Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Problem med overføring av store filer


Anbefalte innlegg

Fikk nylig ett problem med overføring av store filer (over 1 gig). Problem-maskinen er spillmaskinen min der har jeg en del store filer som skal flyttes over til en lagrings-maskin.

Tingen er at når jeg prøver å flytte en fil får jeg feilmeldingen:

An unexpected error is keeping you from copying the file. If you continue to receive this error, you can use the error code to search for help with this problem.

 

Error 0x800705AA: Insufficient system resources exist to complete the requested service.

 

 

Har mer en kraftig nok masking og ikke mangel på lagringsplass, etter endel googling fann jeg bare et par workarounds som jeg ikke engang prøvde. Likte ikke tanken på å bruke et eget program for å overføre filer, vil helst ha drag and drop funksjonen tilbake slik den var.

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags filsystem bruker du?

Regner med grunnen til at du spør er fordi FAT32 har en makskapasitet på 4GB per fil, men alle filsystemer i "vanlig" bruk siden Windows 95 støtter filer opptil denne størrelsen eller større. Selv ikke FAT32 skal ha noe problem med en 2GB fil.

Så oppfølgingsspørsmålet blir da åpenbart: Du sier at filene er over 1GB, men er de også over 4GB?

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Hva slags filsystem bruker du?

Regner med grunnen til at du spør er fordi FAT32 har en makskapasitet på 4GB per fil, men alle filsystemer i "vanlig" bruk siden Windows 95 støtter filer opptil denne størrelsen eller større. Selv ikke FAT32 skal ha noe problem med en 2GB fil.

Så oppfølgingsspørsmålet blir da åpenbart: Du sier at filene er over 1GB, men er de også over 4GB?

 

Dette er den mest typiske feilen. jeg støtter at detter det første OP bør undersøke. Man kan se dette via computer management (på kontrollpanelet) og så trykke seg inn på disk management.

 

Du kan også konvertere FAT32 til NTFS uten å miste data, så om dette er feilen kan det enkelt rettes.

 

OBS OBS! Ikke alle OS kan lese NTFS formatet dog. Veldig gamle windows versjoner (tidligere enn windows 2000 er det vel?) samt noen versjoner av linux vil ha problemer med det. Mac OSX vet jeg ikke om støtter det eller ikke. Hvis du skla bruke disken mot slike systemer bør du undersøke dette på forhånd. Du kan ikke konvertere fra NTFS tilbake til FAT32 igjen utne å miste dataene på disken (så langt jeg kjenner til ihvertfall, og ihvertfall ikke uten ekstra trejdeparts software).

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg bruker selvsagt NTFS på alle harddiskene, filene varierer fra rundt 500mb og opp til 10gb.

Kjører windows 7 64bit, intel 760 @ 4 ghz, 8 gig mushkin redline, Ati HD 5970 og noen TB med lagringsplass. Så maskinen skal klare det, noe den forsåvidt gjorde inntil nylig.

Kan vel prøve XCOPY /Z men jeg stiller meg skeptisk. :whistle:

 

Det er heller ikke noe galt med forbindelsen mellom de to maskinene, om jeg går på servermaskinen og prøver å "dra" filene over til den virker det. Men om jeg bruker spillmaskinen og prøver å "skyve" filene til serveren går det ikke.

Jeg kan flytte rundt på filer lokalt på spillmaskinen men når jeg prøver å flytte de over nettverket feiler det.

Lenke til kommentar

Hva med å google "Error 0x800705AA: Insufficient system resources exist to complete the requested service."

 

 

etter endel googling fann jeg bare et par workarounds som jeg ikke engang prøvde. Likte ikke tanken på å bruke et eget program for å overføre filer, vil helst ha drag and drop funksjonen tilbake slik den var.

 

Har googlet det skjønner du!

 

Edit: Etter å ha installert robocopy kan jeg bruke drag and drop funksjonen igjen, merkelig men nå virker det slik det slik det skal! :new_woot:

Endret av odderling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...