Gå til innhold

Har lyst på speilrefleks, hvilket er bra nybegynner kamera?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er vel 1000 slike tråder ifra før, men søker hjelp alikevell.

 

Har lest den tråden om valg av nybegynner kamera, men den er jo noen "år" gammel.

 

Jeg skal kjøpe kameraet på lefdal da jeg har bekjent der og får en god pris på det.

Det jeg tar bilde av er guttungen, radiostyrte helikoptre og andre normale ting. Så det beste av det beste trenger jeg ikke.

 

Er det noen som har et tips eller ti angående kamera på Lefdal?

 

Pris ca 5-6000,-

 

 

Mvh Robert.

Endret av Vegabond
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mistenker at Lefdal, som Elkjøp, vil prøve å selge deg et Sony kamera. De pleier å gjøre det. Det er for såvidt OK,men Sony har tre triste kameraer (A-230, A-330 og A-380) som de pusher my. De er forrige generasjon med en helt håpløs ergonomi. Den nye generasjonen (A-290, A-390) har fikset ergonomien, men jeg synes Sony fortsatt kniper litt på de mer avanserte funkjonene.

 

Det du bør se på, er hvor godt kamera ligger i hånden, hvor greit det er å endre ting, og finish. Sjekk eventuelt her hvis du har spørsmål.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg ville valgt en Canon EOS 500D hvis du vil ha et billig og godt kamera. Eneste ulempe er at man ikke kan filme med mer en 20fps i FullHD 1920x1080p og at man ikke har manuelle innstilinger på video. Men å bruke et DSLR som et vanlig filmkamera er rimelig tungvindt. Jeg har selv gjort det nå i et halvt år, håndholdte opptak blir veldig ustødige og lyden er mildt sagt elendig.

Da Har jeg ikke nevnt redigering og mangel på brukbar autofukus :tease:

Skal derfor skaffe meg et ordentlig videokamera noe du også bør vurdere om du primært skal filme.(Tenker da på modellhelikoper osv)

Skal du derimot kun ta bilder er 500D et veldig godt valg.

 

Lefdal selger 500D med 18-55 IS objektivet til 3495kr på Mandag.

Lefdal Kundeavis uke 52 Prisen gjelder kun de 1000 første solgte så det lønner seg nok å være der kl 7 Mandag, så kan du jo plukke med deg en gratis dvd spiller også ;)

Lenke til kommentar

Hvis video ikke er viktig for deg så kan du vurdere Nikon D90 med 18-105 mm VR til 6000 kr. Etter å ha nævlet på både Canon 550D og Nikon D90 så likte jeg ergonomien på D90 mye bedre. Canon 550D har mer plast og mindre gummi. 550D mangler også to kommandohjul og display på toppen, som D90 har. Uansett behov så sier jeg som Trondster ville sagt; gå til en butikk og klå på kameraer :)

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt en Canon EOS 500D hvis du vil ha et billig og godt kamera. Eneste ulempe er at man ikke kan filme med mer en 20fps i FullHD 1920x1080p og at man ikke har manuelle innstilinger på video. Men å bruke et DSLR som et vanlig filmkamera er rimelig tungvindt. Jeg har selv gjort det nå i et halvt år, håndholdte opptak blir veldig ustødige og lyden er mildt sagt elendig.

Da Har jeg ikke nevnt redigering og mangel på brukbar autofukus :tease:

Skal derfor skaffe meg et ordentlig videokamera noe du også bør vurdere om du primært skal filme.(Tenker da på modellhelikoper osv)

Skal du derimot kun ta bilder er 500D et veldig godt valg.

 

Lefdal selger 500D med 18-55 IS objektivet til 3495kr på Mandag.

Lefdal Kundeavis uke 52 Prisen gjelder kun de 1000 første solgte så det lønner seg nok å være der kl 7 Mandag, så kan du jo plukke med deg en gratis dvd spiller også ;)

 

 

Da håper jeg det blir dette i morgen :) satser på at det er noen igjen til meg :)

 

Takk for tips!

 

En ting til, den linsa som er avbildet i lag med kameraet, er det noen som har noe positivt/negative erfaringer med den?

 

 

Mvh Robert.

Lenke til kommentar

En ting til, den linsa som er avbildet i lag med kameraet, er det noen som har noe positivt/negative erfaringer med den?

Mvh Robert.

 

Vel,til og være et billig objektiv som normalt følger med kameraer fungerer det greit nok som et nybegynnerobjektiv,det er best å lære seg litt,og bruke tid før man begynner å lete etter andre objektiver da feilkjøp fort kan bli dyrt.Når det er sagt så er 55-250 IS som Lefdal også har en kjempefin pris på en fin følgesvenn til 18.55 IS som tele,da får du tilsammen et zoom omfang fra 18mm til 250mm "13x zoom".

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-lefdal-Site/no_NO/-/NOK/ViewProductCompare-Add

 

Her er det to objektiver til samme pris, men det 55-250 objektivet var nedsatt i avisa, er dette bedre?

Har kjøpt Canon 500D nå, så får håpe det blir bra:)

Har også kjøpt den 55-250 linsa, men den hadde de ikke på lager.

 

 

Noen fine tips når det gjelder fotografering? :)

 

 

 

 

Mhv Robert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...