plass i høyden, f.eks. ved lesing av tekst, behandling av dokumenter, bilder, osv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jepp. Hele 120pixler mindre. Like mye som høyden på bildet under.

09Jan_Sunday_qJxBIx.jpg

 

Edit: Ser du mye på film så er vel 1920x1080 utrolig mye bedre enn 1920x1200

Jeg er uenig i at 1920x1080 er bedre om man ser mye film. BR-filmer har ikke 16:9-oppløsning uansett, så du får svære svarte kanter over og under uansett. Så 16:9-skjermer er tidenes tåpelighet.

Lenke til kommentar

Jeg har denne skjermen og gamer mye med den, og jeg skjønner ikke hvorfor man trenger dyrere skjermer enn denne? Den fungerer perfekt! (hvertfall med DVI)

 

 

MEn jeg har et spørsmål! (lagde nettopp en tråd før jeg så denne, så kopierer inn)

 

 

 

 

Hallo!

 

Jeg har en PC med spesifikasjonene som står i signaturen min, og som du ser skal den ikke ha noe problemer med hdmi mtp. komponentene..

 

Men helt siden jeg fikk pcen, har jeg brukt DVI kabel fordi det rett og slett ser bedre ut enn hdmi? Med HDMI blir tekst og lignene uklart og det ser stygt ut.

 

Noen som vet om det er noen innstillinger eller lignende som jeg må fikse på???

Lenke til kommentar

Jeg har denne skjermen og gamer mye med den, og jeg skjønner ikke hvorfor man trenger dyrere skjermer enn denne? Den fungerer perfekt! (hvertfall med DVI)

 

 

MEn jeg har et spørsmål! (lagde nettopp en tråd før jeg så denne, så kopierer inn)

 

 

 

 

Hallo!

 

Jeg har en PC med spesifikasjonene som står i signaturen min, og som du ser skal den ikke ha noe problemer med hdmi mtp. komponentene..

 

Men helt siden jeg fikk pcen, har jeg brukt DVI kabel fordi det rett og slett ser bedre ut enn hdmi? Med HDMI blir tekst og lignene uklart og det ser stygt ut.

 

Noen som vet om det er noen innstillinger eller lignende som jeg må fikse på???

 

 

det er bare sån... er det for alle :) tror rett å slett det er fordi som f.eks på xbox/ps3 er kodingen på bilde anderledes/laget for HDMI mens windows ikke er :) mac er veldig rent å bruke hdmi på :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...