Gå til innhold

Trenger nye øreplugger.


Mchansern

Anbefalte innlegg

Saken er den at mine gamle øreplugger har endt sine dager og jeg trenger noen nye.

 

Jeg reiser en del i forbindelse med jobben, og trenger derfor noen støyreduserende øreplugger. Jeg reiser langt (Asia og USA). Jeg har også lang reisetid til jobben med tog så de må være av høy kvalitet som ikke gnager i øret.

 

Prisen bør være overkommelig. Så noen BOSE til 899,- på Spaceworld her om dagen og vurderte å slå til. Der har dere omtrent det jeg er villig til å bruke.

 

Jeg er ikke interessert i hodetelefoner, eller kina-øreplugger. Det var det jeg kjøpte denne gangen og de knelet etter ca. 2-3 måneder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Digital Designs DD fra ddaudio

 

Jeg har nettopp fått etymotic micropro4. Finfin lyd, men de stikker litt ut av ørene, dvs lue blir problematisk på vinteren, det er det eneste jeg har å trekke uten å bli for fin på det. men de koster 2.5k i Norge!? (De jeg linket til er mer i det prisleiet du forespeiler (798kr). Prisen på dynabel matcher amerikansk pris, hvilket er langt fra tilfellet på andre propper her til lands. Jeg hadde gått for dem, selv om jeg fikk veldig snill pris på ety etymotic-ene.

 

MRRP: $299.00

Our Price:$199.00

 

Veiledende pris i usa er 299$ og utsalgspris er langt over de 800 som dynabel skal ha.

 

Det er forresten gratis frakt på ordrer over 2000 der.

 

Hvis du har problemer med at øreproppene gnager eller sliter så kan du få formstøpte propper til dem på forskjellige plasser, avhengig av hvor du bor.

Lenke til kommentar

Saken er den at mine gamle øreplugger har endt sine dager og jeg trenger noen nye.

 

Jeg reiser en del i forbindelse med jobben, og trenger derfor noen støyreduserende øreplugger. Jeg reiser langt (Asia og USA). Jeg har også lang reisetid til jobben med tog så de må være av høy kvalitet som ikke gnager i øret.

 

Prisen bør være overkommelig. Så noen BOSE til 899,- på Spaceworld her om dagen og vurderte å slå til. Der har dere omtrent det jeg er villig til å bruke.

 

Jeg er ikke interessert i hodetelefoner, eller kina-øreplugger. Det var det jeg kjøpte denne gangen og de knelet etter ca. 2-3 måneder.

Øreplugger er vel stort sett etter hva jeg vet bare støyreduserende pga at de tetter øregangen, og ikke noise-canceling som du kanskje tenker på.

Sony NWZA845 er derimot en spiller med medfølgende ørepropper som både skal gi god lyd og stenger kabinstøy ute http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=590457

Får god omtale her: http://www.dinside.no/834601/sony-walkman-a845

Litt mer enn du kanskje hadde tenkt å bruke, men da får du en bra spiller også.

Endret av D0lk
Lenke til kommentar

Hmm, tror jeg kjøper denne etter jul (kanskje tilbud, hvem vet?).

 

Min iPod Nano har tatt kvelden. Det er et problem som de ikke finner ut av. Egen tråd for dette og de på elektromagasinet i brukte altså 6 uker på å finne ut at de ikke kunne reparere den og sendte meg videre til Apple Support.

 

Usikker på om jeg gidder det for å være ærlig.

Når du spør om råd i forum som dette blir det fort litt dyrere enn man egentlig hadde tenkt... ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil heller anbefalt deg å kjøpe mobiltelefon med Bang&Olufsen ICEpower lydtrinn. En egen musikkspiller er veldig avleggs når man likevel skal bære med seg mobiltelefon.

 

Lydkvaliteten på å spille omgivelseslyder i motfase inn i øret (aktiv kansellasjon) er ikke like bra som bare passiv lukking rent teoretisk.

 

Det er ikke noe problem å få ørepropper som lukker nesten mer enn man har godt av. Micropro4 har langt på vei overskridet farlig nivå, og bruker man dem i friluft så kan det sammenlignes med å være døv eller sterkt hørselsnedsatt hva anngår omgivelser. Disse er dog langt fra det mest behagelige, derfor anbefaler jeg formstøpte propper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...