Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Regnestykke på privat leasing av bil

FranzJosef

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tidligere vurdert på dette, altså privat leasing. Da har jeg kommet frem til at jeg ikke ville tjene på det spesielt mht at jeg etter tre år står uten bil, mens ved kjøp av bil har en faktisk en bil verdt noen kroner.

Jeg ser på biler i sjiktet varebiler type Berlingo, Kangoo og Patner. Denne dealen var gunstigere enn hva jeg har sett på før.

Ser man får en Citroen Berlingo All Terrain som kan lease til

http://autovie.no/default.asp?pageid=13914

Leasing

Kjørelengde 36mnd 36 000 km

Totalt pr. mnd. eks. mva. kr. 793,-

Ved levering:

Forskuddsleie ekskl. mva. kr. 24 000,-

Leveringsomkostninger kr 6 720,-

Mva kommer på alle summer. 1 service i året er inkludert. Forsikring og årsavgift kommer i tillegg + selvfølgelig drivstoff. Jeg får dette til å bli totalt ca 70 000 over tre år. Det er ca 23000 per år, underkant av 2000 per mnd.

En ny tilsvarende koster ca 175000. Den vil jo ha lavere utgifter de første årene, men en må ta servicefakturaer selv. Hva er mest gunstig?

Det sentrale er vel hvor mye en ny bil er verdt etter tre år hvis den har kjørt 36000. Du kan trekke fra 70 000, da er man på 105 000. Men en har brukt noen kroner på servicer. Kanskje 10-15000? Da skal den bruktbilen være verdt 120 000 for at tjener på å kjøpe den nye bilen. Regner jeg rett, noen kommentarer? Andre momenter jeg ikke tenker på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...