Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ZyXEL router med PPPoE tilkobling mot NGT er tullete


Anbefalte innlegg

Jeg gikk som mange andre lei av Inteno x5668 som jeg var prakke på av NextGenTel, makan til dårlig router funksjon skal du lete lenge etter.

Så jeg gikk til innkjøp av en ZyXEL NBG460n som har PPPoE tilkobling.

Satte modemet i brigde og skrev inn riktig brukernavn og passord på tilkoblingen.

Får ip, dns og internett.

 

Men nettet oppfører seg rart, det er tregt og linjen kan ikke beskrives anderledes enn at det fungerer i puljer.

Kjører en ping mot 8.8.8.8 fra PC, og med litt live etterbehandling av outputen så ser dere nok hva jeg mener:

http://alectbm.pastebin.com/ieRejajY

10 sekunders pause mellompuljer på 6 svar (5 sek).

Også 60% pakketap.

 

Pinger jeg fra routeren via telnet så kommer det også sånn i puljer.

 

Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Prøv å sette ned MTU i ruteren.

Hvis du kjører for stor MTU i forhold i forhold til hva linjen er satt til kan det hende at pakkene dine blir fragmentert.

Du kan testet dette ved å kjøre run\cdm . Parameter -f for ikke fragmenter. Begynn med 1454 på størrelse og arbeid nedover gradevis til et lavere tall og sjekk om det er problemet.

 

Ping 8.8.8.8 -l 1454 -f

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

la7dfa.com: VPI/VCI stemmer, (8/35 + LLC)

Men jeg fant ingenting ang Annex B, selv om at dokumentasjonen til modemet sier at den skal ha det.

 

Knopfix: Hjalp ingenting det. Selv ikke med riktig MTU

 

 

Kan jo si at jeg egentlig har gitt opp brigding nå, men NGT sender meg et nytt modem for å prøve, uheldigvis av samme type (er visst det som funker best her).

 

Nå kjører jeg statisk IP på min egen router til modemet, også DMZ på modemet til den IP'en. Problemet der er at nettet fremdeles er ubrukelig, men ikke på samme måte.

 

Jeg blir disconenctet fra IRC hele tiden, kan ikke poste noe på facebook, twitter funker ikke etter at man har logga inn. Ja mye rart, snakka med en tekniker fra NGT (har også snakket med Zyxel), og han skjønner ikke helt hvorfor dette skjer. Men så har ikke de support på dette så han kunne ikke hjelpe meg noe videre.

 

Er to forskjellige subnet (inteno har 10.0.0.x og zyxel 192.168.1.x)

 

Forslag på å fikse dette?

Endret av AlecTBM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...