Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til særemne (Ringenes herre)


Anbefalte innlegg

Hvilke virkemidler benytter hovedpersonen seg av igjennom boken, og hva betyr det for fremdriften i handlingen.Er det viktige ulikheter mellom film og bok ?

 

Denne problemstillingen har jeg, og det er ringenesherre: Brorskapens ring filmen og boken jeg har valgt. Men jeg sliter liksom med å komme igang skikkelig, jeg vet ikke hva jeg kan ta med rett og slett. Ringen tas jo ibruk flere steder i bok og film, og dette har jo noe å si for fremdriften i handlingen. Jeg er bare helt blank når det kommer til å komme igang:(

Noen hjelp å få?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Språklige virkemidler, se om du kan dra linjer fra "Ringenes Herre" til andre historiske begivenheter. Mener å ha lest et sted at Tolkien ble inspirert av bibelen, feks. Ta for deg karakterenes utvikling gjennom bøkene, og for all del husk å vær grundig i analysen mellom filmen kontra bøkene. En i klassen min hadde dette som særemnet på vgs, og han brente seg på sistnevnte.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

takker for svaret;) har gjort det sånn nogenlunde ferdig nå. Men utifra sånn jeg forstod problemløsningen som læreren min endret fra virkemidler til hjelpemidler, så har jeg tatt med sam gamgod, ringen, hesten til arwen og mithrillen til frodo som hjelpemidler frodo benyttet seg av. Også har jeg samtidig tatt ut ting fra boka sånn det står forklart og satt inn klipp fra filmen, så skal jeg fortelle om likhetene og ulikhetene, høres dette bra ut? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...