Gå til innhold

Blande alkohol, hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei! hvordan pleier man å blande sprit eller annet høyt alkoholholdig ut?

 

Funker det med saft? er det noen ulemper med saft? blir det sett på som teit?

 

En annen ting, er det noen som kjenner hvilken øl type som smaker best (minst smak av alkohol og drittsmak) uten at det er cider eller noe slik...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan det er med saft, men ulike typer brus er ganske vanlig. Sprite og fanta først og fremst. Det kommer også helt ann på hva slags sprit det er snakk om, appelsinjuice+vodka (screwdriver) er jo ganske funksjonabelt.

 

Vel, hva er "drittsmak"? Øl smaker jo ikke alkohol hvis man ikke investerer i sterkøl. Hvis du skal ha en så nøytral øl som mulig, invester i Asahi, smaker nesten ikke noenting. Ellers er jo Tuborg helt OK.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

:/ Greit da. Men trønder er du åkkesom!

 

Nei egentlig ikke. Er det så vanskelig å forstå at ikke-trøndere drikker dahls? Her lukter jeg fordommer..

Dahls havner i Tuborgkategorien, industriøl som smaker nettopp det. Det er helt ok, men tar heller Tuborg over Dahls.

 

Hehe, ja, Asahi smaker ingenting, noe som er poenget her visstnok.

 

Er to gode nøytrale øltyper, som egner seg for de fleste, men dahls er bedre.

Lenke til kommentar

Hei! hvordan pleier man å blande sprit eller annet høyt alkoholholdig ut?

 

Funker det med saft? er det noen ulemper med saft? blir det sett på som teit?

 

En annen ting, er det noen som kjenner hvilken øl type som smaker best (minst smak av alkohol og drittsmak) uten at det er cider eller noe slik...

 

CORONA! Corona extra er øllens "juice" eller "saft". det er også glutenfritt og ikke brygget med ølgjær (?)

 

sprit ja, unge mann. mest normalt er det å blande spriten ut i energidrikker ( Redbull feks ) eller pepsi max / fanta. prøv deg frem og finn noe du liker best :cool: regner med det er vodka du snakker om nå.

sprit, er egentlig 95,6 % ren ethanol og er forhåpentligvis destillert før salg / bruk.

Cognac feks er tilsatt smaksstoffer og brent i høyere temperatur, for og få den ønskede smaken. (40-60%)

men går utifra du mener vodka / rom her. så ja. energi drikker er mest vanlig

 

(litt off topic)

Lenke til kommentar

Hei! hvordan pleier man å blande sprit eller annet høyt alkoholholdig ut?

 

Funker det med saft? er det noen ulemper med saft? blir det sett på som teit?

 

En annen ting, er det noen som kjenner hvilken øl type som smaker best (minst smak av alkohol og drittsmak) uten at det er cider eller noe slik...

 

 

Saft? lol, det vil jeg ikke anbefale, med mindre du ikke har råd til noe annet:P

 

Alt fra Bacardi til hjemmebrent funker aller best med sprite og en "dash" med redbull på toppen. Har drukket mye, og etter min erfaring er det den beste smaken. Du kan selvsagt mikse slik du selv måtte ønske. Noen liker ikke Sprite så de bruker Fanta exotic isteden, men hold deg langt unna Cola,Pepsi og andre mørke drikkevarer, da dette smaker fælt med sprit.

 

En annen ting jeg laget ofte er en blanding av sprit, fanta exotic, 6 skiver med sitron og en del isbiter i en bolle, dette blir en super punch som alle elsker, den smaker utrolig godt, og den funker utrolig godt også - If you know what I mean lol ;)

 

 

Når det gjelder øl, så er det ingen ting som slår Tuborg, Ringnes er heller ikke dum, men Tuborg har enm er voksen smak og anbefales. Hvis du ikke liker humle smaken, så hold deg vekk fra Heineken, dette er et fantastisk øl, men passer ikke for alle.

 

Helt til slutt vil jeg legge til at Carlsberg er en fantastisk øl også, når jeg selv kjøper øl (og jeg kjøper MYE), så går alltid for enten Carlsberg eller Tuborg, som regel Tuborg, men men ;)

 

 

Lykke til :))

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Har en side på den andre PC-en der man kan skrive inn det man har, så forteller den hva man kan lage. men altså... finnes da uendelig mange cocktails. Skaff deg en shaker og et centilitermål så er du godt igang =)

 

Noen av mine favoritter:

 

Sure sivert (Denne har jeg ikke møtt én som ikke har likt)

--Alt dette ristes med is--

2 cl vodka (polet)

2 cl Pisang Ambon (polet)

2 cl ferskpresset sitron

1,5 ts sukker

1 cl kremfløte

---------------------

Deretter fyller du glasset med sprite. Drikken skal skumme.

 

 

Strawberry daiquiri

5 cl hvit rom

5 cl sitronjuice (eller roses lime)

4-6 jordbær (helst fersk, evt. litt tint)

knust is.

-------------------

Alt dette knuses i en blender, og så er alt klart.

