Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Prevensjon, hvem skal stå for betalingen?


Anbefalte innlegg

Jeg hadde en diskusjon med en kompis i går. Vi diskuterte hvem det er som skal ta ansvar for kjøp og betaling av prevensjon i et forhold.

 

Er det en automatikk i at mannen kjøper/betaler kondomer, og omvendt med p-piller, eller er dette noe man skal dele på?

 

EDIT: Jeg så at jeg postet i feil kategori. Hadde vært fint hvis en moderator flyttet den.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I et fast forhold hvor kvinner bruker p-piller og kondombruk er sjeldent, så virker det normalt at hun betaler for p-pillen og han betaler for kondomene ja.

 

Selv om jeg syns at han burde bidra med kjøp av pillen (m/tanke på at kondom er sjeldent i bruk). Det er egentlig urettferdig det med at kvinnen er nødt å tenke på pillen hele tiden. Det er opp til dem å huske å ta dem osv.

 

Skulle blitt mer vanlig med p-piller for menn.

Lenke til kommentar

P-piller er ikke store summene, er en mellom 16 og 25 er det maks hundrelapppen hver tredje måned, så synes ikke en burde henge seg opp i de kronene i det hele tatt. Er det derimot dyrere prevensjon, burde en kanskje dele? Jeg betalte vel 1600 ca for p-staven min, og da hadde det vært ålreit å dele f. eks. Kondomer er jo dyrere, så halvparten hver høres fornuftig ut for meg.

 

:)

Lenke til kommentar

P-piller er ikke store summene, er en mellom 16 og 25 er det maks hundrelapppen hver tredje måned, så synes ikke en burde henge seg opp i de kronene i det hele tatt. Er det derimot dyrere prevensjon, burde en kanskje dele? Jeg betalte vel 1600 ca for p-staven min, og da hadde det vært ålreit å dele f. eks. Kondomer er jo dyrere, så halvparten hver høres fornuftig ut for meg.

 

:)

 

Grensa går ved fylte 20 år.

 

Jeg betaler p-pillene selv, kondomene kjøpes av den som husker å gjøre det.Men sånn alt i alt blir det nok ganske likt fordelt, iom at vi bytter på å betale det meste..

Lenke til kommentar

Du skal jo være greit hore for å trenge prevasjonsmidler for flere tusen om gangen. Trenger ike dele på det vi vanlige folk.

Spørs hva slags prevansjon en velger det.

At jeg betalte 1600,- for p-staven min, gjør ikke meg til noen "greiere" hore enn noen som bruker en hundrelapp i uka på kondomer.

 

Edit: og for å svare på topic, jeg betalte for p-staven min. Jeg betalte også for p-pillene. Kondomer ble vel kjøpt av den som husket det, om jeg ikke husker feil. Føler det er en ganske standard ordning, har i hvert fall ikke falt meg inn å be han betale halvparten.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...