Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan fortelle en bestevenn at man er homofil?


Gjest GUEST38

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tiltrekkes av gutter og jenter men mest gutter og har gjort noen ting med gutter før :ph34r: men hva syns dere ? homofil eller bifil?

PS. får ikke stå engang av jenter, only gutter :whistle:

 

 

han bestevennen bor litt lenger sør i norge :) så blir ikke noe garderobe tull men skal ditt neste år

 

Men hvor gammel er du?

 

Jeg synes du bør fortelle det på "en rolig måte". Spør bestevennen din om han har noen jenter i kikkerten, og når du får samme spørsmålet tilbake så sier du "Nei, og jeg kan ikke huske sist jeg hadde følelser for en jente". Eller noe i den duren, så kanskje han får noen tanker i hodet sitt.

Lenke til kommentar

Men hvor gammel er du?

 

Jeg synes du bør fortelle det på "en rolig måte". Spør bestevennen din om han har noen jenter i kikkerten, og når du får samme spørsmålet tilbake så sier du "Nei, og jeg kan ikke huske sist jeg hadde følelser for en jente". Eller noe i den duren, så kanskje han får noen tanker i hodet sitt.

Kommer selvsagt an på alder. Snakker vi midt i tenårene kan det fort hende at han bruker tid på å trekke konklusjonen, og kanskje ender det opp med baksnakking.

Forteller du det rett ut i fortrolighet tror jeg folk flest heller vil rette seg etter dine føringer hva angår "publisitet". Om det er et issue.

Lenke til kommentar

Det kan være lurt å henvende seg til helsesøsteren på skolen din også ;) Hun kan hjelpe deg langt på veien og gi deg råd for hun har nok lang erfaring med det ;)

Støtter den.

 

Nå har jeg kjent en del som har kommet av skapet på den ene eller andre måten, og det som er sikkert er at det ikke blir noe enklere med årene. Tvert om, da har man viklet seg inn i så mange halvløgner og fortielser at det bare blir mer komplisert. Som faren til en homofil slektning sa det: "Det som ødela mest var alle årene før han sto frem."

 

Det er forøvrig lov å være usikker på sin legning. Du kan si at du tror du er homofil uten at det gjør deg til løgner om du finner ut at det ikke er slik allikevel.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Rimelig enig med Geir her. Det blir nok ikke så mye bedre med årene. Ellers kan du bare starte med å si at du er litt usikker på deg selv, og si at du kanskje er bifil. Det funket for meg til å begynne med. :)

 

Om du har gjort ting med gutter og virkelig føler at du liker det, vil jeg si at sjansen for at du er heterofil er forsvinnende liten. Om du tror du er bifil eller homofil har egentlig veldig lite å si. Begge begrepene er bare en definisjon. Selv anser jeg meg selv som homofil, da jeg i hovedsak liker sex med gutter, og ikke har forelsket meg i en jente siden ungdomsskolen. Men fortsatt, det er bare en definisjon. Jeg utelukker fortsatt ikke muligheten for at jeg kan finne meg en jente det klaffer 100% med både følelsesmessig og seksuelt, selv om jeg tror sansynligheten for det er forsvinnende liten. :)

Lenke til kommentar

Jeg har også overnatta og det gikk bra

og jeg merket av han var en ordentlige venn vis jeg ikke hadde penger så ga han meg :) men ikke de andre vennene

 

 

jeg veit ikke!, hva syns dere?

 

er litt usiker for det er den eneste ordentlige vennen jeg har

Lenke til kommentar

Hei! Hvorfor MÅ du si den enda? Du må tenke over fordeler og ulemper med å si det:

 

 

Fordeler:

-han skjønner hvorfor du ikke prater så mye om jenter

 

Ulemper:

-han kan bli redd for at du skal legge an på ham og dumme han ut foran andre

-han kan bli redd han får et rykte på skolen for å være ha en homofil gutt på overnatting, og unngå deg.

-du kan bli mobbet fordi du er annerledes og står frem

 

 

Sånn jeg ser det er det flest ULEMPER, og du burde vente med å fortelle det.

Lenke til kommentar

...Nå overdriver du det å være homofil, hanske. Det er da ikke noe man må "stenge inne i seg selv" mer enn alt annet.

 

Hvorfor skal alle vite alt om en? Hvorfor er det en befrielse å fortelle det til folk? Bortsett fra at man plasserer seg på markedet hos andre homofile, fjerner seg fra markedet til jenter, og klargjør hvorfor man kan stirre på de av samme kjønn da.

 

Men det trenger han vel ikke i så ung alder? Og når mobbing, og det å miste muligheten til å overnatte og gjøre andre koselige ting med kameraten, står på spill, ville jeg ventet.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke denne personen, men når jeg hører at han ikke må fortelle om sin seksuelle legning, får jeg følelsen av bygdenorge, hvor det er skam å værer homo. Det er jo 100% naturlig. Hvis kameraten ikke vil være med han mer etter at han har fortalt det, er han jo ingen god venn. Da er det vel ikke så farlig å miste han.

 

 

EDIT: Mobbing er jo ikke gøy. Han sier ingenting om bostedet sitt. Er han fra et lite sted ville jeg vært mer skeptisk til å fortelle det, enn hvis han bodde i Oslo eller en annen stor by. Dette fordi du lettere finner andre i din situsjon i en stor by.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke denne personen, men når jeg hører at han ikke må fortelle om sin seksuelle legning, får jeg følelsen av bygdenorge, hvor det er skam å værer homo. Det er jo 100% naturlig.

 

JEPP, det er derfor det ikke burde være noen "brenne inne følelse" for ham å IKKE si det.

 

Derimot er det et fakta at vennen som bare er 14-15 kan bli flau over å ha en homofil på overnatting, i den hormon-alderen. Og derfor ser jeg ikke en grunn til å ødelegge vennskapet ved å si det, enda. Om noen år er bedre.

Lenke til kommentar

han svarer ikke så mye nå lenger :dontgetit: han har ikke fåt vite det endå og trur han ikke er en ekte venn for han er aldri på msn men når jeg var der så hvar han mye der

kanskje han bar blokkert meg? :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...