Gå til innhold

Screenshot av Linux-desktop (Modem Warning)


Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har postet.

Fekk ny hardware for en stund siden.

Så resultatet mitt er å kjøre 2 skjermer på pcen min med litt annerledes oppsett.

I grunnen så kjører alt linux. Men har vmware og.

 

Skjerm1: Ubuntu

Skjerm2: Windows Vista kjørende i vmware (Photoshop og dreamweaver som blir brukt)

Vista kjøres faktusk utrolig bra i vmware med denne hardwaren :D

 

screen1oj0.th.jpg

8770883[/snapback]

 

Har du link til en guide for vmware?

Kjører nå dual boot, men har gjerne lyst å slutte med det, om jeg får til vmware. Har jeg bare en ting som stopper meg for å slette windows fra pcen: Batteritiden.

 

En ting til, tror du dette holder til å kjøre brukbart:

1.6 ghz dual core, 2gb ram

8795486[/snapback]

 

Skulle tru den hardwaren holder.

vmware har egen wiźard som er lett å sette opp alt du trenger.

vmware har støtte for å få nettverk, lyd osv kjørende.

Vanlige versjonen av vmware koster penger.

 

Du har mulighet å velge om den skal bruke fysisk harddisk/partisjon til å kjøre windows.

Eller kan du opprette noen filer slik at den lagrer operativsystemet i noen filer på systemet. Dette gjør da at du slipper å partisjonere osv siden den lagrer alt i egne filer på den harddisken du vil.

 

Viss du velger å bruke filer som "harddisk" så er det bare å boote opp systemet med en xp install med cd/dvdrom.

Du kan og bruke iso filer i vmware og emulere det som cd/dvdrom.

http://www.vmware.com/

vmware har og 30dagers demo av versjon 6.0 (er 6.0 jeg kjører)

 

 

edit: batteritiden... finnes vel software/plugin som kan fikse det å vise i linux?

Endret av XeLix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, slik ser min KDE ut at the moment. Prøver å gi KDE en god sjanse, men vet ikke helt :cool: Har nå alltids GNOME rett rundt hjørnet dersom jeg vil "hjem"

 

th_0706310c.png

 

Fikk ny laptop idag :D

 

Fortsatt standard, men skal fikse opp så snart jeg er ferdig med muntlig eksamen :/

 

73462.jpeg

8806240[/snapback]

 

Gidd post bilde av det der vi alle har sett tusen ganger, liksom. :)

 

edit → oida, litt stort bilde. *thumbnail*

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Håper dette ikke blir så alt for offtopic, men hvorfor i guds navn velger folk ubuntu?. Er en utrolig bloata linuxdistro. Archlinux og andre smådistroer er minst like enkle å installere og drar ikke med seg to tonn med ekstra dritt og overbranding i form av logoer og horrible farger.

8807633[/snapback]

 

Fordi ikke alle liker det samme kanskje :hmm: Og at det finnes masse verktøy og dokumentasjon for nybegynnere. Og kanskje at ting funker bra ut av boksen

Lenke til kommentar
Håper dette ikke blir så alt for offtopic, men hvorfor i guds navn velger folk ubuntu?. Er en utrolig bloata linuxdistro. Archlinux og andre smådistroer er minst like enkle å installere og drar ikke med seg to tonn med ekstra dritt og overbranding i form av logoer og horrible farger.

8807633[/snapback]

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har testa så mange distroer, men av de jeg har testa så er Ubuntu det jeg har hvert mest fornøyd med, det bare funker, man trenger ikke gjøre noen ting.

Jeg har bare testa Gentoo, Knoppix og Ubuntu, men jeg skal nok teste flere etterhvert, så vi får se :)

Alt det som følger med kan man jo fjerne om man ikke vil ha det, for min egen del så gjør det ingenting at det følger med masse annet graps, det tar jo bare litt ekstra diskplass.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Her er min desktop!

 

desktopen.jpg

 

Beryl, kiba-dock, ubuntu 7.04

8800029[/snapback]

Hvis du ikke vil ha Dell-utility partisjonen montert i oppstarten og få bort det ikonet på skrivebordet kan du kommentere den ut fra filen /etc/fstab ved å sette en # forran riktig linje - trolig den første med VFAT filsystem.
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Her er min desktop!

 

desktopen.jpg

 

Beryl, kiba-dock, ubuntu 7.04

8800029[/snapback]

Hvis du ikke vil ha Dell-utility partisjonen montert i oppstarten og få bort det ikonet på skrivebordet kan du kommentere den ut fra filen /etc/fstab ved å sette en # forran riktig linje - trolig den første med VFAT filsystem.

8808772[/snapback]

 

Ellers så ting greit ut ?

Lenke til kommentar
Håper dette ikke blir så alt for offtopic, men hvorfor i guds navn velger folk ubuntu?. Er en utrolig bloata linuxdistro. Archlinux og andre smådistroer er minst like enkle å installere og drar ikke med seg to tonn med ekstra dritt og overbranding i form av logoer og horrible farger.

