Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Noen som har sett gode priser på salt og strøsand?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er holke i innkjørselen, og det trengs å strøes. Noen som har gode tips om bra tilbud på strøsand (strengt tatt grus, kantet) og grovsalt? Hittil har jeg brukt sand i relativt små poser fra Obs bygg, og firekilos saltposer fra Rema. Det funker, men det kan trenges mange poser i løpet av en vinter, så om noen har tips til rimelig store pakninger man selv kan frakte i privatbil til hyggelig pris, er jeg takknemlig.

Jeg bor i Tromsø, men landsdekkende tips på kjeder som er bra på strømidler, uansett om det er Europris-type butikker, dagligvarekjeder, bilrekvisita- eller byggevarekjeder eller noe helt annet kan sikkert være aktuelle for alle som leser forumet, uansett hvor i vinter-Norge de bor.

Endret av Svinks
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk tips fra en butikkeier at Firstprice/Landlord-kattesand var knallbra, men jeg er usikker på hvordan prisen er i forhold til vanlig "strøssel".

Skrevet (endret)

2-4 (singel, 2 til 4 mm, knust) koster rett under 200-lappen per tonn på de fleste knuseverk, men det er jo avhengig av har du har tilgang på henger, da.

Salt kan kjøpes i sekker de fleste steder der strøbilene henter salt, bare å følge etter en. Er usikker på prisen på salt, men MG-Kombi (magnesiumklorid) koster 3 200 per tonn (i 25 kg sekker). MG-Kombi kan brukes i temeraturer langt lavere enn hva salt kan, i tillegg ødelegger det ikke betong, så det kan brukes i betongtrapper og på beleggningssteiner. Egenvekten er også mye lavere, så det er ikke så tungt å jobbe med. Jeg vet som sagt ikke prisen på salt, men den er mye lavere enn hva magnesiumkloriden koster.

Endret av SKT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...