 

 

Jeger-battery (mener det er bedre med jeger enn vodka sammen med energidrikker

Litt jeger etter smak

resten av glasset med energidrikk

is

 

 

Se også oppskrifter her: http://www.drinksmixer.com

Lenke til kommentar

Hei! hvordan pleier man å blande sprit eller annet høyt alkoholholdig ut?

 

Funker det med saft? er det noen ulemper med saft? blir det sett på som teit?

 

En annen ting, er det noen som kjenner hvilken øl type som smaker best (minst smak av alkohol og drittsmak) uten at det er cider eller noe slik...

 

 

Saft? lol, det vil jeg ikke anbefale, med mindre du ikke har råd til noe annet:P

 

Alt fra Bacardi til hjemmebrent funker aller best med sprite og en "dash" med redbull på toppen. Har drukket mye, og etter min erfaring er det den beste smaken. Du kan selvsagt mikse slik du selv måtte ønske. Noen liker ikke Sprite så de bruker Fanta exotic isteden, men hold deg langt unna Cola,Pepsi og andre mørke drikkevarer, da dette smaker fælt med sprit.

 

En annen ting jeg laget ofte er en blanding av sprit, fanta exotic, 6 skiver med sitron og en del isbiter i en bolle, dette blir en super punch som alle elsker, den smaker utrolig godt, og den funker utrolig godt også - If you know what I mean lol ;)

 

 

Når det gjelder øl, så er det ingen ting som slår Tuborg, Ringnes er heller ikke dum, men Tuborg har enm er voksen smak og anbefales. Hvis du ikke liker humle smaken, så hold deg vekk fra Heineken, dette er et fantastisk øl, men passer ikke for alle.

 

Helt til slutt vil jeg legge til at Carlsberg er en fantastisk øl også, når jeg selv kjøper øl (og jeg kjøper MYE), så går alltid for enten Carlsberg eller Tuborg, som regel Tuborg, men men ;)

 

 

Lykke til :))

Hvis du helt seriøst syns at ingenting slår Tuborg, bør du ikke gi råd om drikkevarer. Cola er forøvrig mye brukt i drinker, f.eks i Long Island Iced Tea og Captain Morgan+cola.

Endret av Christian_K
Lenke til kommentar

Hei! hvordan pleier man å blande sprit eller annet høyt alkoholholdig ut?

 

Funker det med saft? er det noen ulemper med saft? blir det sett på som teit?

 

En annen ting, er det noen som kjenner hvilken øl type som smaker best (minst smak av alkohol og drittsmak) uten at det er cider eller noe slik...

 

 

Saft? lol, det vil jeg ikke anbefale, med mindre du ikke har råd til noe annet:P

 

Alt fra Bacardi til hjemmebrent funker aller best med sprite og en "dash" med redbull på toppen. Har drukket mye, og etter min erfaring er det den beste smaken. Du kan selvsagt mikse slik du selv måtte ønske. Noen liker ikke Sprite så de bruker Fanta exotic isteden, men hold deg langt unna Cola,Pepsi og andre mørke drikkevarer, da dette smaker fælt med sprit.

 

En annen ting jeg laget ofte er en blanding av sprit, fanta exotic, 6 skiver med sitron og en del isbiter i en bolle, dette blir en super punch som alle elsker, den smaker utrolig godt, og den funker utrolig godt også - If you know what I mean lol ;)

 

 

Når det gjelder øl, så er det ingen ting som slår Tuborg, Ringnes er heller ikke dum, men Tuborg har enm er voksen smak og anbefales. Hvis du ikke liker humle smaken, så hold deg vekk fra Heineken, dette er et fantastisk øl, men passer ikke for alle.

 

Helt til slutt vil jeg legge til at Carlsberg er en fantastisk øl også, når jeg selv kjøper øl (og jeg kjøper MYE), så går alltid for enten Carlsberg eller Tuborg, som regel Tuborg, men men ;)

 

 

Lykke til :))

Hvis du helt seriøst syns at ingenting slår Tuborg, bør du ikke gi råd om drikkevarer. Cola er forøvrig mye brukt i drinker, f.eks i Long Island Iced Tea og Captain Morgan+cola.

 

 

Som sagt, dette er min mening, alle har forskjellig smak, slapp av :)

Lenke til kommentar

Hei! hvordan pleier man å blande sprit eller annet høyt alkoholholdig ut?

 

Funker det med saft? er det noen ulemper med saft? blir det sett på som teit?

 

En annen ting, er det noen som kjenner hvilken øl type som smaker best (minst smak av alkohol og drittsmak) uten at det er cider eller noe slik...

 

Det spørs jo hva det er for noe. Av enkle drinker så er jeg veldig glad i rom & cola, rom & ingefærøl synes jeg også er bra. Ellers så er jo vodka og en eller annen energidrikk en moderne klassiker, vodka og sitronbrus funker. Gin er greit å blande med vanlig mineralvann, ouzo eller raki trenger du bare vann fra springen til (kjekt når du ikke har noe annet å blande med), men de siste ville jeg kanskje holdt meg unna om du ikke liker spritsmak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...