Gå til innhold

Nytt system for spilling 12.000+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med en xbox360 til 2000kr.

 

Så har man spart haugevis med penger som man kan heller investere i fremtiden med.

 

 

530XD, kan du ikke heller komme med noe konstruktivt? Viss du mener det er for dyrt, hva ville du endret? jeg inser jo selv at jeg har plukket mye dyre komponenter, kanskje endel som er dyrer en hva behovet er. har du noen forslag til alternativer?

Lenke til kommentar

Selv hadde jeg gått for en rimeligere plattform, feks i5 760 med et greit socket 1156 hovedkort.

 

I den prisklassen MÅ du ha en SSD disk til operativsystemet. Ser at Crucial C300 64gb er priset til under 1000 lappen om dagen, det er god stemning.

 

Så vidt jeg ser så er Samsung skjermen din en rimelig TN-panel basert skjerm, og jeg mener da ikke den vil gi noe bedre bilde enn feks denne:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710

 

Så kan du jo alltids vurdere å gå ned til GTX 470/ HD6870 i 2000 kr klassen. Selv om GTX 580 er et utrolig snasent kort

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Et i5 eller AMD system så kan du spare penger på prosessor, som er ganske gode på spill-bruk.

 

Syntes også hovedkortet ditt hva ganske dyrt(har heller ikke USB 3 eller sata 6 ser det ut som, som skal være litt framtids rettet)

Tror heller ikke at den strømforsyningen kommer til og klare 580 i SLI(er usikker da, så hvis noen vet, si ifra:) )

 

Trenger du 4 TB hardisk? Hva med og ta vekk to, og kjøpe en 64 GB SSD for OS og et spill/program du bruker mye? Eller du kan kjøpe 1 TB spinpoint som du har spill og andre programmer du bruker ofte, og kjøpe en 2TB Western digital green hardisk, som koster rundt 700,- Den bruker mindre strøm en Spinpoint f3, men er litt treigere(egner seg ikke så veldig bra til spill bruk, men er suveren for og ha filmer/bilder o.l sittende der)

Lenke til kommentar

Hva med en xbox360 til 2000kr.

 

Så har man spart haugevis med penger som man kan heller investere i fremtiden med.

 

 

530XD, kan du ikke heller komme med noe konstruktivt? Viss du mener det er for dyrt, hva ville du endret? jeg inser jo selv at jeg har plukket mye dyre komponenter, kanskje endel som er dyrer en hva behovet er. har du noen forslag til alternativer?

okei. kan komme med en konstruktiv ting.

Et alternativ som ikke er pris relatert, er vel å gå for et skjermkort som ikke har vifte, så sparer du hørselen din.

 

Edit: hovedkortet har heller ikke USB 3.0 og dette syns jeg alle hovedkort bør ha nå.

og når jeg nevner det, så kan du heller kjøpe en usb 3.0 docking station for å bruke disse harddiskene du har bestilt. Å ha de inni pcen er ikke hensiktsmessig.

 

tilbake til harddisk, du skal av en eller grunn bruke din pc til å spille på. Da bør du heller gå for 2 intel ssd'er som du setter opp i raid0 og får en galaktisk suveren ytelse på istedenfor gamle harddisker som både bråker og er treg!

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

En skjerm du kan spare litt på.

 

Så går det jo an å gå ned ett nivå i prosessor og grafikkort ;)

 

Minne kan byttes ut med et langt billigere Corsair XMS3, 8 GB til 992,-.

 

Kanskje en idé å ha en SSD som systemdisk og for spillene.

 

Den skjermen der er jo dyrere og laver oppløsning :S

dell skjermene hopper opp og ned i pris pga håpløs markedsføring.

 

Hvordan gikk det forresten med pc kjøpet ditt?

Lenke til kommentar

Irriterer meg så enormt mye når folk sier at du MÅ ha SSD. Jeg har ennå ikke sett noen som har sagt at en SSD hjelper på ytelse i spill. Det eneste argumentet er kortere loading på OS og programmer som er lagret på SSD'en. Vær så snill å opplys om at SSD bare hjelper på load tider på programmer, og at hvis dette ikke er en avgjørende faktor for personen dere gir tips, så er ikke prisen verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...