8807633[/snapback]

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har testa så mange distroer, men av de jeg har testa så er Ubuntu det jeg har hvert mest fornøyd med, det bare funker, man trenger ikke gjøre noen ting.

Jeg har bare testa Gentoo, Knoppix og Ubuntu, men jeg skal nok teste flere etterhvert, så vi får se :)

Alt det som følger med kan man jo fjerne om man ikke vil ha det, for min egen del så gjør det ingenting at det følger med masse annet graps, det tar jo bare litt ekstra diskplass.

8808666[/snapback]

 

Jeg har nå testet 10+ distroer, og kommer alltid tilbake til Ubuntu. Driverstøtten er bare skikkelig, skikkelig bra. Ubuntu bloated? Ikke i det hele tatt. UBUNTU PASSER PÅ EN CD-R. Dessuten kan jeg fjerne "alt" vha. et par museklikk i Synaptic. Ubuntu har også uten tvil det beste communityet, og når Canonical Ltd. atpåtil sender meg en svær pakke med cder og klistremerker uten at jeg trenger å betale en eneste krone så sier det litt.

 

Tonn av ekstra dritt og logoer? Det jeg ser er "About Ubuntu" i GNOME. Selv har jeg en installasjon på desktopen hvor jeg har strippa alt og installert KDE 3.5.7 - man skal være god for å se at det er Ubuntu i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Her er min desktop!

 

desktopen.jpg

 

Beryl, kiba-dock, ubuntu 7.04

8800029[/snapback]

Hvis du ikke vil ha Dell-utility partisjonen montert i oppstarten og få bort det ikonet på skrivebordet kan du kommentere den ut fra filen /etc/fstab ved å sette en # forran riktig linje - trolig den første med VFAT filsystem.

8808772[/snapback]

 

Ellers så ting greit ut ?

8809553[/snapback]

Ja, glemte visst å si det... Kul desktop :thumbup:
Lenke til kommentar
@miceagol: La link til panelet i kommentaren på bilr.no trykk på bildet og skroll litt ned.

8533007[/snapback]

 

Selve panelbakgrunnen er grei å få til, men hvordan får jeg den klassiske gnome-menyen?

8533033[/snapback]

Høyreklikk på panelet velg Add to panel... velg den main-menu som har ubuntu icon.

 

Skifter ikon på den slik:

gconf-editor

/apps/panel/objects/object_0

Det skal stå object_type = menu-object

Legg inn en sti til det ikonet du vil bruke i custom_icon

Kryss av i use_custom_icon

8533124[/snapback]

Finner ikke en som heter menu-object hos meg, bare en som heter menu-bar? Er det den samme?

Lenke til kommentar
Lenge siden jeg har postet.

Fekk ny hardware for en stund siden.

Så resultatet mitt er å kjøre 2 skjermer på pcen min med litt annerledes oppsett.

I grunnen så kjører alt linux. Men har vmware og.

 

Skjerm1: Ubuntu

Skjerm2: Windows Vista kjørende i vmware (Photoshop og dreamweaver som blir brukt)

Vista kjøres faktusk utrolig bra i vmware med denne hardwaren :D

 

screen1oj0.th.jpg

8770883[/snapback]

 

Har du link til en guide for vmware?

Kjører nå dual boot, men har gjerne lyst å slutte med det, om jeg får til vmware. Har jeg bare en ting som stopper meg for å slette windows fra pcen: Batteritiden.

 

En ting til, tror du dette holder til å kjøre brukbart:

1.6 ghz dual core, 2gb ram

8795486[/snapback]

 

Skulle tru den hardwaren holder.

vmware har egen wiźard som er lett å sette opp alt du trenger.

vmware har støtte for å få nettverk, lyd osv kjørende.

Vanlige versjonen av vmware koster penger.

 

Du har mulighet å velge om den skal bruke fysisk harddisk/partisjon til å kjøre windows.

Eller kan du opprette noen filer slik at den lagrer operativsystemet i noen filer på systemet. Dette gjør da at du slipper å partisjonere osv siden den lagrer alt i egne filer på den harddisken du vil.

 

Viss du velger å bruke filer som "harddisk" så er det bare å boote opp systemet med en xp install med cd/dvdrom.

Du kan og bruke iso filer i vmware og emulere det som cd/dvdrom.

http://www.vmware.com/

vmware har og 30dagers demo av versjon 6.0 (er 6.0 jeg kjører)

 

 

edit: batteritiden... finnes vel software/plugin som kan fikse det å vise i linux?

8801380[/snapback]

 

Ey, åssen kjører man vinduer fra VMware "native" slik som på det screenshotet?

Lenke til kommentar
hehe. stemmer det.. kjører det i fullscreen på skjerm2.

Og så brukte jeg samme wallpaper vmware :D

På den måten ble utseende mye bedre.

8817684[/snapback]

 

Aha :) Så noe greier at man kunne ta et vindu ut av det virtuelle OSet og dra inn i det native, men når jeg tenker etter så var det parallels for Mac.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...