Gå til innhold

Hva syntes du om kredittkort?


Burritosen

Anbefalte innlegg

Om det er MasterCard- eller VISA-kredittkort spiller mindre rolle, det går stort sett fint over hele verden. Diners Club og American Express er det mange som ikke aksepterer, både på nettet og i butikker.

Med MasterCard er det eventuelt banken som blir svindla, sjansen er betre for å sleppe personel økonomisk tap. No var faktisk det kjøpet på 1500 med debetkort og tidsfristen gått ut, men det gjekk greit likevel. Uansett er ein litt tryggare med MasterCard.

 

Eit debetkort med kreditt vil jo først låne av banken når det er tomt, mens ein MasterCard-konto normalt ikkje har pengar ståande.

Jeg presiserer VISA-kredittkort i mitt innlegg, det er ikke snakk om debetkort. Om du har MC, VISA, AE eller DC kredittkort, er vel alle å anse som relativt sammenlignbare når det gjelder utsteders ansvar svindel, siden disse ikke er knyttet direkte mot din bankkonto.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TS her.

Mye gode svar og tips som har kommet inn her :) Har ikke vært innom på et par dager.

 

For å være helt ærlig så visste jeg ikke at det faktisk kunne lønne seg å bruke slike kort fremfor vanlig bankkort etc. Leste selvfølgelig artikkelen jeg henviste til, men følte meg likevel ikke helt overbevist og det var vel det som fikk meg til å spørre om andres meninger.

 

Jeg føler selv at jeg har god kontroll på min personlige økonomi men nå er jo jeg bare 19 år. Har bare 2 faste utgifter i mnd så er ikke akkurat problematisk å holde orden på det. Men tror ikke jeg vil skaffe meg noe kredittkort med det første. Vil heller se hvordan det går med økonomien når jeg begynner å studere til høsten.

 

Skulle jeg evt skaffe meg det så virket 365Privat lovende. Noen meninger/erfaringer?

(Da må jeg vente til jeg blir 21)

 

Føler litt at jeg har uttalt meg om noe jeg egentlig ikke kunne så mye om, I'm sorry!

Endret av ajohan
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke å bruke penger jeg ikke har, selv om jeg har tilsvarende beløp på konto som på kredittkort.

 

Det er lurt å følge dennne regelen -- du betaler for ting med kredittkort kun dersom du der og da kan gjennomføre den samme transaksjonen med debetkort eller kontanter.

 

Å da ser jeg ikke vitsen.

 

Flere har poengtert fordelene med kredittkort alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kredittkort er genialt i de rette hender og fatalt i de gale.

 

Jeg har hatt kredittkort siden jeg var 18 og aldri betalt for sent. Grunnen til at jeg bruker kredittkort er alle småkjøp fra ebay og andre sider som dealextreme.com. Dette sikrer meg for svindel. Banken er veldig behjelpelig når det er banken sine penger som blir svindlet!

 

Kjøpte meg flybiletter til usa for noen mnd siden. Fikk gratis avbestillingsforsikring siden jeg brukte kredittkort.

 

Men de som ikke betaler fort nok kommer i ond sirkel som er vond å komme ut av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...